Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech

Aktualności

Dziadku, Babciu!

Dziadku, Babciu, zapraszamy do obejrzenia filmu:

 

Film przygotowały Panie Barbara Filipek i Maria Nalepa

 



Uaktualnione procedury bezpieczeństwa epidemicznego

Procedury bezpieczeństwa epidemicznego obowiązujące na terenie Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Roztoce

Realizacja powyższych procedur ma na celu wdrożenie wytycznych MZ, GIS oraz MEN w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa epidemicznego uczniów uczęszczających do szkoły w okresie od 18 stycznia 2021 r.

 

  1. Do szkoły może uczęszczać uczeń bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych oraz gdy domownicy nie przebywają na kwarantannie lub w izolacji w warunkach domowych lub w izolacji.
  2. Uczniowie mogą być przyprowadzani do szkoły i z niej odbierani przez opiekunów bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych. W drodze do i ze szkoły opiekunowie z dziećmi oraz uczniowie przestrzegają aktualnych przepisów prawa dotyczących zachowania w przestrzeni publicznej.
  3. Przy wejściu do budynku szkoły zamieszczona została informacja o obowiązku dezynfekowania rąk oraz instrukcja użycia środka dezynfekującego. Wszystkim wchodzącym do budynku szkoły umożliwiono skorzystanie z płynu do dezynfekcji rąk.
  4. Opiekunowie odprowadzający dzieci mogą wchodzić do przestrzeni wspólnej szkoły, zachowując zasady:
  5. 1 opiekun z dzieckiem/dziećmi,
  6. dystansu od kolejnego opiekuna z dzieckiem/dziećmi min. 1,5 m,
  7. dystansu od pracowników szkoły min. 1,5 m,
  8. opiekunowie powinni przestrzegać obowiązujących przepisów prawa związanych z bezpieczeństwem zdrowotnym obywateli (m.in. stosować środki ochronne: osłona ust i nosa, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk).
  9. Rodzice dziecka mają obowiązek zaopatrzyć dziecko w indywidualną osłonę nosa i ust do zastosowania w przestrzeni wspólnej szkoły oraz w przestrzeni publicznej – zgodnie z aktualnymi przepisami prawa.
  10. Osoby z zewnątrz mogą wchodzić do szkoły wyznaczonym wejściem od strony parkingu i mogą przebywać tylko w wyznaczonym obszarze, obowiązuje je stosowanie środków ochronnych (osłona ust i nosa, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk, tylko osoby bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych).
  11. Kontakt z rodzicami i opiekunami uczniów odbywać się będzie z wykorzystaniem technik komunikacji na odległość (e-dziennik, strona internetowa szkoły, Messenger, e-mail).
  12. W razie potrzeby pracownicy szkoły mierzą uczniom temperaturę przy użyciu termometru bezdotykowego dezynfekowanego po użyciu w każdej grupie.
  13. Jeżeli pracownik szkoły zaobserwuje u ucznia objawy mogące wskazywać na infekcję dróg oddechowych, w tym w szczególności gorączkę powyżej 38oC, kaszel, duszności, uczeń zostanie odizolowany w odrębnym pomieszczeniu – gabinecie profilaktyki zdrowotnej a rodzice zostaną niezwłocznie powiadomieni o konieczności odebrania ucznia ze szkoły własnym środkiem transportu.
  14. Praca w szkole zostanie zorganizowana w sposób, który umożliwi zachowanie dystansu między osobami przebywającymi na terenie szkoły, szczególnie w miejscach wspólnych i ograniczy gromadzenie się uczniów na terenie szkoły. O godzinie rozpoczynania zajęć przez poszczególne klasy rodzice i uczniowie zostaną poinformowani za pomocą e- dziennika, zajęcia z wychowania fizycznego odbywać się będą w miarę możliwości na boisku. Uczniowie będą zmieniać pomieszczenia, w których odbywają się zajęcia jedynie w czasie lekcji wychowania fizycznego i edukacji informatycznej.
  15. Każda grupa uczniów (klasa I i klasy II i III) w trakcie przebywania w szkole nie ma ograniczoną do minimum możliwość kontaktowania się z pozostałymi klasami.
  16. Każda grupa uczniów przebywa w wyznaczonej i stałej sali.

Klasa I będzie miała lekcje w sali nr 12 na pierwszym piętrze a klasa II i III w sali nr 3 na parterze.

  1. Do grupy przyporządkowani są ci sami, stali nauczyciele, którzy w miarę możliwości nie prowadzą zajęć w innych klasach.
  2. Uczniów obowiązują ogólne zasady higieny: częste mycie rąk (po przyjściu do szkoły należy bezzwłocznie umyć ręce), ochrona podczas kichania i kaszlu oraz unikanie dotykania oczu, nosa i ust.
  3. Uczniowie muszą posiadać własne przybory i podręczniki, które w czasie zajęć mogą znajdować się na stoliku szkolnym ucznia lub w tornistrze. Uczniowie nie mogą wymieniać się przyborami szkolnymi między sobą. Przybory i podręczniki można zostawić w szkole, kiedy uczeń wraca do domu.
  4. Przedmioty i sprzęty znajdujące się w sali, których nie można skutecznie umyć, uprać lub dezynfekować zostały usunięte z sal. W sali gimnastycznej podłoga i sprzęt sportowy będą po każdym dniu zajęć umyte detergentem lub dezynfekowane.
  5. W salach lekcyjnych uczniowie będą siedzieć pojedynczo w ławkach zachowując dystans 1,5 m.
  6. Podczas lekcji uczniowie mogą przebywać w sali bez maseczki wyjątek stanowią lekcje łączone, podczas których nie ma możliwości zachowania dystansu.
  7. Sale, części wspólne (korytarze) będą wietrzone co najmniej raz na godzinę, w czasie przerwy, a w razie potrzeby także w czasie zajęć.
  8. Nauczyciele w klasach I-III będą organizować przerwy dla swoich uczniów w interwałach adekwatnych do potrzeb, jednak nie rzadziej niż co 45 min.
  9. W czasie przerw i zajęć wychowania fizycznego uczniowie będą przebywać (jeśli pogoda pozwoli) na podwórku lub boisku szkolnym.
  10. Podczas realizacji zajęć, w tym zajęć wychowania fizycznego i sportowych, w których nie można zachować dystansu, ograniczone zostaną ćwiczenia i gry kontaktowe.
  11. W czasie przerw międzylekcyjnych uczniów i pracowników szkoły w częściach wspólnych (na korytarzach i w bibliotece) obowiązują maseczki.
  12. Nie będą organizowane żadne wyjścia grupowe do zamkniętych przestrzeni z infrastrukturą, która uniemożliwia zachowanie dystansu społecznego. Możliwe są wyjścia w miejsca otwarte np. plac zabaw, las, spacer drogą.
  13. Uczniowie nie mogą zabierać ze sobą do szkoły niepotrzebnych przedmiotów.
  14. Podczas bezpiecznego korzystania z szatni, uczniowie mogą korzystać z co drugiego wieszaka, klasa I korzysta z szatni koło schodów, klasa II i III z szatni koło sali gimnastycznej. Przy wejściu do szkoły umieszczony jest środek do dezynfekcji rąk.
  15. Zajęcia świetlicowe odbywać się będą w salach, w których dzieci mają lekcje, a razie potrzeby w innych salach dydaktycznych. Do regulaminu korzystania z zajęć świetlicowych wprowadzono zapisy, dotyczące zachowania bezpieczeństwa w czasie epidemii. Środek do dezynfekcji rąk będzie umieszczony w świetlicy w sposób umożliwiający łatwy dostęp dla wychowanków pod nadzorem opiekuna. Sala będzie wietrzona (nie rzadziej, niż co godzinę w trakcie przebywania dzieci w świetlicy), w tym w szczególności przed przyjęciem wychowanków oraz po przeprowadzeniu dezynfekcji.
  16. Pracownicy niepedagogiczni będą do minimum ograniczać kontakty z uczniami oraz nauczycielami.
  17. Zajęcia pozalekcyjne odbywać się po zakończeniu zajęć stacjonarnych w klasach I – III w małych grupach, z zachowaniem ograniczeń, zakazów i nakazów przeciwepidemicznych. Po zakończeniu tych zajęć powierzchnie i przedmioty dotykane będą dezynfekowane, a sale wietrzone.
  18. Zasady korzystania z biblioteki szkolnej zawarte są w regulaminie biblioteki szkolnej.

 

Higiena, czyszczenie i dezynfekcja pomieszczeń i powierzchni

  1. Przy wejściu głównym umieszczone zostały numery telefonów do właściwej miejscowo powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej, oddziału zakaźnego szpitala i służb medycznych.
  2. Wszystkie osoby trzecie, w tym rodzice uczniów, wchodzące do szkoły zobowiązane są do dezynfekowania dłoni lub zakładania rękawiczek ochronnych, zakrywania ust i nosa oraz nieprzekraczania obowiązujących stref przebywania.
  3. Nauczyciele zobowiązani są dopilnować aby uczniowie często myli ręce wodą z mydłem szczególnie po przyjściu do szkoły, przed jedzeniem, po powrocie ze świeżego powietrza i po skorzystaniu z toalety.
  4. Pracownicy obsługi powinni ograniczyć kontakty z uczniami i nauczycielami.
  5. Codzienne prace porządkowe szczególnie uwzględniają utrzymywanie w czystości sal zajęć, pomieszczeń sanitarnohigienicznych, ciągów komunikacyjnych, dezynfekcję powierzchni dotykowych – poręczy, klamek i powierzchni płaskich, w tym blatów w salach i w pomieszczeniach spożywania posiłków, klawiatur, włączników.
  6. Przeprowadzając dezynfekcję, należy ściśle przestrzegać zaleceń producenta znajdujących się na opakowaniu środka do dezynfekcji. Ważne jest ścisłe przestrzeganie czasu niezbędnego do wywietrzenia dezynfekowanych pomieszczeń i przedmiotów, tak aby uczniowie nie byli narażeni na wdychanie oparów środków służących do dezynfekcji.
  7. W pomieszczeniach sanitarnohigienicznych wywieszone zostały instrukcje prawidłowego mycia rąk, a przy pojemnikach z płynem do dezynfekcji instrukcje dezynfekcji rąk.
  8. Pracownicy sprzątający odpowiedzialni za utrzymanie czystości danych pomieszczeń będą wypełniać kartę monitoringu wykonywanych prac porządkowo – dezynfekcyjnych.
  9. Należy na bieżąco dbać o czystość urządzeń sanitarno-higienicznych, w tym ich dezynfekcję lub czyszczenie z użyciem detergentu.
  10. Sale lekcyjne będą wietrzone nie rzadziej, niż co godzinę w trakcie przebywania dzieci w sali lekcyjnej, w tym również przed rozpoczęciem zajęć przez dzieci.

 

  1. Do wyrzucania jednorazowych maseczek i rękawic zapewnione zostały specjalne pojemniki. Zalecenia w tym zakresie zostały wskazane na stronie internetowej GIS:

 

Procedura postępowania na wypadek podejrzenia zakażenia koronawirusem lub zachorowania na COVID-19

  1. Procedura postępowania na wypadek podejrzenia zakażenia koronawirusem lub zachorowania na COVID-19, zwana dalej „procedurą”, obowiązuje od dnia 25 sierpnia 2020r. do czasu odwołania stanu epidemii przez organy nadrzędne.
  2. Niniejsza procedura obowiązuje wszystkich pracowników Szkoły Podstawowej w Roztoce.
  3. Procedura dotyczy także rodziców i opiekunów prawnych dzieci uczęszczających do Szkoły.
  4. Procedura nie wyłącza obowiązywania funkcjonującej dotychczas w placówce np. „Procedury postępowania w przypadku wystąpienia u dzieci objawów chorobowych.
  5. Dyrektor i pracownicy szkoły zobowiązani są na bieżąco śledzić informacje publikowane przez Głównego Inspektora Sanitarnego i Ministra Zdrowia, na temat rozpoznawania objawów i sposobu postępowania w przypadku podejrzenia zarażenia koronawirusem.
  6. Pracownik szkoły, który przed przyjściem do pracy zauważy u siebie objawy chorobowe, takie jak:
  1. duszność,
  2. stan podgorączkowy (temperatura ciała pomiędzy 37 oC a 38 oC)
  3. objawy przeziębienowe,
  4. gorączka,
  5. kaszel,
  6. duszności i kłopoty z oddychaniem,
  7. bóle mięśni i ogólne zmęczenie

nie przychodzi do pracy, tylko pozostaje w domu i telefonicznie kontaktuje się ze stacją sanitarno-epidemiologiczną  lub oddziałem zakaźnym szpitala, a w razie pogorszenia  się stanu zdrowia dzwoni na nr 999 lub 112 i informuje o możliwości zakażenia koronawirusem.

  1. O wystąpieniu wyżej opisanej sytuacji, pracownik niezwłocznie powiadamia telefonicznie dyrektora.
  2. Pracownik informuje następnie dyrektora o zastosowanych wobec niego zaleceniach inspekcji sanitarno-epidemiologicznej.
  3. W przypadku wystąpienia u pracownika będącego na stanowisku pracy, niepokojących objawów sugerujących zakażenie koronawirusem, zostaje on niezwłocznie osunięty do pracy i skierowany do przygotowanego wcześniej miejsca izolacji, wyposażonego w maseczki, rękawiczki i środki do dezynfekcji.
  4. W sytuacji opisanej w pkt. 9, dyrektor kontaktuje się z właściwa stacją sanitarno-epidemiologiczną, w celu uzyskania zaleceń i ewentualnego wdrożenia dodatkowych procedur postępowania, adekwatnych do zaistniałego przypadku.
  5. Obszar, w którym poruszał się i przebywał pracownik, zostaje poddany gruntownemu sprzątaniu, zgodnie z funkcjonującymi w placówce procedurami, a dezynfekcji zostają poddane powierzchnie, z którymi miał kontakt (klamki, poręcze, uchwyty itp.)
  6. Zadania określone w punkcie 11 wykonuje pracownik wskazany przez dyrektora, zabezpieczony środkami ochrony osobistej.
  7.   Dyrektor lub upoważniony przez niego pracownik, ustala listę osób przebywających w szkole w tym samym czasie co osoba podejrzana o zakażenie.
  8. W stosunku do tych osób, dyrektor podejmuje działania zgodne z zaleceniami otrzymanymi w trakcie kontaktu ze stacją sanitarno-epidemiologiczną.
  9. W celach profilaktycznych, niezwłocznie odsuwa się osoby, które miały kontakt z pracownikiem podejrzanym o zakażenie, od kontaktu z dziećmi i ich bezpośrednimi opiekunami, do czasu uzyskania szczegółowych zaleceń sanitarno-epidemiologicznych.
  10. W przypadku zauważenia u ucznia przebywającego w szkole objawów chorobowych lub pogarszającego się samopoczucia, opiekun grupy zgłasza tan fakt dyrektorowi i niezwłocznie informuje telefonicznie rodzica o konieczności pilnego odebrania dziecka z przedszkola.
  11. W przypadku wystąpienia u dziecka niepokojących objawów sugerujących zakażenie koronawirusem, zostaje ono niezwłocznie odsunięte od pozostałych dzieci na odległość co najmniej 2 metrów a następnie odprowadzone do przygotowanego wcześniej miejsca izolacji, wyposażonego w maseczki, rękawiczki i środki do dezynfekcji.
  12. Odizolowane dziecko cały czas pozostaje pod opieką pracownika wyznaczonego przez dyrektora, wyposażonego w maseczkę lub przyłbicę, w rękawiczki jednorazowe oraz środki do dezynfekcji – czasu przybycia rodziców.
  13. W sytuacji opisanej w pkt 16, dyrektor kontaktuje się z właściwą stacją sanitarno-epidemiologiczną, w celu uzyskania zaleceń i ewentualnego wdrożenia dodatkowych procedur postępowania, adekwatnych do zaistniałego przypadku.
  14. Obszar, w którym poruszało się i przebywało dziecko, zostaje poddany gruntownemu sprzątaniu, zgodnie z funkcjonującymi w placówce procedurami, a dezynfekcji zostają poddane powierzchnie, z którymi dziecko miało kontakt (blaty, poręcze, uchwyty itp.)
  15. Zadania określone w pkt 20, wykonuje opiekun grupy/klasy, w której przebywało dziecko lub inny pracownik wskazany przez dyrektora, zabezpieczony w środki ochrony indywidualnej.
  16. Dyrektor lub upoważniony przez niego pracownik, ustala listę dzieci i pracowników przebywających w szkole w tym samym czasie co dziecko podejrzane o zakażenie.
  17. W stosunku do pracowników, o których mowa w pkt 22, dyrektor podejmuje działania zgodne z zaleceniami otrzymanymi w trakcie kontaktu ze stacją sanitarno-epidemiologiczną.
  18. W celach profilaktycznych, niezwłocznie odsuwa się osoby, które miały kontakt z dzieckiem podejrzanym o zakażenie od kontaktu z dziećmi i ich bezpośrednimi opiekunami, do czasu uzyskania szczegółowych zaleceń sanitarno-epidemiologicznych.
  19. O zaistniałej sytuacji dyrektor informuje indywidualnie rodziców innych dzieci, które miały kontakt z dzieckiem podejrzanym o zakażenie koronawirusem, w celu bacznego obserwowania i ewentualnego reagowania na pogorszenie się samopoczucia ich dziecka.
  20. Rodzice dziecka podejrzanego o zakażenie koronawirusem, są zobowiązani na bieżąco informować dyrektora szkoły, o fakcie potwierdzenia lub nie zakażenia oraz o wszelkich zaleceniach wydanych rodzicom przez stację sanitarno-epidemiologiczną, w celu podjęcia przez dyrektora odpowiednich działań zgodnych z wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego, odnoszącymi się do osób, które miały kontakt z zakażonymi.
  21. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, co do podejmowanych działań, pracownik zwraca się do dyrektora szkoły, zaś dyrektor do właściwej powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej, w celu konsultacji lub uzyskania porady.
  22. W celu sprawnego i bezpiecznego przekazywania bieżących informacji między pracownikami oraz między pracownikami a dyrektorem, oraz w celu umożliwienia szybkiego reagowania na sytuacje zagrożenia zakażeniem koronawirusem, wprowadza się zasadę kontaktów telefonicznych, z wykorzystaniem telefonów prywatnych – za ich zgoda .
  23. W przypadku braku zgody pracownika, o której mowa w punkcie 28, dyrektor ustala inna formę komunikacji na odległość z danym pracownikiem.
  24. W przypadku, gdy uczeń lub pracownik Szkoły Podstawowej w Roztoce został skierowany do szpitala z podejrzeniem koronawirusa, dyrektor w porozumieniu z właściwym państwowym inspektorem sanitarnym może podjąć decyzję o zamknięciu szkoły na czas niezbędny do wykonania niezbędnych czynności sanitarno-epidemiologicznych.

 

Postanowienia końcowe

  1. Procedura wchodzi w życie z dniem podpisania i obowiązuje do odwołania.
  2. Procedura może być modyfikowana.
  3. Procedura zostanie przesłana jako wiadomość w dzienniku elektronicznym do nauczycieli i uczniów oraz wywieszona na tablicy ogłoszeń i pokoju nauczycielskim.
  4. O wszystkich zmianach w procedurze będą niezwłocznie powiadamiane osoby zainteresowane.

Roztoka, dn. 15. 01. 2121r.

Podpis dyrektora:

Beata Tokarz

 

 

Rozszerzenie nauki zdalnej

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 5 listopada 2020 r. zmieniającym   rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19

Nauka zdalna dla uczniów klas IV – VIII została przedłużona do 29 listopada 2020 r.

Od 09 listopada  do 29 listopada na naukę zdalną przechodzą również uczniowie klas I – III.

Zajęcia we wszystkich klasach odbywać się będą zgodnie z podziałem godzin.

Lekcje online będą zapisane w kalendarzu Teams. Uczniowie muszą śledzić pojawiające się tam ustawione przez nauczycieli spotkania.

Nauka zdalna

Od 26. 10. 2020 r. do 08. 11. 2020 r. uczniowie klas IV – VIII przechodzą na naukę zdalną. Harmonogram zajęć online  zostanie udostępniony w najbliższym czasie na stronie internetowej szkoły. Proszę, aby uczniowie sprawdzali również terminy poszczególnych zajęć online w kalendarzu w Teams

Regulamin dziennika elektronicznego

 

REGULAMIN KORZYSTANIA Z DZIENNIKA ELEKTRONICZNEGO

W SZKOLE PODSTAWOWEJ im. MARII KONOPNICKIEJ

W ROZTOCE

SPIS TREŚCI

ROZDZIAŁ 1.Postanowienia ogólne

ROZDZIAŁ 2. Konta w dzienniku elektronicznym

ROZDZIAŁ 3. Przekazywanie informacji w dzienniku elektroniczny

     ROZDZIAŁ 4. Korzystanie z e-dziennika przez administratora firmy Vulcan

ROZDZIAŁ 5. Korzystanie z e-dziennika przez administratora szkolnego

ROZDZIAŁ 6. Korzystanie z e-dziennika przez dyrektora szkoły

ROZDZIAŁ 7. Korzystanie z e-dziennika przez wychowawcę klasy

ROZDZIAŁ 8. Korzystanie z e-dziennika przez nauczyciela

ROZDZIAŁ 9. Korzystanie z e-dziennika przez pracownika sekretariatu

ROZDZIAŁ 10. Korzystanie z e-dziennika przez rodzica

ROZDZIAŁ 11. Korzystanie z e-dziennika przez ucznia

ROZDZIAŁ 12. Procedura otrzymania dostępu do e-dziennika

ROZDZIAŁ 13. Postępowanie w czasie awarii

ROZDZIAŁ 14. Postanowienia końcowe

 

Podstawa prawna:

  1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu

nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. z 2017r. poz.1646).

  1. Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych. (Dz. U. z 2018 r poz. 1000).
  2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne do przetwarzania danych osobowych (Dz. U. z 2004 r. Nr 100 poz. 1024 z późn. zm.).
  3. Statut Szkoły Podstawowej w Roztoce

 

Rozdział 1

Postanowienia ogólne

  1. W Szkole Podstawowej w Roztoce dokumentację szkolną prowadzi się z wykorzystaniem dziennika elektronicznego zwanego e-dziennikiem, za pośrednictwem strony https://uonetplus.vulcan.net.pl/gminalukowica, Oprogramowanie oraz usługi z jego obsługą dostarczane są przez firmę zewnętrzną VULCAN Podstawą działania dziennika elektronicznego jest umowa podpisana przez Dyrektora Szkoły i uprawnionego przedstawiciela firmy dostarczającej i obsługującej system dziennika elektronicznego.
  2. Za niezawodność działania systemu, ochronę danych osobowych umieszczonych na serwerach oraz tworzenie kopii bezpieczeństwa, odpowiada firma nadzorująca pracę dziennika elektronicznego, pracownicy szkoły, którzy mają bezpośredni dostęp do edycji i przeglądania danych oraz rodzice w zakresie udostępnionych im danych. Szczegółową odpowiedzialność obu stron reguluje zawarta pomiędzy stronami umowa oraz przepisy obowiązującego w Polsce prawa.
  3. Zasady korzystania z dziennika elektronicznego przez pracowników szkoły, uczniów i rodziców (prawnych opiekunów) określone są w umowie zawartej pomiędzy firmą zewnętrzną dostarczającą system dziennika elektronicznego a placówką szkolną, z zastrzeżeniem, że rodzicowi przysługuje prawo bezpłatnego dostępu do informacji o swoim dziecku.
  4. Podstawą prawną funkcjonowania dziennika elektronicznego, przechowywania i przetwarzania w nim danych uczniów, rodziców oraz dokumentowania przebiegu nauczania jest:
  5. a) art. 47 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59 i 949);
  6. b) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji. Na podstawie § 21 ust. 3 rozporządzenia MEN prowadzenie dziennika elektronicznego wymaga zachowania selektywności dostępu do danych stanowiących dziennik elektroniczny, czy zabezpieczenia danych stanowiących dziennik elektroniczny przed dostępem osób nieuprawnionych.
  7. c) USTAWA z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (RODO).4. Na podstawie prawnej o przechowywaniu i przetwarzaniu danych osobowych Ustawy z dnia 24 maja 2018 r.
  8. Dyrektor szkoły jest zobligowany do zbierania zgody na przetwarzania danych osobowych w związku z obowiązkami przepisami wynikającymi z Ustawy RODO.
  9. Administratorem danych osobowych jest Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Roztoce
  10. W dzienniku elektronicznym umieszcza się w szczególności: oceny cząstkowe, oceny śródroczne i roczne, frekwencje, tematy zajęć, terminy sprawdzianów, uwagi uczniów, zastępstwa.
  11. Każdy rodzic (prawny opiekun) po zalogowaniu się na swoim koncie ma dostęp do informacji, o swoim dziecku (wychowanku), zawartych w systemie dotyczących danych osobowych, ocen, uwag oraz frekwencji.
  12. Rodzicom na pierwszym zebraniu w nowym roku szkolnym i uczniom na początkowych godzinach wychowawczych, zapewnia się możliwość zapoznania się ze sposobem działania i funkcjonowania dziennika elektronicznego.

 

Rozdział 2

Konta w dzienniku elektronicznym

  1. Każdy użytkownik posiada własne konto w systemie dziennika elektronicznego, za które osobiście odpowiada.
  2. Hasło musi być zmieniane, co 30 dni. Hasło musi się składać, co najmniej z 8 znaków i być kombinacją liter małych i wielkich oraz przynajmniej jednej cyfry. Login do swojego konta, który służy użytkownikowi do zalogowania jest adresem e-mail podanym wychowawcy na pierwszej wywiadówce. Konstrukcja systemu wymusza na użytkowniku okresową zmianę hasła.
  3. Użytkownik jest zobowiązany dbać o zasady bezpieczeństwa w posługiwaniu się loginem i hasłem do systemu. Nie należy udostępniać swojego loginu i hasła innym użytkownikom systemu. W szczególności niedopuszczalne jest korzystanie z tego samego loginu i hasła przez rodzica i jego dziecko. Hasło umożliwiające dostęp do informacji zapisanych w dzienniku elektronicznym każdy użytkownik utrzymuje w tajemnicy również po upływie jego ważności.
  4. W przypadku utraty hasła lub podejrzenia, że zostało odczytane/wykradzione przez osobę nieuprawnioną, użytkownik zobowiązany jest do niezwłocznej zmiany hasła poprzez użycie opcji nie pamiętam lub nie mam jeszcze hasła.
  5. Pracownicy szkoły, włącznie ze szkolnym administratorem dziennika nie mają wglądu do haseł poszczególnych użytkowników systemu.
  6. Upoważnieni pracownicy organu prowadzącego szkołę oraz organu nadzoru pedagogicznego w ramach swoich kompetencji mogą przeglądać elektronicznie zapisy dziennika elektronicznego w gabinecie dyrektora szkoły na jego koncie w jego obecności lub poprosić o odpowiedni wydruk papierowy. W razie konieczności mogą uzyskać prawo dostępu dodziennika elektronicznego za pomocą konta GOŚĆ.
  7. W dzienniku elektronicznym funkcjonują następujące grupy kont posiadające odpowiadające im uprawnienia:

GRUPA UŻYTKOWNIKÓW

ZAKRES UPRAWNIEŃ

 

UCZEŃ

 

− dostęp do modułu Uczeń,

− przeglądanie ocen i nieobecności,

− dostęp do wiadomości systemowych,

− dostęp do modułu wysyłania i odbierania wiadomości.

 

RODZIC/OPIEKUN

PRAWNY

 

− dostęp do modułu Uczeń,

− przeglądanie ocen swojego dziecka,

− przeglądanie nieobecności swojego dziecka,

− dostęp do wiadomości systemowych,

− dostęp do modułu wysyłania i odbierania wiadomości.

 

SEKRETARIAT

 

− pełny dostęp do modułu Sekretariat,

− gromadzenie danych uczniów, niezbędnych do

odwzorowania podstawowej dokumentacji przebiegu

nauczania: księgi uczniów, księgi ewidencji dzieci, rejestru

legitymacji i innych dokumentów,

− dostarczanie danych uczniów na potrzeby egzaminów

zewnętrznych,

− dostęp do wiadomości systemowych,

− dostęp do wydruków,

− dostęp do modułu wysyłania i odbierania wiadomości.

NAUCZYCIEL

 

− dostęp do modułu Dziennik,

− zarządzanie ocenami z prowadzonych lekcji,

− zarządzanie frekwencją z prowadzonych lekcji,

− dostęp do wiadomości systemowych,

− wgląd w różne statystyki swoich uczniów,

− dostęp do wydruków związanych ze swoją pracą,

− dostęp do modułu wysyłania i odbierania wiadomości.

WYCHOWAWCA KLASY

 

− dostęp do modułu Dziennik,

− zarządzanie ocenami z prowadzonych lekcji,

− zarządzanie frekwencją z prowadzonych przedmiotów,

− zarządzanie frekwencją w klasie, w której nauczyciel jest

wychowawcą,

− edycja danych uczniów w klasie, w której nauczyciel jest

wychowawcą,

− wgląd w statystyki wszystkich uczniów,

− przeglądanie ocen wszystkich uczniów,

− przeglądanie frekwencji wszystkich uczniów,

− dostęp do wiadomości systemowych,

− dostęp do wydruków,

− dostęp do modułu wysyłania i odbierania wiadomości.

DYREKTOR SZKOŁY

 

− dostęp w trybie odczytu do modułu Dziennik i Sekretariat,

− zarządzanie ocenami z prowadzonych przedmiotów,

− zarządzanie frekwencją z prowadzonych przedmiotów,

− przeglądanie ocen wszystkich uczniów,

− przeglądanie frekwencji wszystkich uczniów,

− dostęp do wiadomości systemowych,

− dostęp do wydruków,

− dostęp do eksportów,

− planowanie zastępstw,

− zarządzanie planem lekcji,

− dostęp do modułu wysyłania i odbierania wiadomości.

ADMINISTRATOR SZKOŁY

 

− dostęp do modułu Administrowanie,

− zarządzanie wszystkimi danymi szkoły: jednostki, klasy,

uczniowie, nauczyciele, przedmioty, lekcje,

− wgląd w listę kont użytkowników,

− dostęp do wiadomości systemowych,

− dostęp do konfiguracji konta,

− dostęp do wydruków,

− dostęp do eksportów,

− zarządzanie planem lekcji szkoły,

− nadawanie uprawnień dla użytkowników,

− dostęp do modułu wysyłania i odbierania wiadomości.

 

  1. Każdy użytkownik ma obowiązek dokładnego zapoznania się z Pomocą i Regulaminem dostępnym po zalogowaniu się na swoje bezpłatne konto.
  2. Uprawnienia użytkownikom w e-dzienniku nadaje Administrator Dziennika Elektronicznego zgodnie z wytycznymi Dyrektora Szkoły

Rozdział 3

Przekazywanie informacji w dzienniku elektronicznym

  1. W e-dzienniku do przekazywania i wymiany informacji służą wszystkie moduły w szczególności zaś moduł wiadomości.
  2. Użytkownik systemu dziennika elektronicznego zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych nie udostępnia zasobów dziennika osobom trzecim.
  3. Pracownikom szkoły, nie wolno udzielać żadnych poufnych informacji z dziennika elektronicznego. Wszystkie dane osobowe uczniów i ich rodzin są poufne. Nie wolno przekazywać żadnych informacji odnośnie np: haseł, ocen, frekwencji itp, rodzicom i uczniom, drogą telefoniczną, która nie pozwala na jednoznaczną identyfikację drugiej osoby.
  4. Dane osobowe lub informacje dotyczące ocen, zachowania czy frekwencji ucznia szkoła może udostępnić na żądanie: Policji, Prokuratury, Sądu lub innej uprawnionej instytucji za zgodą Dyrektora Szkoły.
  5. Jeżeli nauczyciel uzna, że zachowanie ucznia np. ucieczka z lekcji, niestosowne zachowanie itp. wymaga szczególnego odnotowania, poza wpisaniem w dzienniku uwagi, powinien wysłać odpowiednią informację do rodzica (prawnego opiekuna) za pomocą modułu Wiadomości.
  6. Za pomocą modułu Wiadomości można powiadamiać uczniów i rodziców o zebraniach z rodzicami, liście obowiązujących lektur, pracach domowych, terminach sprawdzianów i kartkówek itp. Odczytanie przez rodzica informacji zawartej w module Wiadomości jest równoznaczne z przyjęciem do wiadomości treści komunikatu, co potwierdzone zostaje automatycznie odpowiednią adnotacją systemu przy wiadomości. Adnotację potwierdzającą odczytanie wiadomości w systemie uważa się za skuteczne dostarczenie jej do rodzica.
  7. Umieszczanie w dzienniku elektronicznym informacji np. o zbiórkach pieniędzy, zapisach na zajęcia, imprezach ogólnoszkolnych organizowanych na terenie szkoły z udziałem osób spoza placówki wymaga akceptacji Dyrektora Szkoły.
  8. Ważne szkolne komunikaty, polecenia itp. Dyrektor Szkoły przesyła do nauczycieli za pomocą modułu Wiadomości, a odczytanie jej przez nauczyciela jest równoznaczne z przyjęciem do wiadomości.
  9. Nie należy usuwać nieaktywnych ogłoszeń, kasować przeczytanych wiadomości czy terminów wydarzeń.

Rozdział 4

Korzystanie z e-dziennika przez administratora firmy Vulcan

  1. Po stronie firmy Vulcan wyznaczone są osoby, które odpowiedzialne są za kontakt ze szkołą. Zakres ich działalności określa umowa zawarta pomiędzy firmą i dyrektorem szkoły.
  2. Zgodnie z umową pracownicy firmy Vulcan zobowiązani są do przestrzegania zapisów ustawy o ochronie danych osobowych.

Rozdział 5

Administrator dziennika elektronicznego

  1. Za poprawne funkcjonowanie e-dziennika w szkole odpowiedzialny jest powołany przez dyrektora szkolny administratora e-dziennika,
  2. Do podstawowych obowiązków szkolnego administratora e-dziennika należy:

1) wprowadzanie nowych użytkowników systemu i przeszkolenie ich – dotyczy pracowników szkoły;

2) wprowadzanie podstawowych danych niezbędnych do prawidłowego działania systemu;

3) w razie zaistniałych niejasności Szkolny Administrator e-dziennika ma obowiązek komunikowania się z nauczycielami lub z przedstawicielem firmy zarządzającej e dziennikiem w celu jak najszybszego wyjaśnienia sprawy i poprawy działania e-dziennika;

4)  w terminie 10 dni od dnia zakończenia roku szkolnego wykonuje następujące czynności:

  1. a) dane stanowiące dziennik elektroniczny zapisuje na informatycznym nośniku danych, według stanu odpowiednio na dzień zakończenia roku szkolnego;
  2. b) sprawdza integralności danych stanowiących dziennik elektroniczny i podpisuje podpisem elektronicznym;
  3. c) dokonuje w porozumieniu z dyrektorem szkoły weryfikacji podpisu elektronicznego lub danych identyfikujących;
  4. d) dba o prawidłowe składowanie danych i możliwość odczytania danych stanowiących edziennik w okresie przewidzianym dla przechowywania dzienników.
  5. Szkolny administrator e-dziennika jest zobowiązany nie udostępniać nikomu, żadnych danych konfiguracyjnych, mogących przyczynić się do obniżenia poziomu bezpieczeństwa.
  6. Każdy, zauważony i zgłoszony szkolnemu administratorowi e-dziennika przypadek naruszenia bezpieczeństwa ma być zgłoszony firmie dostarczającej, w celu podjęcia dalszych działań.

Rozdział 6

Dyrektor Szkoły

  1. Dyrektor szkoły odpowiada za kontrolowanie poprawności uzupełniania dziennika elektronicznego. Zadanie to może zostać powierzone wicedyrektorowi szkoły.
  2. Dyrektor szkoły jest zobowiązany w szczególności:
  3. a) kontrolować systematyczność wpisywania tematów lekcji, ocen i frekwencji przez nauczycieli;
  4. b) prowadzić różnego rodzaju statystyki związane z prawidłową realizacją podstawy programowej przez nauczycieli;
  5. dochowywać tajemnicy odnośnie postanowień zawartych w umowie, mogących narazić działanie systemu informatycznego na utratę bezpieczeństwa;
  6. c) dbać o finansowe zapewnienie poprawności działania dziennika elektronicznego.
  7. g) zapewniać szkolenia dla nauczycieli.
  8. Dyrektor Szkoły ma obowiązek wyznaczyć osobę, która może pełnić funkcję Administratora Dziennika Elektronicznego w przypadku jego nieobecności.

Rozdział 7

Wychowawca klasy

  1. Dziennik elektroniczny danej klasy prowadzi wyznaczony przez dyrektora szkoły wychowawca klasy zgodnie z rozporządzeniem w sprawie sposobu prowadzenia przez szkoły dokumentacji przebiegu nauczania.
  2. W przypadku zmian danych osobowych ucznia, wychowawca klasy ma obowiązek zgłosić niezwłocznie ten fakt w sekretariacie szkoły i dokonać odpowiednich zmian w zapisie dziennika elektronicznego.
  3. Oceny z zachowania wpisuje wychowawca klasy według zasad określonych w Wewnątrzszkolnych Zasadach Oceniania.
  4. W przypadku przejścia ucznia do innej szkoły lub klasy, wychowawca klasy zgłaszaten fakt w sekretariacie szkoły. Na podstawie takiej informacji szkolny administrator dziennika elektronicznego szkoły może przenieść go do innej klasy lub wykreślić z listy uczniów.

 

  1. Na koniec każdego miesiąca wychowawca powinien sprawdzić wpisy dotyczące frekwencji i tematów dokonywanych przez uczących w jego klasie nauczycieli. W przypadku braku wpisów powinien powziąć odpowiednie kroki celem usunięcia braków.
  2. Przed datą zakończenia półrocza i końca roku szkolnego każdy wychowawca jest zobowiązany do dokładnego sprawdzenia dokonanych wpisów w dzienniku elektronicznym, ze szczególnym uwzględnieniem danych potrzebnych do podsumowania semestru oraz do wydruku świadectw.
  3. Wychowawca klasy może dokonywać korekty wpisów dotyczących frekwencji lub uzupełniać brakujące wpisy.
  4. Jeśli w ciągu roku szkolnego do klasy dojdzie nowy uczeń, wszystkie dane osobowewprowadza Dyrektor Szkoły.
  5. Przygotowanie danych niezbędnych do wydruku świadectw z systemu informatycznego dokonuje Wychowawca w porozumieniu z Administratorem Dziennika Elektronicznego.
  6. Wychowawca przegląda frekwencję i dokonuje zmian np. usprawiedliwień, likwidacji podwójnych nieobecności itp. Częstotliwość tych czynności nie powinna być mniejsza niż raz na tydzień.
  7. Wychowawca nie może dokonywać zwolnień z wyprzedzeniem, chyba, że jest to usprawiedliwione okolicznościami opisanymi w informacji przekazanej, np. pocztą mailową, lub realizuje zaplanowane i uzgodnione z Dyrekcją wyjście z klasą poza teren szkoły.
  8. Wychowawca może usprawiedliwić pojedyncze godziny w ciągu całego dnia zajęć tylko wtedy, gdy zostały one wcześniej zgłoszone lub wynikły z przyczyn niezależnych od ucznia.
  9. W dniu poprzedzającym zebrania z rodzicami Wychowawcy mogą drukować z systemu dziennika elektronicznego zestawienia ocen, frekwencji i potrzebnych statystyk do wykorzystania w czasie spotkania z rodzicami.
  10. Jeżeli rodzic (opiekun prawny) nie jest obecny na zebraniu, Nauczyciel ani Wychowawca nie mają obowiązku dodatkowego zawiadamiania o ocenach poza określonym w szkole systemem dziennika elektronicznego. Nie dotyczy to przewidywanych klasyfikacyjnych ocen niedostatecznych.
  11. Nauczyciele mają obowiązek na bieżąco dokonywać zapisów dotyczących frekwencji uczniów na zajęciach. Jednolity sposób zapisu w całej szkole da możliwość wyświetlania bieżącej procentowej frekwencji i wielu ważnych statystyk przydatnych w pracy dydaktyczno - wychowawczej szkoły.
  12. Wychowawca wpisuje uczniom swojej klasy śródroczną i roczną ocenę zachowania w odpowiedniej opcji dziennika elektronicznego, według zasad określonych w WSO.
  13. Plan lekcji będzie publikowany na kontach uczniów oraz rodziców. W przypadku zmian w planie lekcji Wychowawca jest zobowiązany do niezwłocznego poinformowania o tym fakcie rodziców.
  14. Na początkowych godzinach wychowawczych nauczyciel powinien wyjaśnić uczniom zasady funkcjonowania dziennika elektronicznego w szkole.
  15. Na pierwszym zebraniu z rodzicami Wychowawca przekazuje podstawowe informacje o tym jak korzystać z dziennika elektronicznego i wskazuje gdzie i jak można uzyskać pomoc w jego obsłudze.

Rozdział 8

Nauczyciel

  1. Nauczyciel zgodnie z wewnątrzszkolnym ocenianiem systematycznie umieszcza w e-dzienniku:
  2. oceny bieżące;
  3. oceny śródroczne - klasyfikacyjne;
  4. oceny roczne i końcowe;
  5. przewidywane oceny śródroczne i roczne.
  6. Nauczyciel ma obowiązek systematycznie uzupełniać frekwencję, tematy zajęć i inne wpisy. W przypadku niedokonania tych wpisów winien je niezwłocznie uzupełnić.
  7. Na koniec każdego miesiąca nauczyciel powinien sprawdzić wpisy frekwencji, tematów i inne, i uzupełnić ewentualne braki.
  8. Nauczyciel ma obowiązek umieszczać informacje o planowanych sprawdzianach i pracach klasowych zgodnie z zasadami zawartymi w WZO. Nauczyciel może umieszczać informacje o zapowiedzianych kartkówkach.
  9. Nauczyciel jest osobiście odpowiedzialny za swoje konto i nie może umożliwiać korzystania z zasobów osobom trzecim. Za ujawnienie poufnych danych z e-dziennika nauczyciel ponosi takie same konsekwencje prawne jak w przypadku przepisów odnośnie prowadzenia dokumentacji szkolnej.
  10. Nauczyciel jest zobligowany do ochrony komputera, z którego loguje się do edziennika (w tym również domowego), aby uczeń lub osoba postronna nie miała do niego dostępu (dotyczy hasła dostępu do e-dziennika). Haseł nie można nigdzie zapisywać.
  11. W razie zauważenia naruszenia bezpieczeństwa nauczyciel powinien niezwłocznie zawiadomić o tym fakcie szkolnego administratora e-dziennika lub dyrektora szkoły.
  12. W przypadku alarmu ewakuacyjnego nauczyciel ma obowiązek wylogowania się z systemu.
  13. Nauczyciel powinien dbać, by poufne dane prezentowane na monitorze komputera nie były widoczne dla osób trzecich.

 

 

Rozdział 9

Rodzice/prawni opiekunowie

  1. Każdy rodzic (prawny opiekun) może mieć niezależne konto w systemie dziennika elektronicznego, zapewniające podgląd postępów edukacyjnych dziecka oraz dających możliwość komunikowania się z nauczycielami w sposób zapewniający ochronę dóbr osobistych innych uczniów.
  2. Rodzic ma obowiązek zapoznać się z Regulaminem Korzystania z Dziennika Elektronicznego w Szkole Podstawowej w Roztoce umieszczonym na stronie internetowej szkoły https://www.roztoka.edu.pl
  3. Rodzic (prawny opiekun) osobiście odpowiada za swoje konto w dzienniku elektronicznym. Zobligowany jest o nieudostępnianie loginu i hasła osobom nieupoważnionym, w tym swojemu dziecku.
  4. Istnieje również możliwość kontrolowania przez jednego rodzica/prawnego opiekuna więcej niż jednego dziecka uczęszczającego do tej samej szkoły na jednym koncie.
  5. Jeśli występują błędy we wpisach dziennika elektronicznego, rodzic ma obowiązek powiadomić o tym fakcie wychowawcę klasy lub szkolnego administratora dziennika elektronicznego.

Rozdział 11

Uczniowie

  1. Każdy uczeń może mieć konto w systemie dziennika elektronicznego, zapewniające mu podgląd jego postępów edukacyjnych oraz dających możliwość komunikowania się z nauczycielami w sposób zapewniający ochronę dóbr osobistych innych uczniów. Na pierwszych zajęciach z wychowawcą i lekcjach informatyki uczniowie będą zapoznani przez nauczyciela z zasadami funkcjonowania dziennika elektronicznego w szkole.
  2. Uczeń osobiście odpowiada za swoje konto w dzienniku elektronicznym. Zobligowany jest do nieudostępniania loginu i hasła osobom nieupoważnionym.
  3. Uczeń ma obowiązek zapoznać się z Regulaminem Korzystania z Dziennika Elektronicznego w Szkole Podstawowej Roztoce umieszczonym na stronie internetowej szkoły www.roztoka.edu.pl
  4. Jeśli występują błędy we wpisach dziennika elektronicznego, uczeń ma obowiązek powiadomić o tym fakcie wychowawcę klasy lub szkolnego administratora dziennika elektronicznego.
  5. Uczeń przy obsłudze swojego konta w dzienniku elektronicznym, ma takie same prawa, obowiązki i uprawnienia jak rodzic na swoim koncie.

Rozdział 13

Postępowanie w czasie awarii

  1. Postępowanie Dyrektora Szkoły w czasie awarii.
  2. a) Dyrektor Szkoły ma obowiązek sprawdzić czy wszystkie procedury odnośnie zaistnienia awarii są przestrzegane przez Administratora Dziennika Elektronicznego;
  3. b) dopilnować jak najszybszego przywrócenia prawidłowego działania systemu;
  4. c) zabezpieczyć środki na wypadek awarii w celu przywrócenia normalnego funkcjonowania systemu.
  5. Postępowanie Administratora Dziennika Elektronicznego w czasie awarii:
  6. a) obowiązkiem Administratora Dziennika Elektronicznego jest niezwłoczne dokonanie naprawy w celu przywrócenia prawidłowego działania systemu;
  7. b) o fakcie zaistnienia awarii i przewidywanym czasie jego naprawy, Administrator Dziennika Elektronicznego powinien powiadomić Dyrektora Szkoły oraz Nauczycieli;
  8. c) jeśli usterka może potrwać dłużej niż jeden dzień Administrator Dziennika Elektronicznego powinien wywiesić na tablicy ogłoszeń w pokoju nauczycielskim odpowiednią informację;
  9. d) jeśli z powodów technicznych Administrator Dziennika Elektronicznego nie ma możliwości dokonania naprawy, powinien w tym samym dniu powiadomić o tym fakcie

Dyrektora Szkoły.

  1. Jeśli z przyczyn technicznych, nie ma możliwości wprowadzenia danych do systemu po usunięciu awarii Nauczyciele niezwłocznie wprowadzają dane do systemu ze swoich notatek.
  2. Postępowanie Nauczyciela w czasie awarii.
  3. a) Nauczyciele mają obowiązek odnotowania osiągnięć uczniów sporządzając notatki;
  4. b) Nauczyciele zgłasza osobiście w dniu zaistnienia, wszystkie awarie sprzętu komputerowego, oprogramowania czy sieci komputerowych Dyrektorowi Szkoły, Administratorowi Dziennika Elektronicznego.
  5. c) w żadnym przypadku Nauczycielowi nie wolno podejmować samodzielnej próby usunięcia awarii ani wzywać do naprawienia awarii osób do tego nie uprawnionych.

Rozdział 14

Postanowienia końcowe

  1. Wszystkie tworzone dokumenty i nośniki informacji, powstałe na podstawie danych z elektronicznego dziennika, mają być przechowywane w sposób uniemożliwiający ich zniszczenie lub kradzież.

2. Szkoła może udostępnić dane ucznia bez zgody rodziców odpowiednim organom na zasadzie oddzielnych przepisów i aktów prawnych obowiązujących w szkole np. innym szkołom

w razie przeniesienia, uprawnionym urzędom kontroli lub nakazu sądowego.

3. Wszystkie poufne dokumenty i materiały utworzone na podstawie danych z dziennika elektronicznego, które nie będą potrzebne, należy zniszczyć w sposób jednoznacznie uniemożliwiający ich odczytanie.

  1. Dokumentacja z funkcjonowania dziennika elektronicznego, wydruki, płyty CD lub DVD z danymi powinny być przechowywane w szkolnym archiwum.
  2. Nie należy zostawiać komputera bez nadzoru zwłaszcza w sytuacji, gdy nauczyciel jest zalogowany do dziennika elektronicznego.
  3. W razie odbywania w szkole praktyki przez studenta/studentkę wpisy w dzienniku elektronicznym wykonuje tylko nauczyciel zatrudniony w szkole.
  4. W razie kontroli z zewnątrz odpowiedniego organu uprawnionego do kontrolowania dokumentacji szkolnej, na polecenie Dyrektora Szkoły, na czas kontroli Administrator Dziennika Elektronicznego, udostępnia wyznaczonej do tego celu osobie, informacje objęte zakresem kontroli.
  5. Regulamin powinien być na bieżąco modyfikowany w zależności od wprowadzanych zmian do systemu dziennika elektronicznego lub przepisów dotyczących prowadzenia dokumentacji w szkole.

 

 

 

 

 

 

 

 

Subskrybuj to źródło RSS

Edukacyjne

Nadzór oświatowy

Lokalne

Kodowanie

Code

O nas

Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech