Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech

Klasa VII

Zdalne nauczanie.

Szkoła Podstawowa w Roztoce

 

Od dzisiaj materiały z poszczególnych przedmiotów umieszczane są na osobnych podstronach, wybierz żądany przedmiot:

 

Język polski

Język angielski

Język niemiecki

Matematyka

Fizyka

Chemia

Historia

Biologia

Geografia

Religia

Muzyka

Plastyka

Informatyka

Wychowanie fizyczne

 

 

 

 

Język polski

  1. Zdania złożone współrzędnie i podrzędnie – powtórzenie (podr. s. 195-198 + zeszyt ćw.).
  2. Zdania wielokrotnie złożone. (podr. s. 232-234 + zeszyt ćwiczeń).
  3. Przecinek w zdaniu złożonym (podr. s. 199-200 + zeszyt ćw.).

Przeczytać „Dziady cz. II” (tekst dostępny w Internecie) – przygotować się do omawiania lektury – podr. s. 256-260

Przeczytać nowelę H. Sienkiewicza pt. Latarnik.

T: Twórcze inspiracje Adama Mickiewicza.

Przeczytaj informacje dotyczące A. Mickiewicza, podr. s. 254-255.

Zredaguj notatkę, w której uwzględnisz następujące informacje: biografia A. Mickiewicza, romantyczny sposób postrzegania świata, specyfika obrzędu „dziadów”.

T: Motyw winy i kary w Dziadach cz. II.

Przeczytaj fr. Dziadów cz. II (podr. s. 256-259), scharakteryzuj kategorię duchów, do której należy Widmo.

Określ rolę ptactwa towarzyszącego Widmu.

Określ cechy charakteru złego pana i każdą z nich poprzyj przykładami z wypowiedzi ptaków (pisemnie).

Wypisz z tekstu przykłady wyrazów, które wyszły z użycia i zastąp je współczesnymi odpowiednikami. Jak nazywają się te wyrazy?

Opracuj kodeks postępowania – ćw. 9. S. 260 (w zeszycie).

T: Redagujemy opowiadanie na podstawie II cz. Dziadów.

Napisz opowiadanie z elementami opisu przeżyć wewn., w którym przedstawisz w trzeciej osobie historię jednego z ptaków (kruka lub sowy) – ćw.12. s.260.

T: „Kto nie był ni razu człowiekiem”…

Uzupełnij tabelkę według wzoru:

Duchy

         Opis winy i kary

    Przestroga i nauka moralna

Józio i Rózia

(duchy lekkie)

wina: dzieci były kochane i rozpieszczane, wiodły życie pozbawione smutku i troski,

kara: nie mogą dostać się do nieba, bo w życiu nie zaznały cierpienia.

przestroga: „Kto nie doznał goryczy ni razu,

Ten nie dozna słodyczy w niebie”

 

 

 

 

 

 

Czy nauki zawarte w utworze mają charakter uniwersalny?

Język angielski

  1. Miejsca w mieście. What do you do in a town? – nauczyć się co robi się w poszczególnych miejscach w mieście

https://www.youtube.com/watch?v=yzfMUrpN-Go

  1. Pisanie maila formalnego- zapoznaj się ze zwrotami listu formalnego oraz charakterystycznymi wyrażeniami str. 98-99. Według wzoru podanego w podręczniku napisz w zeszycie list na następujący temat:

Napisz zażalenie (list formalny) do sklepu, gdzie kupiłeś wadliwy telefon komórkowy:

  • Napisz kiedy go kupiłeś i jaki to model
  • Jaki jest problem z telefonem?

Zarządaj zwrotu pieniędzy lub nowego telefonu

Historia i informatyka

Praca będzie oceniana! (oceny z historii i informatyki)

Tydzień pierwszy

Narodziny faszyzmu” – podręcznik str. 192-197. Po przeczytaniu tekstu sporządź notatkę (streszczenie w postaci punktów) i zapisz w zeszycie. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …) zapisz plik (np. Narodziny faszyzmu Twoje imię nazwisko)   i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę wykonaj do 17 marca, godz. 18)

Ponadto poćwicz programowanie na stronie Code.org (w odpowiednim czasie poproszę Cię o informacje o Twoich postępach)

ZSRS – imperium komunistyczne” – podręcznik str. 200-204. Po przeczytaniu tekstu sporządź notatkę (streszczenie w postaci punktów) i zapisz w zeszycie. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …) zapisz plik (np. ZSRS – imperium komunistyczne Twoje imię nazwisko )   i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę wykonaj do 19 marca, godz. 18)

Ponadto poćwicz programowanie na stronie Code.org (w odpowiednim czasie poproszę Cię o informacje o Twoich postępach) (Natalia Koza - C++)

Tydzień drugi

Kultura i zmiany społeczne w okresie międzywojennym” – podręcznik str. 205-209. Po przeczytaniu tekstu sporządź notatkę (streszczenie w postaci punktów) i zapisz w zeszycie. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …) zapisz plik (np. ZSRS – imperium komunistyczne Twoje imię nazwisko)   i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę wykonaj do 23 marca, godz. 18)

Ponadto poćwicz programowanie na stronie Code.org (w odpowiednim czasie poproszę Cię o informacje o Twoich postępach) (Natalia Koza - C++)

Świat na drodze ku II wojnie światowej” – podręcznik str. 210-213. Po przeczytaniu tekstu sporządź notatkę (streszczenie w postaci punktów) i zapisz w zeszycie. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …) zapisz plik (np. Świat na drodze ku II wojnie światowej Twoje imię nazwisko)   i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę wykonaj do 23 marca, godz. 18)

Ponadto poćwicz programowanie na stronie Code.org (w odpowiednim czasie poproszę Cię o informacje o Twoich postępach) (Natalia Koza - C++)

30.03

Podsumowanie rozdziału 6 -  podręcznik str. 216. Wykonaj zadania „Sprawdź się” i zapisz w zeszycie. Następnie zrób zdjęcie pracy lub przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …) zapisz plik (np. Podsumowanie rozdziału V Twoje imię nazwisko)   i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .

 

Biologia

Temat: Budowa i działanie układu wydalniczego. (16.03.2020)

Należy przeczytać tekst z podręcznika str.153-156 i następnie uzupełnić zadania dotyczące tych treści w zeszycie ćwiczeń str.76-78.

Temat: Higiena i choroby układu wydalniczego.(19.03.2020)

Po przeczytaniu tekstu z podręcznika str. 157-160 należy uzupełnić zadania dotyczące tych treści w zeszycie ćwiczeń str. 79-81.

Temat: Powtórzenie wiadomości o układzie wydalniczym. (23.03.2020)

Po przeczytaniu tekstu podsumowania z podręcznika str. 161 należy uzupełnić zadania utrwalające w zeszycie ćwiczeń str. 82-83 oraz w podręczniku str.161-162.

26.03.

 

Temat: Budowa i funkcjonowanie układu dokrewnego (hormonalnego).

Po przeczytaniu tekstu w podręczniku dotyczącego budowy i funkcjonowania układu dokrewnego str.165 - 169 i analizie zawartych tam ilustracji i tabeli wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania 1 – 4 ze str. 84 – 85. Postaraj się znać odpowiedź na poniższe pytania:

  1. Z jakich gruczołów dokrewnych składa się układ dokrewny oraz jakie hormony one wydzielają i jak wpływają na organizm człowieka ( ilustracja w zeszycie ćwiczeń i podręczniku i tabela )?
  2. Wyjaśnij antagonistyczne działanie hormonów na przykładzie insuliny i glukagonu.
  3. Wyjaśnij na odpowiednim przykładzie wpływ hormonów na rytm dobowy.

Zachęcam do skorzystania z platformy internetowej - link:

https://epodreczniki.pl/a/uklad-hormonalny/DtphNy1cH

oraz wykonanie zawartych tam zadań w celu utrwalenia zdobytych wiadomości i umiejętności.

 

 

 

 

Fizyka

Proszę o systematyczną naukę. Najlepiej uczyć się w tym samym czasie w jakim przedmiot jest
 w planie nauczania.

Przypomnij sobie drugą zasadę dynamiki Newtona (podręcznik szkolny strona 171 oraz zeszyt przedmiotowy lekcja o temacie: Druga zasada dynamiki).

Obejrzyj film, który znajdziesz pod adresem: https://epodreczniki.pl/a/film/D14fyxwMS

Po obejrzeniu filmu kliknij na „Interaktywne ćwiczenia multimedialne”. Po odczytaniu instrukcji kliknij  na przycisk „przejdź do ćwiczeń” na dole ekranu.

Rozwiąż zadanie (pamiętaj, że masa początkowa układu składa się z trzech elementów: wózka
i dwóch odważników. Klikając na  możesz sprawdzić poprawność odpowiedzi.

Następnie przejdź do podsumowania i rozwiąż ćwiczenie podsumowujące.

Przeanalizuj przykład zamieszczony na stronie 173 w podręczniku szkolnym.

Rozwiąż zadanie, pamiętaj o danych, szukanych i odpowiedzi. Nie zapomnij zamienić 72 km/h na m/s.

Rozwiązanie zapisz w zeszycie przedmiotowym.

Zadanie:

Oblicz wartość siły wypadkowej, jaka musi działać na samochód o masie 1500 kg, aby w ciągu 20 sekund rozpędzić o od 0 do 72 km/h

27.03

Temat: Opory ruchu.

Zapisz w zeszycie temat: Opory ruchu.

Przeczytaj tekst z podręcznika szkolnego str. 183-188.

Napisz w zeszycie odpowiedzi do pytań:

  1. Co to są siły oporu?
  2. Co to siła tarcia statycznego?
  3. Co to siła tarcia kinetycznego?
  4. Od czego zależy siła tarcia?

W razie trudności posłuż się informacjami zawartymi w  podręczniku na str. 188 .

Wykonaj w zeszycie przedmiotowym zadania 1 i 2 str. 188.

Dla dociekliwych.

Kliknij na podany poniżej link do strony epodręczniki  https://epodreczniki.pl/a/wplyw-oporow-ruchu-na-poruszajace-sie-ciala/Dk02onGEM , lub skopiuj link i wklej w pasku adresu  przeglądarki internetowej.  Przeczytaj tekst i oglądnij zamieszczone tam filmy.

Proszę przysłać  na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. zdjęcia wykonanych notatek. Format JPG nie więcej niż 1MB opisane według wzoru:

Miejscowość_ klasa_ Nazwisko_ Imię_Temat.

Np. Łukowica_klasa7_Kowalski_Jan_OporyRuchu.jpg

Zdjęcia notatek wysyłamy w dniu, kiedy fizyka jest w planie lekcji. (proszę przesyłać skompresowane zdjęcia)

 

 

 

Geografia

Zadanie 1. Po przeczytaniu rozdziału pt. „Struktura płci i wieku”, podręcznik, str.92 – 94, wykonaj w zeszycie pisemnie zadania z podr. str.94, zad.1, 2, 3

Zadanie 2. Czytamy rozdział w podręczniku „Rozmieszczenie ludności” str.95-96. Wykonaj w zeszycie pisemnie zadania z podr. str.96, zad.1, 2, 3

Zadanie 2. Na  YouTube oglądnij film pt. „10 NAJGĘŚCIEJ ZALUDNIONYCH MIEJSC NA ŚWIECIE”

Po powrocie do szkoły zadania zostaną ocenione.

24.03

Zadanie 1. Po przeczytaniu rozdziału pt. „Migracje”, podręcznik, str.97 – 100, wykonaj kartę pracy. Załącznik nr 1.

Zadanie 2. Uzupełniamy kartę pracy wg załącznika nr1. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …) zapisz plik (np. Migracje Twoje imię nazwisko)   i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę wykonaj do 28 marca, godz. 18)

Karta pracy będzie oceniona do 30 marca.

 Chemia

Proszę o zrobienie zadań z masy cząsteczkowej: podręcznik str.108, zad.2, a także zadań na prawo stałości związku chemicznego: podręcznik str.141, zad.1, zad.2, zad.3, zad4

Przeczytać z podręcznika i zanalizować temat: Równania reakcji chemicznych i próbować robić zadania str.147 zad.1, zad.2, zad.3

 

26.03

Napisz temat w zeszycie: Obliczenia stechiometryczne. Przeczytaj temat z podręcznika i przeanalizuj. Pod tematem przepisz pojęcie z podręcznika str.151.- obliczenia stechiometryczne  i kiedy korzysta się z takich obliczeń.

Następnie przepisz przykłady podanych reakcji chemicznych wraz z zamieszczonymi informacjami. Później przeanalizuj w podręczniku str. 152: przykład 39, przykład 40, przykład 41.  i przepisz.

 

 

Matematyka

Procenty

Wyrażenia algebraiczne i równania

Potęgi i pierwiastki

https://gwo.pl/strony/2517/seo_link:klasa-6-wyrazenia-algebraiczne-i-rownania

https://gwo.pl/strony/3034/seo_link:procenty

https://gwo.pl/strony/3036/seo_link:strefa-ucznia-wyrazenia-algebraiczne

https://gwo.pl/strony/3037/seo_link:strefa-ucznia-rownania

https://gwo.pl/strony/3038/seo_link:potegi-i-pierwiastki

25.03

Przeczytaj i zanalizuj temat z podręcznika(str.148-150): Prawo zachowania masy. Napisz temat w zeszycie: Prawo zachowania masy, a pod tematem lekcji przepisz na kolorowo treść tego prawa. Przepisz do zeszytu przykłady zadań z podręcznika str.149-150, przykład 36,37,38. Próbuj robić zadania str150, zad.1-5

Dodano 23 marca

Rozwiązywanie równań

Zadania tekstowe

 

Język niemiecki

Ćwiczenia powtórkowe - pobierz w formacie MsWord link

Religia

1. Powtórzyć wiadomości z 1 części katechizmu bierzmowanych.

2. Powtórzyć wiadomości z 2 części katechizmu bierzmowanych.

3. Powtórzyć wiadomości z 3 części katechizmu bierzmowanych.

4. Powtórzyć wiadomości z 4 części katechizmu bierzmowanych.

26.03 

Thema: Powtórzenie wiadomości z rozdziału 4 - pobierz załącznik

 

Muzyka

Opracowanie artystyczne muzyki ludowej (przeczytać lekcję 21, nauczyć się na pamięć refrenu piosenki "Pamięć w nas")

 Wychowanie fizyczne

Oglądnąć dowolny mecz na dostępnych kanałach video i wypisać jaka jest budowa danego meczu - z czego składa się mecz – jakie występują zdarzenia i sytuacje (ile części, jak się nazywają, czy są jakieś zmiany w poszczególnych częściach, jak długo trwają części i cały mecz, co może zrobić w czasie meczu trener, zawodnik i sędzia). Po uruchomieniu e-dziennika przesłać do mnie – lub sprawdzę po powrocie do szkoły (na ocenę).

Wykonać samodzielnie w domu co najmniej 3 razy w tygodniu dowolną serię 4 ćwiczeń (po 10 powtórzeń) spośród podanych:

a) przysiady na całych stopach (bez podnoszenia pięt), przysiady w rozkroku na szerokość bioder, przysiady w szerokim rozkroku raz na PR, raz na L NN

b) skłony w przód o NN prostych i stopach złączonych, skłony w przód w szerokim rozkroku z pogłębieniem, skłony w rozkroku raz do prawej raz do lewej nogi, skrętoskłony (PR RR do L NN, L RR do PR NN)

c) w siadzie prostym (oparcie na RR z tyłu):   unoszenie NN złączonych jak najwyżej w górę,  wykonanie NN „nożyc” w poziomie, uginanie złączonych razem kolan do klatki piersiowej, uginanie kolan na przemian raz prawe raz lewe do klatki piersiowej,

d) w rozkroku: skręty tułowia, skłony boczne, krążenia bioder, skrętoskłony w tył (PR RR do L pięty)

Wypisać jak najwięcej nazw przyborów, które można wykorzystać w czasie ćwiczeń na rozgrzewce (przybory to małe sprzęty pomagające rozwijać sprawność w czasie ćwiczeń

 Informatyka

26.03, 2.04

Temat: Programowanie w języku Scratch 

 Podręcznik str. 136 - 137

czas pracy: dwie lekcje
Bardzo proste zadania można pominąć, zapisujcie wykonane prace. (W odpowiednim czasie wspólnie wykonamy zrzuty ekranu i wyślecie je do mnie mailem)
Praca będzie oceniana!

 

Edukacyjne

Nadzór oświatowy

Lokalne

Kodowanie

Code

O nas

Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech