Klasa VII
- Super User
Zdalne nauczanie.
Szkoła Podstawowa w Roztoce
Od dzisiaj materiały z poszczególnych przedmiotów umieszczane są na osobnych podstronach, wybierz żądany przedmiot:
Język polski
Język angielski
Język niemiecki
Matematyka
Fizyka
Chemia
Historia
Biologia
Geografia
Religia
Muzyka
Plastyka
Informatyka
Wychowanie fizyczne
Język polski
- Zdania złożone współrzędnie i podrzędnie – powtórzenie (podr. s. 195-198 + zeszyt ćw.).
- Zdania wielokrotnie złożone. (podr. s. 232-234 + zeszyt ćwiczeń).
- Przecinek w zdaniu złożonym (podr. s. 199-200 + zeszyt ćw.).
Przeczytać „Dziady cz. II” (tekst dostępny w Internecie) – przygotować się do omawiania lektury – podr. s. 256-260
Przeczytać nowelę H. Sienkiewicza pt. Latarnik.
T: Twórcze inspiracje Adama Mickiewicza.
Przeczytaj informacje dotyczące A. Mickiewicza, podr. s. 254-255.
Zredaguj notatkę, w której uwzględnisz następujące informacje: biografia A. Mickiewicza, romantyczny sposób postrzegania świata, specyfika obrzędu „dziadów”.
T: Motyw winy i kary w Dziadach cz. II.
Przeczytaj fr. Dziadów cz. II (podr. s. 256-259), scharakteryzuj kategorię duchów, do której należy Widmo.
Określ rolę ptactwa towarzyszącego Widmu.
Określ cechy charakteru złego pana i każdą z nich poprzyj przykładami z wypowiedzi ptaków (pisemnie).
Wypisz z tekstu przykłady wyrazów, które wyszły z użycia i zastąp je współczesnymi odpowiednikami. Jak nazywają się te wyrazy?
Opracuj kodeks postępowania – ćw. 9. S. 260 (w zeszycie).
T: Redagujemy opowiadanie na podstawie II cz. Dziadów.
Napisz opowiadanie z elementami opisu przeżyć wewn., w którym przedstawisz w trzeciej osobie historię jednego z ptaków (kruka lub sowy) – ćw.12. s.260.
T: „Kto nie był ni razu człowiekiem”…
Uzupełnij tabelkę według wzoru:
Duchy |
Opis winy i kary |
Przestroga i nauka moralna |
Józio i Rózia (duchy lekkie) |
wina: dzieci były kochane i rozpieszczane, wiodły życie pozbawione smutku i troski, kara: nie mogą dostać się do nieba, bo w życiu nie zaznały cierpienia. |
przestroga: „Kto nie doznał goryczy ni razu, Ten nie dozna słodyczy w niebie” |
|
|
|
|
|
|
Czy nauki zawarte w utworze mają charakter uniwersalny?
Język angielski
- Miejsca w mieście. What do you do in a town? – nauczyć się co robi się w poszczególnych miejscach w mieście
https://www.youtube.com/watch?v=yzfMUrpN-Go
- Pisanie maila formalnego- zapoznaj się ze zwrotami listu formalnego oraz charakterystycznymi wyrażeniami str. 98-99. Według wzoru podanego w podręczniku napisz w zeszycie list na następujący temat:
Napisz zażalenie (list formalny) do sklepu, gdzie kupiłeś wadliwy telefon komórkowy:
- Napisz kiedy go kupiłeś i jaki to model
- Jaki jest problem z telefonem?
Zarządaj zwrotu pieniędzy lub nowego telefonu
Historia i informatyka
Praca będzie oceniana! (oceny z historii i informatyki)
Tydzień pierwszy
„Narodziny faszyzmu” – podręcznik str. 192-197. Po przeczytaniu tekstu sporządź notatkę (streszczenie w postaci punktów) i zapisz w zeszycie. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …) zapisz plik (np. Narodziny faszyzmu Twoje imię nazwisko) i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę wykonaj do 17 marca, godz. 18)
Ponadto poćwicz programowanie na stronie Code.org (w odpowiednim czasie poproszę Cię o informacje o Twoich postępach)
„ZSRS – imperium komunistyczne” – podręcznik str. 200-204. Po przeczytaniu tekstu sporządź notatkę (streszczenie w postaci punktów) i zapisz w zeszycie. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …) zapisz plik (np. ZSRS – imperium komunistyczne Twoje imię nazwisko ) i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę wykonaj do 19 marca, godz. 18)
Ponadto poćwicz programowanie na stronie Code.org (w odpowiednim czasie poproszę Cię o informacje o Twoich postępach) (Natalia Koza - C++)
Tydzień drugi
„Kultura i zmiany społeczne w okresie międzywojennym” – podręcznik str. 205-209. Po przeczytaniu tekstu sporządź notatkę (streszczenie w postaci punktów) i zapisz w zeszycie. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …) zapisz plik (np. ZSRS – imperium komunistyczne Twoje imię nazwisko) i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę wykonaj do 23 marca, godz. 18)
Ponadto poćwicz programowanie na stronie Code.org (w odpowiednim czasie poproszę Cię o informacje o Twoich postępach) (Natalia Koza - C++)
„Świat na drodze ku II wojnie światowej” – podręcznik str. 210-213. Po przeczytaniu tekstu sporządź notatkę (streszczenie w postaci punktów) i zapisz w zeszycie. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …) zapisz plik (np. Świat na drodze ku II wojnie światowej Twoje imię nazwisko) i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę wykonaj do 23 marca, godz. 18)
Ponadto poćwicz programowanie na stronie Code.org (w odpowiednim czasie poproszę Cię o informacje o Twoich postępach) (Natalia Koza - C++)
30.03
Podsumowanie rozdziału 6 - podręcznik str. 216. Wykonaj zadania „Sprawdź się” i zapisz w zeszycie. Następnie zrób zdjęcie pracy lub przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …) zapisz plik (np. Podsumowanie rozdziału V Twoje imię nazwisko) i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .
Biologia
Temat: Budowa i działanie układu wydalniczego. (16.03.2020)
Należy przeczytać tekst z podręcznika str.153-156 i następnie uzupełnić zadania dotyczące tych treści w zeszycie ćwiczeń str.76-78.
Temat: Higiena i choroby układu wydalniczego.(19.03.2020)
Po przeczytaniu tekstu z podręcznika str. 157-160 należy uzupełnić zadania dotyczące tych treści w zeszycie ćwiczeń str. 79-81.
Temat: Powtórzenie wiadomości o układzie wydalniczym. (23.03.2020)
Po przeczytaniu tekstu podsumowania z podręcznika str. 161 należy uzupełnić zadania utrwalające w zeszycie ćwiczeń str. 82-83 oraz w podręczniku str.161-162.
26.03.
Temat: Budowa i funkcjonowanie układu dokrewnego (hormonalnego).
Po przeczytaniu tekstu w podręczniku dotyczącego budowy i funkcjonowania układu dokrewnego str.165 - 169 i analizie zawartych tam ilustracji i tabeli wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania 1 – 4 ze str. 84 – 85. Postaraj się znać odpowiedź na poniższe pytania:
- Z jakich gruczołów dokrewnych składa się układ dokrewny oraz jakie hormony one wydzielają i jak wpływają na organizm człowieka ( ilustracja w zeszycie ćwiczeń i podręczniku i tabela )?
- Wyjaśnij antagonistyczne działanie hormonów na przykładzie insuliny i glukagonu.
- Wyjaśnij na odpowiednim przykładzie wpływ hormonów na rytm dobowy.
Zachęcam do skorzystania z platformy internetowej - link:
https://epodreczniki.pl/a/uklad-hormonalny/DtphNy1cH
oraz wykonanie zawartych tam zadań w celu utrwalenia zdobytych wiadomości i umiejętności.
Fizyka
Proszę o systematyczną naukę. Najlepiej uczyć się w tym samym czasie w jakim przedmiot jest
w planie nauczania.
Przypomnij sobie drugą zasadę dynamiki Newtona (podręcznik szkolny strona 171 oraz zeszyt przedmiotowy lekcja o temacie: Druga zasada dynamiki).
Obejrzyj film, który znajdziesz pod adresem: https://epodreczniki.pl/a/film/D14fyxwMS
Po obejrzeniu filmu kliknij na „Interaktywne ćwiczenia multimedialne”. Po odczytaniu instrukcji kliknij na przycisk „przejdź do ćwiczeń” na dole ekranu.
Rozwiąż zadanie (pamiętaj, że masa początkowa układu składa się z trzech elementów: wózka
i dwóch odważników. Klikając na możesz sprawdzić poprawność odpowiedzi.
Następnie przejdź do podsumowania i rozwiąż ćwiczenie podsumowujące.
Przeanalizuj przykład zamieszczony na stronie 173 w podręczniku szkolnym.
Rozwiąż zadanie, pamiętaj o danych, szukanych i odpowiedzi. Nie zapomnij zamienić 72 km/h na m/s.
Rozwiązanie zapisz w zeszycie przedmiotowym.
Zadanie:
Oblicz wartość siły wypadkowej, jaka musi działać na samochód o masie 1500 kg, aby w ciągu 20 sekund rozpędzić o od 0 do 72 km/h
27.03
Temat: Opory ruchu.
Zapisz w zeszycie temat: Opory ruchu.
Przeczytaj tekst z podręcznika szkolnego str. 183-188.
Napisz w zeszycie odpowiedzi do pytań:
- Co to są siły oporu?
- Co to siła tarcia statycznego?
- Co to siła tarcia kinetycznego?
- Od czego zależy siła tarcia?
W razie trudności posłuż się informacjami zawartymi w podręczniku na str. 188 .
Wykonaj w zeszycie przedmiotowym zadania 1 i 2 str. 188.
Dla dociekliwych.
Kliknij na podany poniżej link do strony epodręczniki https://epodreczniki.pl/a/wplyw-oporow-ruchu-na-poruszajace-sie-ciala/Dk02onGEM , lub skopiuj link i wklej w pasku adresu przeglądarki internetowej. Przeczytaj tekst i oglądnij zamieszczone tam filmy.
Proszę przysłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. zdjęcia wykonanych notatek. Format JPG nie więcej niż 1MB opisane według wzoru:
Miejscowość_ klasa_ Nazwisko_ Imię_Temat.
Np. Łukowica_klasa7_Kowalski_Jan_OporyRuchu.jpg
Zdjęcia notatek wysyłamy w dniu, kiedy fizyka jest w planie lekcji. (proszę przesyłać skompresowane zdjęcia)
Geografia
Zadanie 1. Po przeczytaniu rozdziału pt. „Struktura płci i wieku”, podręcznik, str.92 – 94, wykonaj w zeszycie pisemnie zadania z podr. str.94, zad.1, 2, 3
Zadanie 2. Czytamy rozdział w podręczniku „Rozmieszczenie ludności” str.95-96. Wykonaj w zeszycie pisemnie zadania z podr. str.96, zad.1, 2, 3
Zadanie 2. Na YouTube oglądnij film pt. „10 NAJGĘŚCIEJ ZALUDNIONYCH MIEJSC NA ŚWIECIE”
Po powrocie do szkoły zadania zostaną ocenione.
24.03
Zadanie 1. Po przeczytaniu rozdziału pt. „Migracje”, podręcznik, str.97 – 100, wykonaj kartę pracy. Załącznik nr 1.
Zadanie 2. Uzupełniamy kartę pracy wg załącznika nr1. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …) zapisz plik (np. Migracje Twoje imię nazwisko) i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę wykonaj do 28 marca, godz. 18)
Karta pracy będzie oceniona do 30 marca.
Chemia
Proszę o zrobienie zadań z masy cząsteczkowej: podręcznik str.108, zad.2, a także zadań na prawo stałości związku chemicznego: podręcznik str.141, zad.1, zad.2, zad.3, zad4
Przeczytać z podręcznika i zanalizować temat: Równania reakcji chemicznych i próbować robić zadania str.147 zad.1, zad.2, zad.3
26.03
Napisz temat w zeszycie: Obliczenia stechiometryczne. Przeczytaj temat z podręcznika i przeanalizuj. Pod tematem przepisz pojęcie z podręcznika str.151.- obliczenia stechiometryczne i kiedy korzysta się z takich obliczeń.
Następnie przepisz przykłady podanych reakcji chemicznych wraz z zamieszczonymi informacjami. Później przeanalizuj w podręczniku str. 152: przykład 39, przykład 40, przykład 41. i przepisz.
Matematyka
Procenty
Wyrażenia algebraiczne i równania
Potęgi i pierwiastki
https://gwo.pl/strony/2517/seo_link:klasa-6-wyrazenia-algebraiczne-i-rownania
https://gwo.pl/strony/3034/seo_link:procenty
https://gwo.pl/strony/3036/seo_link:strefa-ucznia-wyrazenia-algebraiczne
https://gwo.pl/strony/3037/seo_link:strefa-ucznia-rownania
https://gwo.pl/strony/3038/seo_link:potegi-i-pierwiastki
25.03
Przeczytaj i zanalizuj temat z podręcznika(str.148-150): Prawo zachowania masy. Napisz temat w zeszycie: Prawo zachowania masy, a pod tematem lekcji przepisz na kolorowo treść tego prawa. Przepisz do zeszytu przykłady zadań z podręcznika str.149-150, przykład 36,37,38. Próbuj robić zadania str150, zad.1-5
Dodano 23 marca
Rozwiązywanie równań
Zadania tekstowe
Język niemiecki
Ćwiczenia powtórkowe - pobierz w formacie MsWord link
Religia
1. Powtórzyć wiadomości z 1 części katechizmu bierzmowanych.
2. Powtórzyć wiadomości z 2 części katechizmu bierzmowanych.
3. Powtórzyć wiadomości z 3 części katechizmu bierzmowanych.
4. Powtórzyć wiadomości z 4 części katechizmu bierzmowanych.
26.03
Thema: Powtórzenie wiadomości z rozdziału 4 - pobierz załącznik
Muzyka
Opracowanie artystyczne muzyki ludowej (przeczytać lekcję 21, nauczyć się na pamięć refrenu piosenki "Pamięć w nas")
Wychowanie fizyczne
Oglądnąć dowolny mecz na dostępnych kanałach video i wypisać jaka jest budowa danego meczu - z czego składa się mecz – jakie występują zdarzenia i sytuacje (ile części, jak się nazywają, czy są jakieś zmiany w poszczególnych częściach, jak długo trwają części i cały mecz, co może zrobić w czasie meczu trener, zawodnik i sędzia). Po uruchomieniu e-dziennika przesłać do mnie – lub sprawdzę po powrocie do szkoły (na ocenę).
Wykonać samodzielnie w domu co najmniej 3 razy w tygodniu dowolną serię 4 ćwiczeń (po 10 powtórzeń) spośród podanych:
a) przysiady na całych stopach (bez podnoszenia pięt), przysiady w rozkroku na szerokość bioder, przysiady w szerokim rozkroku raz na PR, raz na L NN
b) skłony w przód o NN prostych i stopach złączonych, skłony w przód w szerokim rozkroku z pogłębieniem, skłony w rozkroku raz do prawej raz do lewej nogi, skrętoskłony (PR RR do L NN, L RR do PR NN)
c) w siadzie prostym (oparcie na RR z tyłu): unoszenie NN złączonych jak najwyżej w górę, wykonanie NN „nożyc” w poziomie, uginanie złączonych razem kolan do klatki piersiowej, uginanie kolan na przemian raz prawe raz lewe do klatki piersiowej,
d) w rozkroku: skręty tułowia, skłony boczne, krążenia bioder, skrętoskłony w tył (PR RR do L pięty)
Wypisać jak najwięcej nazw przyborów, które można wykorzystać w czasie ćwiczeń na rozgrzewce (przybory to małe sprzęty pomagające rozwijać sprawność w czasie ćwiczeń
Informatyka
26.03, 2.04
Temat: Programowanie w języku Scratch
Podręcznik str. 136 - 137
czas pracy: dwie lekcje
Bardzo proste zadania można pominąć, zapisujcie wykonane prace. (W odpowiednim czasie wspólnie wykonamy zrzuty ekranu i wyślecie je do mnie mailem)
Praca będzie oceniana!