Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech

Młyńczyska - klasa VI

  • Super User
  • Kategoria: Nauka zdalna
  • Odsłony: 3827

Materiały do nauki zdalnej

Informatyka klasa VI

 

Kontakt ze mną możliwy jest za pomocą komunikatora Skype (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. – tj. nick adminsp) lub podanego maila. 

 

Uwaga najnowsze materiały umieszczane są zawsze u góry strony. Wykonaj wszystkie polecenia i prześlij zadanie nauczycielowi.

Ostatnio dodane materiały:


 

23 czerwca

Temat: Dodawanie pliku do Onedrive 

 

Na dzisiejszej lekcji kontynuujemy prace z OneDrive. Przed rozpoczęciem drugiej części zadania obejrzyj film. 

  

  • Uruchom program Paint 

  

  • Wykonaj (pięciominutowy) rysunek 

  

  • Zapisz swoją pracę na pulpicie - sugerowana nazwa: rysunek Twoje imię, np. rysunek Adasia 

 

Kolejne kroki pokazane są na filmie:

 

 

  • Zaloguj się do Office 365 

  

  • Otwórz program OneDrive 

  

  • Utwórz katalog Rysunki 

 

  • Za pomocą myszki przenieś plik rysunku z pulpitu (skopiuj) do zmniejszonego okna z OneDrive (do folderu rysunki) 

 

  • Udostępnij plik (skopiuj link do pliku) 

 

  • Przejdź do programu Outlook i wyślij link na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Obejrzyj jeszcze raz film i wykonaj zadanie 

 

 

9 czerwca

Temat: Jak pracować w OneDrive

 

Aby wykonać dzisiejszą pracę należy mieć aktywowane konto i zalogować się do platformy Office 365, jeżeli tego jeszcze nie zrobiłeś/aś to wróć do lekcji wcześniejszej (loginy i hasła przesłały Wam Panie Wychowawczynie)

 

Bardzo proszę z uwagą obejrzeć poniższy film 

 

Zadanie: Proszę utworzyć plik Worda w Onedrive, następnie go udostępnić a link przesłać pocztą elektroniczną na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Poniższy film pokazuje jak to należy wykonać:

 

 

 

 2 czerwca

Temat: Logujemy się do Microsoft 365

 

Nie dawno Pan Marcin Rusnarczyk uzyskał dla wszystkich uczniów i nauczycieli naszej Szkoły bezpłatny dostęp o platformy Microsoft 365 (Office 365).

Na dzisiejszej lekcji zalogujesz się do Microsoft  365, przed logowaniem zapoznaj się z poniższymi poradami:

(W Office 365 będziemy pracować na kilku kolejnych lekcjach)

 

  • Login i hasło znajdziecie w Waszym dzienniku elektronicznym 

rys. 1

 

 

rys. 2

 

rys. 3

 

  • Teraz proszę uważnie obejrzeć film

 

 

 Bardzo pomocną okaże się instrukcja stworzona przez Pana Marcina link 

 

Czy się zalogowałeś sprawdzimy na kolejnej lekcji. (Nie trzeba wysyłać informacji o logowaniu, dzięki uprzejmości Pana Marcina mam do niej dostęp)

 

  

 

 

26 maja

 

Projekt Wycieczka do Warszawy 

Temat: Wycieczka do Warszawy - kosztorys

 

Twoja klasa wybiera się na wycieczkę do Warszawy, w arkuszu kalkulacyjnym (Excel/Calc) przygotuj wykaz kosztów wycieczki. W wykazie uwzględnij koszt przypadający na jednego ucznia.

W arkuszu kalkulacyjnym umieść:

  • ilość uczniów,
  • ilość opiekunów,
  • koszty podróży,
  • koszty biletów miejscowych,
  • dwa noclegi,
  • zwiedzanie,
  • wycieczkę statkiem,
  • koszt wyżywienia (śniadanie, drugie śniadanie, obiadokolacja).
  • dowolny wykres na podstawie powyższych danych

Wszystkich informacji dotyczących kosztów wycieczki (kwoty mogą być przykładowe) szukaj na stronach internetowych. 

W ramach kosztorysu należy uwzględnić pieniądze otrzymane od Rady Rodziców



Wygląd przykładowego arkusza

 

W tworzeniu tabeli pomóc może Ci materiał zawarty na stronie Epodreczniki link

Dokument zapisz pod nazwą „koszty wycieczki Twoje imię i nazwisko Młyńczyska” i  wyślij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


19 maja

 

Projekt Wycieczka do Warszawy 

Temat: Wycieczka do Warszawy - prezentacja

Narzędzia: Microsoft PowerPoint / Impres


Na poprzednich lekcjach wykonałeś już podanie i ogłoszenie. Dzisiaj przyszedł czas aby zachęcić i przygotować koleżanki i kolegów do naszej wycieczki.

Wykonaj prezentację na temat atrakcji miasta Warszawy. 

Prezentacja powinna zawierać:

  • Ok. 30 procent tekstu (każdy slajd poza tytułowym)
  • Ok. 70 procent szeroko pojętej grafiki (każdy slajd poza tytułowym)
  • Prezentacja powinna być poprawna pod względem merytorycznym
  • 10 slajdów, jeżeli nie wyczerpiesz tematu, to oczywiście może być więcej

 

Aby stworzyć bardzo dobrą prezentację, skorzystaj z porad znajdujących się w artykule poniżej:

Jak zrobić dobrą prezentację PowerPoint? 10 podstawowych zasad - link

 

Pracę wyślij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (w tytule: Twoje imię i nazwisko; prezentacja, Młyńczyska)







12 maja

 

Projekt Wycieczka do Warszawy 

Temat: Wycieczka do Warszawy - piszemy ogłoszenie

Narzędzia: Edytor tekstu Word/Writer lub Ms Publisher 

 

Napisz ogłoszenie zachęcające do wzięcia udziału w wycieczce, dokument powinien zawierać poza tekstem grafikę związaną z miejscem i programem wycieczki.

Pracę wyślij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (w tytule: Twoje imię i nazwisko; ogłoszenie, Młyńczyska)

Aby poprawnie skonstruować ogłoszenie, obejrzyj  film i zapoznaj się z poniższym tekstem:

 

  

 

Co to jest ogłoszenie

Ogłoszenie to podanie jakiejś informacji do wiadomości publicznej.

Cechy i zasady tworzenia

Zasadniczo ogłoszenie ma formę pisemną, Jest tekstem o charakterze zwięzłym, posługuje się stylem urzędowym. Przekaz powinien być zatem  konkretny, czytelny, jasny. Warto zadbać też o atrakcyjną szatę graficzną, aby przyciągnąć czyjąś uwagę.

Jeżeli zachodzi taka potrzeba, można treść ogłoszenia wzbogacić o elementy perswazyjne (np. Szczerze polecam – przy sprzedaży, Gwarantujemy, nie będziesz się nudził – przy informacji o imprezie turystycznej).

Po zredagowaniu ogłoszenia warto spojrzeć na nie okiem potencjalnego odbiorcy. Umożliwi to sprawdzenie, czy w treści zawarte zostały wszystkie istotne informacje.

Budowa i schemat

  1. Nagłówek (Ogłoszenie, Sprzedam, Kupię, Zamienię, Uwaga itp. – zależne od intencji nadawcy; nagłówek Ogłoszenie ma charakter uniwersalny).
  2. Treść ogłoszenia, z uwzględnieniem informacji: kto?, co?, gdzie?, kiedy?, jak?
  3. Dane umożliwiające kontakt z ogłoszeniodawcą(np. adres, numer telefonu, e-mail).

Przydatne zwroty i słownictwo

ogłoszenie, uwaga, sprzedam, kupię, zamienię, oddam / oddam w dobre ręce, wynajmę, wydzierżawię, poszukuję / szukam, skradziono, zgubiono, znaleziono itp.

 Za eszkola.pl

 

 

 

 

 

 

5 maja

  

Na dzisiejszej lekcji rozpoczynamy projekt, którego celem jest powtórzenie i utrwalenie najważniejszych wiadomości i umiejętności z zakresu pakietu biurowego Microsoft Office/ Libre Office.

W trakcje realizacji projektu,  nie tylko utrwalisz nabyte umiejętności i wiedzę ale przede wszystkim wykorzystasz je w praktyce.

 

Temat projektu: Wycieczka do Warszawy

Na kolejnych lekcjach będziemy przygotowywać szereg dokumentów związanych z organizacją wycieczki.

 

Zadanie na lekcję dzisiejszą

Napisz w programie Word (lub Writer) podanie do Rady Rodziców z prośbą o dofinansowanie wycieczki dla Twojej klasy w kwocie 500 złotych

Jak poprawnie napisać podanie dowiesz się oglądając ten film:

 

 

Po edycji dokumentu, zapisz plik nadając mu nazwę Podanie o dofinansowanie – Twoje imię i nazwisko. Pracę wyślij za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Uwaga, nazwiska osób, które nie prześlą wyżej wymienionej pracy przekażę wychowawcy.

 

 

 

28 kwietnia

 Temat: Kodujemy w Code.org

 

  • Dzisiaj logujemy się i pracujemy na stronie Code.org. (ćwiczymy co najmniej 20 minut)

 

  • Po zakończeniu kodowania wykonaj kopię ekranu (strony code.org) według poniższej instrukcji.

 

  • Odnajdź na klawiaturze i wciśnij klawisz PrtScn ->uruchom program MsPaint -> wybierz wklej -> zapisz grafikę nazywając ją kodowanie_Twoje_imię

Obejrzyj także film instruktażowy

 

  • Wyślij obraz jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (W tytule: kodowanie, Twoje imię nazwisko, miejscowość)

Proszę wysyłać zadania, praca będzie oceniana. 

 

 

 

 

 

 

 

21 kwietnia

 

Temat: Gimp - tworzenie grafik z wykorzystaniem warstw

Dzisiaj pracujemy z grafiką, z filmów poniżej dowiesz się:

  • Gdzie i jak pobrać program graficzny Gimp 
  • Jak rozpocząć pracę w Gimpie
  • Jak pracować na warstwach

 

Bezpieczny link do pobrania programu

 

 

7 kwietnia

 

Temat: Poczta i zasady netykiety.

Na tej lekcji utrwalisz sobie informacje, jak działa poczta elektroniczna, jakie są zasady netykiety i jak poprawnie pisać wiadomości e-mail.

  • Obejrzyj filmik:

  •  Tu dowiesz się:

 - Jak poprawnie pisać oficjalne e-maile - otwórz

 - Więcej o  netykiecie - otwórz

  • Na podstawie powyższego artykułu oraz  po przeczytaniu tekstu (podręcznik str. 42) napisz 10 najważniejszych zasad netykiety w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …), zapisz plik (np. netykieta, Twoje imię nazwisko, miejscowość)   i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

 

Zagadnienie pierwsze - 31 marca 

 

Temat: Nauka i zabawa z kodowaniem. Co jest naj? 

Dzisiaj wyszukujemy najmniejszą i największą liczbę, oczywiście przy pomocy Scratcha.

Dokładnie przeczytaj tekst z podręcznika (str. 73-78) i zbuduj skrypt według instrukcji z książki. Przypominam, że strona z programem Scratch znajduje się tu link. Proszę pamiętać, że pracujemy logując się wcześniej, a efekty pracy zapisujemy, ponieważ będą oceniane.

Młyńczyska - klasa VII

  • Super User
  • Kategoria: Nauka zdalna
  • Odsłony: 3065

Materiały do nauki zdalnej

Informatyka klasa VII

 

Kontakt ze mną możliwy jest za pomocą komunikatora Skype (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. – tj. nick adminsp) lub podanego maila. 

 

Uwaga najnowsze materiały umieszczane są zawsze u góry strony. Wykonaj wszystkie polecenia i prześlij zadanie nauczycielowi.

Ostatnio dodane materiały:


.

23 czerwca

Temat: Dodawanie pliku do Onedrive 

 

Na dzisiejszej lekcji kontynuujemy prace z OneDrive. Przed rozpoczęciem drugiej części zadania obejrzyj film. 

  

  • Uruchom program Paint 

  

  • Wykonaj (pięciominutowy) rysunek 

  

  • Zapisz swoją pracę na pulpicie - sugerowana nazwa: rysunek Twoje imię, np. rysunek Adasia 

 

Kolejne kroki pokazane są na filmie:

 

 

  • Zaloguj się do Office 365 

  

  • Otwórz program OneDrive 

  

  • Utwórz katalog Rysunki 

 

  • Za pomocą myszki przenieś plik rysunku z pulpitu (skopiuj) do zmniejszonego okna z OneDrive (do folderu rysunki) 

 

  • Udostępnij plik (skopiuj link do pliku) 

 

  • Przejdź do programu Outlook i wyślij link na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Obejrzyj jeszcze raz film i wykonaj zadanie 

 

 

9 czerwca

Temat: Jak pracować w OneDrive

 

Aby wykonać dzisiejszą pracę należy mieć aktywowane konto i zalogować się do platformy Office 365, jeżeli tego jeszcze nie zrobiłeś/aś to wróć do lekcji wcześniejszej (loginy i hasła przesłały Wam Panie Wychowawczynie)

 

Bardzo proszę z uwagą obejrzeć poniższy film 

 

ZadanieProszę utworzyć plik Worda w Onedrive, następnie go udostępnić a link przesłać pocztą elektroniczną na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Poniższy film pokazuje jak to należy wykonać:

 

 

 

 

 

 2 czerwca

Temat: Logujemy się do Microsoft 365

 

Nie dawno Pan Marcin Rusnarczyk uzyskał dla wszystkich uczniów i nauczycieli naszej Szkoły bezpłatny dostęp o platformy Microsoft 365 (Office 365).

Na dzisiejszej lekcji zalogujesz się do Microsoft  365, przed logowaniem zapoznaj się z poniższymi poradami:

(W Office 365 będziemy pracować na kilku kolejnych lekcjach)

 

  • Login i hasło znajdziecie w Waszym dzienniku elektronicznym 

rys. 1

 

 

rys. 2

 

rys. 3

 

  • Teraz proszę uważnie obejrzeć film

 

 

 Bardzo pomocną okaże się instrukcja stworzona przez Pana Marcina link 

 

Czy się zalogowałeś sprawdzimy na kolejnej lekcji. (Nie trzeba wysyłać informacji o logowaniu, dzięki uprzejmości Pana Marcina mam do niej dostęp)

 

  

 

 

26 maja

 

Projekt Wycieczka do Wrocławia 

Temat: Wycieczka do Wrocławia - kosztorys

 

Twoja klasa wybiera się na wycieczkę do Wrocławia, w arkuszu kalkulacyjnym (Excel/Calc) przygotuj wykaz kosztów wycieczki. W wykazie uwzględnij koszt przypadający na jednego ucznia.

W arkuszu kalkulacyjnym umieść:

  • ilość uczniów,
  • ilość opiekunów,
  • koszty podróży,
  • koszty biletów miejscowych,
  • dwa noclegi,
  • zwiedzanie,
  • wycieczkę statkiem,
  • koszt wyżywienia (śniadanie, drugie śniadanie, obiadokolacja).
  • dowolny wykres na podstawie powyższych danych

Wszystkich informacji dotyczących kosztów wycieczki (kwoty mogą być przykładowe) szukaj na stronach internetowych. 

W ramach kosztorysu należy uwzględnić pieniądze otrzymane od Rady Rodziców



Wygląd przykładowego arkusza

 

 

W tworzeniu tabeli pomóc może Ci materiał zawarty na stronie Epodreczniki link

Dokument zapisz pod nazwą „koszty wycieczki Twoje imię i nazwisko Młyńczyska” i  wyślij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

 

 

 

 

Projekt Wycieczka do Wrocławia

Temat: Wycieczka do Wrocławia - prezentacja

Narzędzia: Microsoft PowerPoint / Impres


Na poprzednich lekcjach stworzyłeś już podanie i ogłoszenie. Dzisiaj przyszedł czas aby zachęcić i przygotować koleżanki i kolegów do naszej wycieczki...

Wykonaj prezentację na temat atrakcji miasta Warszawy. 

Prezentacja powinna zawierać:

  • Ok. 30 procent tekstu (każdy slajd poza tytułowym)
  • Ok. 70 procent szeroko pojętej grafiki (każdy slajd poza tytułowym)
  • Prezentacja powinna być poprawna pod względem merytorycznym
  • 10 slajdów, jeżeli nie wyczerpiesz tematu, to oczywiście może być więcej

 

Aby stworzyć bardzo dobrą prezentację, skorzystaj z porad znajdujących się w artykule poniżej:

Jak zrobić dobrą prezentację PowerPoint? 10 podstawowych zasad - link

 

Pracę wyślij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (w tytule: Twoje imię i nazwisko; prezentacja, Młyńczyska)

 

 

12 maja

Projekt Wycieczka do Wrocławia

Temat: Wycieczka do Wrocławia - piszemy ogłoszenie

Narzędzia: Edytor tekstu Word/Writer lub Ms Publisher 

 

Napisz ogłoszenie zachęcające do wzięcia udziału w wycieczce, dokument powinien zawierać poza tekstem grafikę związaną z miejscem i programem wycieczki.

Pracę wyślij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (w tytule: Twoje imię i nazwisko; ogłoszenie, Młyńczyska)

Aby poprawnie skonstruować ogłoszenie, obejrzyj  film i zapoznaj się z poniższym tekstem:

 

  

 

Co to jest ogłoszenie

Ogłoszenie to podanie jakiejś informacji do wiadomości publicznej.

Cechy i zasady tworzenia

Zasadniczo ogłoszenie ma formę pisemną, Jest tekstem o charakterze zwięzłym, posługuje się stylem urzędowym. Przekaz powinien być zatem  konkretny, czytelny, jasny. Warto zadbać też o atrakcyjną szatę graficzną, aby przyciągnąć czyjąś uwagę.

Jeżeli zachodzi taka potrzeba, można treść ogłoszenia wzbogacić o elementy perswazyjne (np. Szczerze polecam – przy sprzedaży, Gwarantujemy, nie będziesz się nudził – przy informacji o imprezie turystycznej).

Po zredagowaniu ogłoszenia warto spojrzeć na nie okiem potencjalnego odbiorcy. Umożliwi to sprawdzenie, czy w treści zawarte zostały wszystkie istotne informacje.

Budowa i schemat

  1. Nagłówek (Ogłoszenie, Sprzedam, Kupię, Zamienię, Uwaga itp. – zależne od intencji nadawcy; nagłówek Ogłoszenie ma charakter uniwersalny).
  2. Treść ogłoszenia, z uwzględnieniem informacji: kto?, co?, gdzie?, kiedy?, jak?
  3. Dane umożliwiające kontakt z ogłoszeniodawcą(np. adres, numer telefonu, e-mail).

Przydatne zwroty i słownictwo

ogłoszenie, uwaga, sprzedam, kupię, zamienię, oddam / oddam w dobre ręce, wynajmę, wydzierżawię, poszukuję / szukam, skradziono, zgubiono, znaleziono itp.

 Za eszkola.pl

 

 

  

5 maja

 

Komunikat: Powoli zaczynam wpisywać oceny do dziennika elektronicznego, kto ma zaległości to proszę w miarę szybko nadrobić, po upływie tygodnia, kto nie nadrobi zaległości, może mieć żal tylko do siebie.

 

Na dzisiejszej lekcji rozpoczynamy projekt, którego celem jest powtórzenie i utrwalenie najważniejszych wiadomości i umiejętności z zakresu pakietu biurowego Microsoft Office/ Libre Office.

W trakcje realizacji projektu,  nie tylko utrwalisz nabyte umiejętności i wiedzę ale przede wszystkim wykorzystasz je w praktyce.

 

Temat projektu: Wycieczka do Wrocławia

Na kolejnych lekcjach będziemy przygotowywać szereg dokumentów związanych z organizacją wycieczki.

 

Zadanie na lekcję dzisiejszą

Napisz w programie Word (lub Writer) podanie do Rady Rodziców z prośbą o dofinansowanie wycieczki dla Twojej klasy w kwocie 500 złotych

Jak poprawnie napisać podanie dowiesz się oglądając ten film:

 

 

Po edycji dokumentu, zapisz plik nadając mu nazwę Podanie o dofinansowanie – Twoje imię i nazwisko. Pracę wyślij za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Uwaga, nazwiska osób, które nie prześlą wyżej wymienionej pracy przekażę wychowawcy.









.

..
28 kwietnia

 Temat:  Code.org - ćwiczymy kodowanie

 

  • Dzisiaj logujemy się i pracujemy na stronie Code.org. (ćwiczymy co najmniej 25 minut)

 

  • Po zakończeniu kodowania wykonaj kopię ekranu (strony code.org) według poniższej instrukcji.

 

  • Odnajdź na klawiaturze i wciśnij klawisz PrtScn ->uruchom program MsPaint -> wybierz wklej -> zapisz grafikę nazywając ją kodowanie_Twoje_imię

Obejrzyj także film instruktażowy

 

  • Wyślij obraz jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (W tytule: kodowanie, Twoje imię nazwisko, miejscowość)

Proszę wysyłać zadania, praca będzie oceniana. 

 

 

 

 

 

21 kwietnia

 

 Temat: Kompozycje graficzne w programie GIMP 

 

Dzisiaj pracujemy z grafiką, z filmów poniżej dowiesz się:

Jeżeli nie masz jeszcze zainstalowanego programu Gimp, to możesz go pobrać tutaj

  • Po zainstalowaniu (pomoc w filmie pierwszym) wykonuj polecenia z podręcznika od strony 64.
  • Wskazówki jak pracować z warstwami znajdziesz zarówno w podręczniku jak i w filmie drugim.

 

 

 

 

7 kwietnia

 

Temat: Internet jako źródło informacji – co to są fakenewsy

Dzisiaj dowiesz się czym są fakenewsy i jak je rozpoznawać.

  • Obejrzyj film:

  • Zapoznaj się z poradnikiem - otwórz

 

 Na podstawie powyższych materiałów oraz kwerendy Internetu (podręcznik str. 42) napisz  dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …), definicję fejknewsa, zapisz plik (temat maila: np. fejknewsy, Twoje imię nazwisko, miejscowość)  i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

Zagadnienie pierwsze -31 marca

Temat: Programowanie w języku Scratch

 

czas pracy: dwie lekcje (dzisiaj lekcja pierwsza)

Dokładnie przeczytaj tekst z podręcznika - str. 136 - 137

Bardzo proste zadania można pominąć, zapisujcie wykonane prace. (W odpowiednim czasie wspólnie wykonamy zrzuty ekranu i wyślecie je do mnie mailem)

Wychowanie fizyczne VIII

  • Super User
  • Kategoria: Nauka zdalna
  • Odsłony: 1784

Materiały do nauki zdalnej

WF - klasa VIII

Uwaga najnowsze materiały umieszczane są zawsze zawsze u góry strony. Wykonaj wszystkie polecenia i prześlij zadanie nauczycielowi.

Ostatnio dodane materiały:


 

30 marca

 

Młyńczyska - Informatyka kl. VIII

  • Super User
  • Kategoria: Nauka zdalna
  • Odsłony: 4899

Materiały do nauki zdalnej

informatyka kl. VIII

 

Kontakt ze mną możliwy jest za pomocą komunikatora Skype (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. – tj. nick adminsp) lub podanego maila. 

 

Uwaga najnowsze materiały umieszczane są zawsze u góry strony. Wykonaj wszystkie polecenia i prześlij zadanie nauczycielowi.

Ostatnio dodane materiały:


 

 23 czerwca

Temat: Dodawanie pliku do Onedrive 

 

Na dzisiejszej lekcji kontynuujemy prace z OneDrive. Przed rozpoczęciem drugiej części zadania obejrzyj film. 

  

  • Uruchom program Paint 

  

  • Wykonaj (pięciominutowy) rysunek 

  

  • Zapisz swoją pracę na pulpicie - sugerowana nazwa: rysunek Twoje imię, np. rysunek Adasia 

 

Kolejne kroki pokazane są na filmie:

 

 

  • Zaloguj się do Office 365 

  

  • Otwórz program OneDrive 

  

  • Utwórz katalog Rysunki 

 

  • Za pomocą myszki przenieś plik rysunku z pulpitu (skopiuj) do zmniejszonego okna z OneDrive (do folderu rysunki) 

 

  • Udostępnij plik (skopiuj link do pliku) 

 

  • Przejdź do programu Outlook i wyślij link na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Obejrzyj jeszcze raz film i wykonaj zadanie 

 

 

9 czerwca

Temat: Jak pracować w OneDrive

 

Aby wykonać dzisiejszą pracę należy mieć aktywowane konto i zalogować się do platformy Office 365, jeżeli tego jeszcze nie zrobiłeś/aś to wróć do lekcji wcześniejszej (loginy i hasła przesłałem Wam za pomocą dziennika elektronicznego - jako wiadomość)

 

Bardzo proszę z uwagą obejrzeć poniższy film 

 

ZadanieProszę utworzyć plik Worda w Onedrive, następnie go udostępnić a link przesłać pocztą elektroniczną na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Poniższy film pokazuje jak to należy wykonać:

 

 

 

 

2 czerwca i 4 czerwca

 

 Temat: Logujemy się do Microsoft 365

Nie dawno Pan Marcin Rusnarczyk uzyskał dla wszystkich uczniów i nauczycieli naszej Szkoły bezpłatny dostęp o platformy Microsoft 365 (Office 365).

Na dzisiejszej lekcji zalogujesz się do Microsoft  365, przed logowaniem zapoznaj się z poniższymi poradami:

(W Office 365 będziemy pracować na kilku kolejnych lekcjach)

 

  • Login i hasło znajdziecie w Waszym dzienniku elektronicznym 

rys. 1

 

 

rys. 2

 

rys. 3

 

  • Teraz proszę uważnie obejrzeć film

 

 

 Bardzo pomocną okaże się instrukcja stworzona przez Pana Marcina link 

 

Czy się zalogowaliście sprawdzimy na kolejnej lekcji. (Nie trzeba wysyłać informacji o logowaniu, dzięki uprzejmości Pana Marcina mam do niej dostęp)

 

 

 

 

 

Grupa czwartkowa

 

28 maja

Część ocen pojawiła już się w dzienniku elektronicznym, pozostała ostatnia szansa na dosłanie prac ..., jeżeli maruderzy nie doślą, będę zmuszony wpisać oceny negatywne ...

 

Temat: Jak pracować w OneDrive

 

Bardzo proszę z uwagą obejrzeć poniższy film 

 

Zadanie: Proszę utworzyć plik Worda w Onedrive, następnie go udostępnić i link przesłać pocztą elektroniczną na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Poniższy film pokazuje jak to należy wykonać:

 

 

 

 

25 maja 

 

Grupa wtorkowa

Temat: Systemy zarządzania treścią.

Przeczytaj z uwagą temat Systemy zarządzania treścią - podręcznik str. 198

Obejrzyj poniższy film 

 

 Dzisiaj nie ma żadnego zadania, jeżeli będzie taka potrzeba, to bardzo chętnie w przyszłym tygodniu mogę rozjaśnić Wam temat podczas Spotkania online, czekam na potwierdzenie chęci z Waszej strony za pomocą poczty elektronicznej

 

 

 

Wpisuje oceny do dziennika elektronicznego, kto ma zaległości to proszę w miarę szybko nadrobić, po upływie tygodnia, kto nie nadrobi zaległości, może mieć żal tylko do samego siebie. /inf/edb/) Nazwiska osób, które nie przyślą żadnych prac przekaże  najpierw wychowawczyni a następnie Pani Dyrektor

 

 

21 maja 

 

Grupa czwartkowa

Temat: Systemy zarządzania treścią.

Przeczytaj z uwagą temat Systemy zarządzania treścią - podręcznik str. 198

Obejrzyj poniższy film 

 

 Dzisiaj nie ma żadnego zadania, jeżeli będzie taka potrzeba, to bardzo chętnie w przyszłym tygodniu mogę rozjaśnić Wam temat podczas Spotkania online, czekam na potwierdzenie chęci z Waszej strony za pomocą poczty elektronicznej

 

 

 

Wpisuje oceny do dziennika elektronicznego, kto ma zaległości to proszę w miarę szybko nadrobić, po upływie tygodnia, kto nie nadrobi zaległości, może mieć żal tylko do samego siebie. /inf/edb/) Nazwiska osób, które nie przyślą żadnych prac przekaże  najpierw wychowawczyni a następnie Pani Dyrektor

 

 19 maja

Grupa wtorkowa

Temat: Oceny - projektujemy tabelę w arkuszu kalkulacyjnym

Za pomocą programu Microsoft Excel lub Calc stwórz zamieszczoną poniżej tabelę:

 

 

  • wpisz tekst do poszczególnych komórek
  •  dodaj odpowiednie obramowanie i cieniowanie
  •  uzupełnij oceny z przedmiotów
  •  oblicz średnie z przedmiotów
  •  oblicz średnie uczniów
  •  napisz formułę składającą się z dwóch funkcji logicznych (jedną z nich jest „jeżeli”) obliczającą

 czy uczeń otrzymuje pasek (Tak) czy nie ma paska (Nie)

Wykonaną pracę proszę przesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Jeżeli ktoś będzie potrzebował pomocy to proszę o kontakt za pomocą komunikatora Skype (W Skype wyszukacie mnie za pomocą nazwy maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)

 

 

 

 

 

 14 maja

Grupa czwartkowa

Temat: Oceny - projektujemy tabelę w arkuszu kalkulacyjnym

Za pomocą programu Microsoft Excel lub Calc stwórz zamieszczoną poniżej tabelę:

 

 

  • wpisz tekst do poszczególnych komórek
  •  dodaj odpowiednie obramowanie i cieniowanie
  •  uzupełnij oceny z przedmiotów
  •  oblicz średnie z przedmiotów
  •  oblicz średnie uczniów
  •  napisz formułę składającą się z dwóch funkcji logicznych (jedną z nich jest „jeżeli”) obliczającą

 czy uczeń otrzymuje pasek (Tak) czy nie ma paska (Nie)

Wykonaną pracę proszę przesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Jeżeli ktoś będzie potrzebował pomocy to proszę o kontakt za pomocą komunikatora Skype (W Skype wyszukacie mnie za pomocą nazwy maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)

 

 

 

 

 

 

 12 maja

Grupa wtorkowa

(W związku z pytaniem, przypominam, że tworzycie tylko jedną prezentację, będzie oceniona z EDB i informatyki) - proszę wysłać ją na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

Temat lekcji: Jak stworzyć prostą stronę internetową z wykorzystaniem języka  HTML

 

Bardzo proszę przy pomocy Notatnika (można użyć innego programu) stworzyć prostą stronę internetową.

Jak wykonać taką stronę możecie zobaczyć na poniższym filmie, wystarczy tylko przepisać kod z filmu do pliku Notatnika a następnie zmienić nazwę pliku wraz z rozszerzeniem na np (ze strona.txt) "strona.html" (zrzut ekranu poniżej)

 

 

 Film z dokładną instrukcją:

 

Proszę wysłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. plik zadania lub zrzut ekranu)*(może być zdjęcie) z wpisanym kodem w notatniku lub zrzut ekranu/zdjęcie stworzonej strony 

*aby zrobić zrzut ekranu, wciskamy klawisz (prawy górny róg klawiatury) PrtScn, po czym uruchamiamy np Paint i wklejamy

 

 

 

 

 

 

 

 7 maja

Grupa czwartkowa

(W związku z pytaniem, przypominam, że tworzycie tylko jedną prezentację, będzie oceniona z EDB i informatyki) - proszę wysłać ją na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

Temat lekcji: Jak stworzyć prostą stronę internetową z wykorzystaniem języka  HTML

 

Bardzo proszę przy pomocy Notatnika (można użyć innego programu) stworzyć prostą stronę internetową.

Jak wykonać taką stronę możecie zobaczyć na poniższym filmie, wystarczy tylko przepisać kod z filmu do pliku Notatnika a następnie zmienić nazwę pliku wraz z rozszerzeniem na np (ze strona.txt) "strona.html" (zrzut ekranu poniżej)

 

 

 Film z dokładną instrukcją:

 

Proszę wysłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. zrzut ekranu)*(może być zdjęcie) z wpisanym kodem w notatniku lub zrzut ekranu/zdjęcie stworzonej strony

*aby zrobić zrzut ekranu, wciskamy klawisz (prawy górny róg klawiatury) PrtScn, po czym uruchamiamy np Paint i wklejamy

 

 

 

 

Grupa wtorkowa

 

5 maja

Komunikat 

Powoli zaczynam wpisywać oceny do dziennika elektronicznego, kto ma zaległości to proszę w miarę szybko nadrobić, po upływie tygodnia, kto nie nadrobi zaległości, może mieć żal tylko do siebie. /inf/edb/) 

(Wykonujecie jedną prezentacje - będzie oceniona z EDB i informatyki) 

Temat: Tworzymy prezentację multimedialną z hiperłączami.

Przydział tematów - aby zobaczyć jaki otrzymałeś temat kliknij na ten link

Proszę wykonać prezentację z hiperłączami 

Narzędzie: PowerPoint lub Impres

Prezentacja powinna zawierać:

  •  Ok. 30 procent tekstu (każdy slajd poza tytułowym)
  • Ok. 70 procent szeroko pojętej grafiki (każdy slajd poza tytułowym)
  • Powinno się zastosować hiperłącza do nawigacji oraz przyciski akcji
  • Prezentacja powinna być poprawna pod względem merytorycznym

 

Nie podaję liczby slajdów, ważne jest aby wyczerpać temat. Pracę proszę przekazać do 7 maja, oceny* pojawią się w dzienniku elektronicznym 

 *oceny otrzymacie z informatyki (strona techniczna) oraz z EDB (strona merytoryczna) - oczywiście mogą się różnić

Uwaga, nazwiska osób, które nie prześlą wyżej wymienionej pracy przekażę wychowawcy.

 

 

Grupa czwartkowa

 

 30 kwietnia

 (Wykonujecie jedną prezentacje - będzie oceniona z EDB i informatyki) 

Temat: Tworzymy prezentację multimedialną z hiperłączami.

Przydział tematów - aby zobaczyć jaki otrzymałeś temat kliknij na ten link

Proszę wykonać prezentację z hiperłączami 

Narzędzie: PowerPoint lub Impres

Prezentacja powinna zawierać:

  •  Ok. 30 procent tekstu (każdy slajd poza tytułowym)
  • Ok. 70 procent szeroko pojętej grafiki (każdy slajd poza tytułowym)
  • Powinno się zastosować hiperłącza do nawigacji oraz przyciski akcji
  • Prezentacja powinna być poprawna pod względem merytorycznym

 

Nie podaję liczby slajdów, ważne jest aby wyczerpać temat. Pracę proszę przekazać do 7 maja, oceny* pojawią się w dzienniku elektronicznym 

 *oceny otrzymacie z informatyki (strona techniczna) oraz z EDB (strona merytoryczna) - oczywiście mogą się różnić

 Uwaga, nazwiska osób, które nie prześlą wyżej wymienionej pracy przekażę wychowawcy.

 

 

Grupa wtorkowa

 

 28 kwietnia

 

temat: Prezentacja multimedialna z hiperłączami

  • Wyszukaj w podręczniku cechy dobrej prezentacji (str. 214-215)
  • Zapoznaj się jak tworzyć prezentację z hiperłączami:

 

obejrzyj film

 

 

Dokładnie prześledź informacje na ten temat na portalu Epodreczniki - link

 W najbliższej przyszłości wykonasz prezentację multumedialną

 

 

 

 

Grupa czwartkowa

 

 23 kwietnia

 

temat: Prezentacja multimedialna z hiperłączami

  • Wyszukaj w podręczniku cechy dobrej prezentacji (str. 214-215)
  • Zapoznaj się jak tworzyć prezentację z hiperłączami:

 

obejrzyj film

 

 

Dokładnie prześledź informacje na ten temat na portalu Epodreczniki - link

 W najbliższej przyszłości wykonasz prezentację multumedialną

 

 

 

Grupa wtorkowa

 

 21 kwietnia

 

temat: Dokumentacja imprezy sportowej – ćwiczenia projektowe

 (lekcja druga, kontynuujemy pracę i wysyłamy)

Wykonaj zadania z podręcznika do informatyki strona 182-183 

Projekt realizujemy indywidualnie (można też zdalnie! w grupie), powstałych dokumentów nie drukujemy.

Czas opracowania i wykonania zadań dwie lekcje - prace wysłać mailem

Jeżeli będą jakieś problemy z formułami arkusza kalkulacyjnego to w miarę możliwości pomogę online.
Praca będzie oceniana!

 

 

Grupa czwartkowa

 

 16 kwietnia

 

temat: Dokumentacja imprezy sportowej – ćwiczenia projektowe

 (lekcja druga, kontynuujemy pracę i wysyłamy)

Wykonaj zadania z podręcznika do informatyki strona 182-183 

Projekt realizujemy indywidualnie (można też zdalnie! w grupie), powstałych dokumentów nie drukujemy.

Czas opracowania i wykonania zadań dwie lekcje - prace wysłać mailem

Jeżeli będą jakieś problemy z formułami arkusza kalkulacyjnego to w miarę możliwości pomogę online.
Praca będzie oceniana!

 

 

 

Grupa wtorkowa

 

7 kwietnia

 

temat: Dokumentacja imprezy sportowej – projekt 

 

Wykonaj zadania z podręcznika do informatyki strona 182-183 

Projekt realizujemy indywidualnie (można też zdalnie! w grupie), powstałych dokumentów nie drukujemy.

Czas opracowania i wykonania zadań dwie lekcje - prace wysłać mailem

Jeżeli będą jakieś problemy z formułami arkusza kalkulacyjnego to w miarę możliwości pomogę online.
Praca będzie oceniana!

 

 

 

Grupa czwartkowa

 

 2 kwietnia

 

temat: Dokumentacja imprezy sportowej – projekt 

 

Wykonaj zadania z podręcznika do informatyki strona 182-183 

Projekt realizujemy indywidualnie (można też zdalnie! w grupie), powstałych dokumentów nie drukujemy.

Czas opracowania i wykonania zadań dwie lekcje - prace wysłać mailem

Jeżeli będą jakieś problemy z formułami arkusza kalkulacyjnego to w miarę możliwości pomogę online.
Praca będzie oceniana!

 

 

 

 

 

Klasa VIII grupa wtorkowa

 31 marca 2020

 Temat: Zakładamy konto w chmurze.

a) Zapoznaj się z tematem (epodrecznik.pl) Chmura cyfrowa - link

b) Załóż bezpłatne konta Onedrive, aby to zrobić możesz wyszukać tę usługę w google lub skorzystać  z tego linku

c) Wyślij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. informację i założeniu konta (przykładowy tytuł maila: Twoje imię i nazwisko; Onedrive; Młyńczyska)

 Praca będzie oceniana! 

 

 

Klasa VIII grupa czwartkowa

 26 marca 2020

 Temat: Zakładamy konto w chmurze.

a) Zapoznaj się z tematem (epodrecznik.pl) Chmura cyfrowa - link

b) Załóż bezpłatne konta Onedrive, aby to zrobić możesz wyszukać tę usługę w google lub skorzystać  z tego linku

c) Wyślij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. informację i założeniu konta (przykładowy tytuł maila: Twoje imię i nazwisko; Onedrive; Młyńczyska)

 Praca będzie oceniana! 

Doradztwo zawodowe VIII

  • Super User
  • Kategoria: Nauka zdalna
  • Odsłony: 1944

Materiały do nauki zdalnej

Doradztwo zawodowe - klasa VIII

Uwaga, najnowsze materiały umieszczane są zawsze zawsze u góry strony. Wykonaj wszystkie polecenia i prześlij zadanie nauczycielowi.

Ostatnio dodane materiały:


a b c d

22.04.2020

 

Temat:  Moja ścieżka kariery zawodowej.

Już wkrótce będziecie musieli dokonywać wyboru szkoły średniej, a w przyszłości zawodu.  Obejrzyjcie  ten film : Liceum, technikum, czy szkoła branżowa?
https://www.youtube.com/watch?v=D-EcRY42R4A
                                                                                                a także rozwiążcie quiz: W jakiego typu zawodzie powinieneś pracować?

https://www.quizowa.pl/quiz/start/1642162253                                                         Myślę, że pomoże Wam to w dokonaniu właściwego wyboru. Postarajcie się przemyśleć         i zaplanować swoją ścieżkę kariery.

15.04.2020

Temat : Nowe zawody  na rynku pracy. Trendy rynku pracy.

Żyjemy w dynamicznym świecie ciągłych zmian. Zawody i profesje przychodzą i odchodzą. Wybierając szkołę i zawód musicie być świadomi, że w dzisiejszych czasach, aby móc skutecznie pracować należy często wyuczyć się nowych zawodów, które są atrakcyjne na rynku pracy. Być może niektórzy z Was będą pracować w zawodach, które jeszcze nie istnieją. Pracując, należy stale podnosić swoje kwalifikacje oraz zdobywać nowe. W poszukiwaniu miejsca pracy czasem trzeba przemieścić się ze wsi do miasta, z miasta do miasta, a nawet do innego kraju.

Aby łatwiej Wam było podjąć decyzję jaką szkołę i zawód wybrać obejrzyjcie sobie na         You Tube filmy z serii:  Jaki zawód wybrać?

,,Zawody przyszłości”

,,10 najciekawszych zawodów świata”

,,15 najlepiej płatnych zawodów w Polsce”

 


08.04.2020

 

Temat: Jakie wartości są dla mnie ważne?

Cel: Charakteryzowanie wartości z uwzględnieniem wartości pracy i etyki zawodowej.

Zastanówcie się,  jakie macie skojarzenia ze słowem WARTOŚCI, a następnie pomyślcie co dla Was stanowi wartość np. rodzina, przyjaźń, wiara, wykształcenie itd. Wiele działań w naszym życiu wymaga od nas podjęcia decyzji, dokonania wyboru i sprawia, że uświadamiamy sobie, co jest dla nas bardziej ważne, a co mniej.

Spróbujcie dokonać wyboru spośród dwóch przedstawionych rozwiązań, które są zaprezentowane na karcie (załącznik 1- Co wybiorę?). Myślę, że po wykonaniu uświadomiliście sobie, iż podejmujemy decyzje zgodnie z własnym systemem wartości.

Następnie proszę, abyście korzystając z Załącznika 2 - Moja hierarchia wartości, uzupełnili piramidę umieszczając na niej wybrane wartości – na samej górze powinna być wartość najważniejsza. Możecie dodać także wartości spoza listy. Utwórzcie w ten sposób własną hierarchię wartości.

Myślę, że uświadomiliście sobie, iż własnym systemem wartości kierujemy się zawsze, choć może nie zawsze mamy tego świadomość. Będziecie kierować się nim więc także przy wyborze szkoły i zawodu, jak również w pracy.

 

Edukacyjne

Nadzór oświatowy

Lokalne

Kodowanie

Code

O nas

Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech