Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech

Język angielski IV

Materiały do nauki zdalnej

język angielski - klasa IV

Uwaga, najnowsze materiały umieszczane są zawsze zawsze u góry strony. Wykonaj wszystkie polecenia i prześlij zadanie nauczycielowi.

Ostatnio dodane materiały:

Friday April 24th

 Subject: Review 6 grammar

 1. Przepiszcie do zeszytu temat z dzisiejszą datą.

2. Zróbcie wszystkie ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń na stronie 76 i 77

 

 



Wednesday April 22nd

 

Subject: Review 6 - vocabulary

1. Przepiszcie do zeszytu temat z dzisiejszą datą.

2. Zróbcie ćwiczenie 1 ze strony 78  (podręcznik)

nagranie do ćwiczenia 1:    http://roztoka.edu.pl/zdalne/ang/nagrania/kl4/28_JUNIOR_EXPLORER_4_CD2.mp3

przykład: e-7

3. Zróbcie ćwiczenie 1 ze strony 76 (zeszyt ćwiczeń)

przykład: A chimpanzee can open bananas.





Tuesday April 21

Subject: Present Simple - short answers (krótkie odpowiedzi)

1. Zapiszcie w zeszycie temat z dzisiejszą datą.

2. Przeczytajcie uważnie:

 pytanie:                                     Do you like chocolate?   

odpowiedź twierdząca: Yes, I do.                                 odpowiedź przecząca: No, I don't.             

 

pytanie:                                  Does he like fish?

odpowiedź twierdząca: Yes, he does.                           odpowiedź przecząca: No, he doesn't.

     

Zwróćcie uwagę, że w krótkiej odpowiedzi używamy osoby (I, you, he, she, it, we, they) + operatora, takiego jak w pytaniu. 

Jeżeli pytanie zaczyna się od "do"  ------ odpowiedź kończy się "do"

Jeżeli pytanie zaczyna się od "does" ------- odpowiedź kończy się "does"

Odpowiedź twierdzącą zaczynamy od Yes

Do you learn English?     Yes, I do

Does Zosia live in Poland?    Yes, she does.

Odpowiedź przeczącą zaczynamy od No

Do you learn Spanish?    No I don't

Does Zosia live in Spain?    No she doesn't.

 

Zadanie

Stosując się do powyższych wskazówek napiszcie krótkie odpowiedzi na pytania:

1. Do you live in Italy?               Yes ...............       No.................

2. Does Mary ride a bike?   ..........................         .................................

3. Do we play computer games? ...................         .................................

4. Does Jarek work?                  ..................           .................................

5. Do they eat meat?                ..................            ..................................

Zadanie napiszcie w dowolnym edytorze tekstu i prześlijcie na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pamiętajcie, żeby na początku napisać swoje imię i datę

 

 

 

 

 




Friday April 17th

Subject:  Present simple - questions.

1. Przepiszcie do zeszytu temat z dzisiejszą datą.

2. Przeczytajcie uważnie poniższe wiadomości:

Aby utworzyć pytanie w czasie teraźniejszym prostym należy na początku zdania umieścić "do" lub "does"

Do I play tennis? - Czy ja gram w tenisa?

Do you like ice cream? - Czy ty lubisz lody?

Does he live in Poland? - Czy on mieszka w Polsce?

Does it bite? - Czy ono gryzie?

Do we lie? - Czy my kłamiemy?

Do you work together? - Czy wy pracujecie razem?

Do they eat dinner? - Czy oni jedzą obiad?

Zapamiętaj: does występuje z osobami "he", "she", "it"

Zadanie:

Ułóż pytania z podanych słów:

1. Eva/drive a car/does/often

2. visit Tome/sometimes/do/you

3. do/write letters/I

4. Ted/does/drink tea

5. sleep/the cat/does

6. we/breakfast/do/eat

Zadanie napiszcie w edytorze tekstu i przyślijcie na adres: zdalny.angielski/@interia.pl

Zadanie powinno wyglądać tak:

imię   data

1. Does Eva often drive a car?

2 ..............................

 

 

Wednesday April 15th

Subject: Talking about hobbies.

1. Przepiszcie do zeszytu temat z dzisiejszą datą.

2. Przeczytajcie dialogi ze strony 76. (upewnijcie się, że rozumiecie), następnie posłuchajcie ich klikając w poniższy link:

http://roztoka.edu.pl/zdalne/ang/nagrania/kl4/23_JUNIOR_EXPLORER_4_CD2.mp3

Zadanie:

Wypiszcie z tekstu (dialogów) po dwa zdania (pytania) zaczynające się od "do" i "does" i przetłumaczcie je na język polski i prześlijcie na mój adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zadanie powinno wyglądać tak:

imię,  data dzisiejsza

0. Do you play tennis? - Czy grasz w tenisa?

1. Do ............

2. Do ..........

3. Does .........

4. Does ..........

 

 

 

Wednesday April 8th

 

Subject: We learn English every day.

1. Przepiszcie do zeszytu temat z dzisiejszą datą.
Zróbcie ćwiczenia ze strony 72 i 73 w zeszycie ćwiczeń.
Dzisiaj nic nie przysyłacie.
Pamiętajcie o Insta.Ling - sprawdzam codziennie.
Happy Easter




Tuesday April 7th


Subject: I go swimming every Saturday.

 1. Przepiszcie do zeszytu temat z dzisiejszą datą.

2. Prześledźcie jeszcze raz odmianę czasowników w czasie teraźniejszym prostym (z poprzednich lekcji).

3. Zróbcie ćwiczenie 4 ze strony 75 z podręcznika 

- Najpierw przeczytajcie zdania, upewnijcie się, że rozumiecie.

- Przepiszcie zdania do edytora tekstu (nie piszcie do zeszytu) TYLKO POPRAWNĄ WERSJĘ.

- Następnie posłuchajcie nagrania klikając w link:

http://roztoka.edu.pl/zdalne/ang/nagrania/kl4/21_JUNIOR_EXPLORER_4_CD2.mp3

- Upewnijcie się, że zrobiliście poprawnie.

4. Zróbcie w ten sam sposób ćwiczenie 5 ze strony 75 z podręcznika

 http://roztoka.edu.pl/zdalne/ang/nagrania/kl4/22_JUNIOR_EXPLORER_4_CD2.mp3

Obydwa ćwiczenia wyślijcie w jednym pliku tekstowym na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Z dzisiejszą datą i swoim imieniem.

 

 

Friday, April 3rd

 Subject: Present Simple – przeczenia

  1. Przepiszcie do zeszytu temat z dzisiejszą datą.
  1. Przeczytajcie uważnie zdania, zwróćcie uwagę na wyróżnione czasowniki:

- I don’t like elephants.

- Elephants don’t rest one day a week.

- Ditaka doesn’t rest on Thursdays.

Wyróżnione czasowniki są przeczeniem czynności wykonywanych obecnie. Są w czasie teraźniejszym.

  1. Przyjrzyjcie się uważnie odmianie czasownika play (przeczenie)

      Liczba pojedyncza                                                 liczba mnoga

I don’t play– ja nie gram                                  We don’t play – my nie gramy.

You don’t play – ty nie grasz                             You don’t play – wy nie gracie

He doesn’t play – on nie gra                             They don’t play – oni/one nie grają

She doesn’t  play – ona nie gra

It doesn’t play – ono nie gra

 

don't jest skrótem od do not

doesn’t jest skrótem od does not

 

Aby utworzyć zaprzeczenie musimy umieścić przed czasownikiem „operator” do/does i przeczenie not. (w skrócie don't/ doesn't)

  1. Przeczytajcie przykłady zdań twierdzących i przeczących.

I read books at school.               I don’t read books at school.

You watch TV.                             You don’t watch TV.

Mary likes elephants.                  Mary doesn’t like elephants.

Robert plays the guitar.               Robert doesn’’t play the guitar.

It run fast.                                 It doesn’t run fast.

We go to the library                    We don’t go to the library.

You tell lies.                               You don’t tell lies.

The children make noise.            The children don’t make noise.

Zadanie:

1. Wpisz operator don’t lub doesn’t, aby utworzyć przeczenie. (Nie przepisujcie zdań do zeszytu, skopiujcie je od razu do worda lub innego edytora, uzupełnijcie i wyślijcie na mój adres który już dobrze znacie)

  1. I ………………….. go to school.
  2. You ………………… play football.
  3. Michael ………………… like fish.
  4. My sister ………………….. work.
  5. Paul’s dog ……………… bite.(gryzie)
  6. We ………………. in Limanowa.
  7. Tom and George ……………………. tidy their tooms.
  8. Mrs Jones ……………………. listen to music.
  9. They ……………………………. read books.
  10. Our friends …………………….. tell lies.

 2. Zróbcie (również w wordzie) ćwiczenie 6 ze strony 75.

Obydwa ćwiczenia prześlijcie w jednym pliku i koniecznie napiszcie dzisiejszą datę.

 

 

 

Wednesday April 1st.

 

Subject: Present Simple  (Czas teraźniejszy prosty)

    Przepiszcie do zeszytu temat z dzisiejszą datą.

  1. Przeczytajcie uważnie zdania, zwróćcie uwagę na wyróżnione czasowniki:

- I like elephants.

- All elephants rest one day a week.

- Ditaka rests on Thursdays.

Wyróżnione czasowniki opisują czynności wykonywane obecnie. Są w czasie teraźniejszym.

  1. Przyjrzyjcie się uważnie odmianie czasownika play

 

Liczba pojedyncza                                           liczba mnoga

I play – ja gram                                           We play – my gramy.

You play – ty grasz                                     You play – wy gracie

He plays – on gra                                        They play – oni/one grają

She plays – ona gra

It plays – ono gra

  1. Zwróćcie uwagę kiedy do czasownika dodajemy „s”. Uwaga! Dotyczy to wszystkich czasowników.
  2. Zadanie;

Przepiszcie zdania w dowolnym edytorze i uzupełnijcie luki czasownikiem podanym w nawiasie w odpowiedniej formie czasu teraźniejszego.

  1. I ……………………(watch) TV every day.
  2. You …………………….. (paint) beautiful pictures.
  3. He ……………………… (read) books.
  4. She ……………………. (cook) dinner
  5. It ……………………… (walk) in the park.
  6. We …………………… (work) at school.
  7. You ………………….. (listen) to music.
  8. They …………………. (play) tenis every week.
  9. Susan ……………….. (like) chocolate
  10. My friends ………………………. (go) to school every day.

 

 

Tuesday March 31st

Subject: Elephant training   

1.Przepiszcie do zeszytu temat z dzisiejszą datą.

2. Przeczytajcie uważnie tekst ze strony 74 (nowe słownictwo jest już na Insta.Ling)

3. Zróbcie ćwiczenie 2 i 3 ze strony 74. 

- Ćwiczenie 2 Przepisać w dowolnym edytorze zdania i zamienić wyraz pogrubiony na poprawny, tak, żeby zdanie było prawdziwe.

- Ćwiczenie 3 również w dowolnym edytorze dopasować wyrazy z żółtej ramki do obrazków i przetłumaczcie je:

np. a - tourist (turysta)

     b - .........  (tłumaczenie)

 

Edukacyjne

Nadzór oświatowy

Lokalne

Kodowanie

Code

O nas

Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech