Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech

Język polski VIII

Materiały do nauki zdalnej

język polski - klasa VIII

Uwaga, najnowsze materiały umieszczane są zawsze zawsze u góry strony. Wykonaj wszystkie polecenia i prześlij zadanie nauczycielowi.

Ostatnio dodane materiały:


 

T: Jednostka wobec wielkiej historii. O dylematach poety żołnierza.

  1. Zapoznaj się z biografią poety Krzysztofa Kamila Baczyńskiego- podr.s.233, napisz krótką notatkę w zeszycie.
  2. Odczytaj wiersz pt. „Z głową na karabinie”.
  3. Wskaż kontekst historyczny utworu oraz obecne w nim aluzje do konkretnych wydarzeń historycznych. (ćw.1.)
  4. Kim jest podmiot mówiący w wierszu? Wymień jego cechy, odwołując się do utworu.
  5. Przypomnij sobie co to jest metafora (s.315) i zinterpretuj podaną: „a ja prześpię czas wielkiej rzeźby/ z głową ciężką na karabinie”.
  6. Jak wyobraża sobie swoją przyszłość podmiot mówiący w wierszu?
  7. Wyjaśnij na czym polegał tragizm (s.317) pokolenia, do którego należał K.K. Baczyński.
  8. Napisz krótką wypowiedź argumentacyjną na temat: Czy warto umierać za „wielkie sprawy”.

T: Ćwiczenia redakcyjne – rozprawka. (2x45)

  1. Przypomnij sobie zasady pisania rozprawki. Możesz obejrzeć film na youtube > Marek Filipkowski. Jak napisać? Rozprawka/#1 język polski.
  2. Napisz rozprawkę na temat: Czy zgadzasz się ze stwierdzeniem, że patriotą można być zarówno w czasie wojny, jak i w czasach pokoju. Określ swoje stanowisko, a następnie uzasadnij je, popierając argumenty odpowiednimi przykładami. Twoja praca powinna liczyć co najmniej 200 słów.

T: Zrozumieć rodziców, czyli o trudnych wyborach naszych rodziców.

  1. Pomyśl jak sobie wyobrażasz swoją przyszłą rodzinę? Jakie relacje powinny Was łączyć?
  2. Przeczytaj fr. powieści B. Kosmowskiej „Pozłacana rybka”. (s.235-237)
  3. W jakich trudnych sytuacjach znalazła się bohaterka tekstu. (ćw.1.-4.)
  4. Jak sądzisz, czy dorośli powinni konsultować z dziećmi swoje życiowe decyzje? (ćw.5)
  5. Zastanów się jak mogła zachować się bohaterka wobec brata? (ćw.6)

T: Środki językowe w tekstach – powtórzenie.

Korzystając z informacji (podr. s. 315-316), rozwiąż test nr 1 s. 114-118. (zeszyt ćwiczeń)

 

 

 

T: Powtórzenie wiadomości z zakresu fonetyki.

  1. Czym się różni głoska od litery? – zapoznaj się z informacjami (podr. s.250)
  2. Rozpoznawanie typów głosek. (ćw.1,2.)
  3. Dzielenie wyrazów na sylaby – ćw.3-6.
  4. Przypomnij sobie wiadomości na temat akcentu. (ćw.7-9.)
  5. Przypomnij sobie wiadomości na temat różnic między wypowiadaniem zdań, a ich zapisem. (ćw.10-12)

T: Fonetyka- powtórzenie wiadomości.

Wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń s.51-53.

 

 

 

6 kwietnia

 

Klasa VIII

T: Sprawdź wiedzę i umiejętności – „Polskość w cenie”(fr.).

Wykonaj test w zeszycie. (s.181-182)

T: Człowiek idealny.

  1. Zapoznaj się z fr. utworu Veroniki Roth „Wierna”. (198-200)
  2. Scharakteryzuj świat przedstawiony w powieści.

                        Na czym polegał eksperyment i dlaczego się nie powiódł?

                   Jak było?

(opisz funkcjonowanie społeczności przed

wprowadzeniem eksperymentu)

         Jak powinno być?

(opisz powody wprowadzenia modyfikacji

genowej i celu, do którego miała doprowadzić)

                                            Dlaczego nie było tak jak powinno być?

  1. Kim są Niezgodni? (zapisz w zeszycie)
  2. Dlaczego powieść „Wierna” można zaliczyć do literatury fantastycznej. Jakie cechy utworu o tym decydują? (s.310)

T: Zgodnie ze scenariuszem.

  1. Określ główne elementy scenariusza. (s.201-203)
  2. Zapoznaj się z zasadami tworzenia scenariuszy.
  3. Przeanalizuj przykładowy scenariusz.
  4. Wykonaj ćw.4.s.203.

Edukacyjne

Nadzór oświatowy

Lokalne

Kodowanie

Code

O nas

Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech