Klasa VI
- Super User
Zdalne nauczanie.
Szkoła Podstawowa w Roztoce
Od dzisiaj materiały z poszczególnych przedmiotów umieszczane są na osobnych podstronach, wybierz żądany przedmiot:
Język polski
Język angielski
Matematyka
Historia
Biologia
Geografia
Religia
Muzyka
Plastyka
Technika
Informatyka
Wychowanie fizyczne
Język polski
- Co już wiemy o częściach zdania? – (podr. s. 161-165 + zeszyt ćw.).
- Co już wiemy o wypowiedzeniach? – (podr. s. 227-228 + zeszyt ćw.).
- Jak łączą się wyrazy w zdaniu? – ( podr. s. 229-231 + zeszyt ćw.).
Na podstawie zagadnień z podręcznika (s. 208-215) przygotować się do omawiania lektury pt. Hobbit, czyli tam i z powrotem J.R.R Tolkiena.
T: Jak zobaczyć dźwięki i zrozumieć język muzyki? (podr. s. 193-196)
Wyjaśnij znaczenie słowa maestro.
Przeczytaj fr. Tekstu A. Klonowa Tam, gdzie mieszka Muzyka.
Ułóż pytania do tekstu, które zaczynają się słowami: Kto…?, Gdzie…?, Z kim…?, O czym…?, Dlaczego…?
(pisemnie w zeszycie)
Odmień przez przypadki rzeczownik maestro.
Przypomnij sobie co to jest uosobienie (s. 349), znajdź w tekście przykład uosobienia.
Przepisz do zeszytu i naucz się co to są wyrazy dźwiękonaśladowcze, podaj przykłady takich wyrazów.
T: Ech, muzyka, muzyka… (s. 198-200)
Zapoznaj się z informacjami na temat „ludzi muzyki”.
Wykonaj ćw. 1.s. 200 (pisemnie w zeszycie)
Poszukaj w Internecie informacji o jednej z osób wymienionych w ćw. 4.s. 200 i napisz o niej krótką notatkę.
T: Czy łatwo wzbudzić w ludziach zachwyt? (podr. s. 201-203)
Przeczytaj fr. Pana Tadeusza , wykonaj ćw. 1,2. s. 203 (ustnie).
Wskaż w utworze wyrazy dźwiękonaśladowcze.
Odszukaj w tekście co najmniej trzy porównania oraz trzy epitety, których użył poeta
Wyjaśnij co znaczą słowa wirtuoz, improwizacja i ułóż z każdym z tych wyrazów zdanie.
T: Jak mówimy, jak piszemy? Trudne głoski nosowe. (podr. s. 204-207)
Przeczytaj wszystkie informacje, dotyczące zasad pisowni „ą” oraz „ę” i wykonaj w zeszycie ćwiczenia:
Ćw.1. s. 204; ćw. 4 s. 205; ćw.11 s. 207
T: Jak zobaczyć dźwięki i zrozumieć język muzyki? (podr. s. 193-196)
Wyjaśnij znaczenie słowa maestro.
Przeczytaj fr. Tekstu A. Klonowa Tam, gdzie mieszka Muzyka.
Ułóż pytania do tekstu, które zaczynają się słowami: Kto…?, Gdzie…?, Z kim…?, O czym…?, Dlaczego…?
(pisemnie w zeszycie)
Odmień przez przypadki rzeczownik maestro.
Przypomnij sobie co to jest uosobienie (s. 349), znajdź w tekście przykład uosobienia.
Przepisz do zeszytu i naucz się co to są wyrazy dźwiękonaśladowcze, podaj przykłady takich wyrazów.
T: Ech, muzyka, muzyka… (s. 198-200)
Zapoznaj się z informacjami na temat „ludzi muzyki”.
Wykonaj ćw. 1.s. 200 (pisemnie w zeszycie)
Poszukaj w Internecie informacji o jednej z osób wymienionych w ćw. 4.s. 200 i napisz o niej krótką notatkę.
T: Czy łatwo wzbudzić w ludziach zachwyt? (podr. s. 201-203)
Przeczytaj fr. Pana Tadeusza , wykonaj ćw. 1,2. s. 203 (ustnie).
Wskaż w utworze wyrazy dźwiękonaśladowcze.
Odszukaj w tekście co najmniej trzy porównania oraz trzy epitety, których użył poeta
Wyjaśnij co znaczą słowa wirtuoz, improwizacja i ułóż z każdym z tych wyrazów zdanie.
T: Jak mówimy, jak piszemy? Trudne głoski nosowe. (podr. s. 204-207)
Przeczytaj wszystkie informacje, dotyczące zasad pisowni „ą” oraz „ę” i wykonaj w zeszycie ćwiczenia:
Ćw.1. s. 204; ćw. 4 s. 205; ćw.11 s. 207
T: Jak zobaczyć dźwięki i zrozumieć język muzyki? (podr. s. 193-196)
Wyjaśnij znaczenie słowa maestro.
Przeczytaj fr. Tekstu A. Klonowa Tam, gdzie mieszka Muzyka.
Ułóż pytania do tekstu, które zaczynają się słowami: Kto…?, Gdzie…?, Z kim…?, O czym…?, Dlaczego…?
(pisemnie w zeszycie)
Odmień przez przypadki rzeczownik maestro.
Przypomnij sobie co to jest uosobienie (s. 349), znajdź w tekście przykład uosobienia.
Przepisz do zeszytu i naucz się co to są wyrazy dźwiękonaśladowcze, podaj przykłady takich wyrazów.
T: Ech, muzyka, muzyka… (s. 198-200)
Zapoznaj się z informacjami na temat „ludzi muzyki”.
Wykonaj ćw. 1.s. 200 (pisemnie w zeszycie)
Poszukaj w Internecie informacji o jednej z osób wymienionych w ćw. 4.s. 200 i napisz o niej krótką notatkę.
T: Czy łatwo wzbudzić w ludziach zachwyt? (podr. s. 201-203)
Przeczytaj fr. Pana Tadeusza , wykonaj ćw. 1,2. s. 203 (ustnie).
Wskaż w utworze wyrazy dźwiękonaśladowcze.
Odszukaj w tekście co najmniej trzy porównania oraz trzy epitety, których użył poeta
Wyjaśnij co znaczą słowa wirtuoz, improwizacja i ułóż z każdym z tych wyrazów zdanie.
T: Jak mówimy, jak piszemy? Trudne głoski nosowe. (podr. s. 204-207)
Przeczytaj wszystkie informacje, dotyczące zasad pisowni „ą” oraz „ę” i wykonaj w zeszycie ćwiczenia:
Ćw.1. s. 204; ćw. 4 s. 205; ćw.11 s. 207
Język angielski
Przepisz do zeszytu ćwiczenia 5, 6, 8 ze strony 69 i ćwiczenia 2, 3, 4, ze strony 70-71 (podręcznik)
Ponadto codziennie (przynajmniej) jedna sesja na Instaling (sprawdzam)
Załóż konto na stronie www.duolingo.com lub https://www.memrise.com/pl/ i ćwicz codziennie po powrocie do szkoły zostanie oceniona systematyczność.
Tematyka 23. 03 – 27. 03. 2020r.
The sky at night – niebo nocą
Przeczytajcie tekst ze strony 76 i odpowiedzcie na pytanie zawarte w temacie polecenia:
Who knows something interesting about the Moon?
Nowe słownictwo jest już na Insta.Ling.
Wykonajcie ćwiczenie 2 i 3 ze strony 76 . Ćwiczenie 3 przepiszcie do zeszytu.
Obejrzyjcie film:
https://www.youtube.com/watch?v=yNvnZEO3qEE
Szczegółowe polecenia znajdziecie na swoich mailach w e-dzienniku.
Skontaktować się ze mną możecie w godzinach o 900 do 1100 na Skype: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (głosowo lub na czacie)
Klasa VI 27. 03. 2020r.
- Przeczytajcie dialog:
Adam: I’m sure we’ll have a great time at Joan’s party tomorrow night.
(Jestem pewien, że jutro wieczór spędzimy wspaniale czas na przyjęciu Joan)
Tom: Yes, I agree. All our friends will be there.
(Zgadzam się. Wszyscy nasi przyjaciele tam będą)
Adam: Will your father let you take the car?
(Czy twój tata pozwoli ci wziąć samochód?)
Tom: No, I’m afraid he won’t.
(Obawiam się, że nie pozwoli)
- Obejrzyjcie filmik https://www.youtube.com/watch?v=RZa8vlO-kW4
- Przeczytajcie dokładnie i nauczcie się.
Forma skrócona
I will phone – ja zadzwonię I’ll phone
you will phone – ty zadzwonisz you’ll phone
he will phone - on zadzwoni he’ll phone
she will phone – ona zadzwoni she’ll phone
it will phone – ono zadzwoni it’ll phone
we will phone – my zadzwonimy we’ll phone
you will phone – wy zadzwonicie you’ll phone
they will phone – oni zadzwonią they’ll phone
PYTANIE: PRZECZENIE
Will I phone? I will not phone I won’t phone
Will you phone? You will not phone You won’t phone
Will he phone? He will not phone He won’t phone
Will she phone? She will not phone She won’t phone
Will it phone? It will not phone It won’t phone
Will we phone? We will not phone We won’t phone
Will you phone? You will not phone We won’t phone
Will they phone? They will not phone They won’t phone
- Wejdźcie na dziennik elektroniczny, będzie zadanie, które musicie zrobić i przysłać mi na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Historia i informatyka
Praca będzie oceniana! (oceny z historii i informatyki)
Tydzień pierwszy
„Podsumowanie rozdziału V” – podręcznik str. 182. Wykonaj zadania 1, 2, 3 i zapisz w zeszycie. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …) zapisz plik (np. Podsumowanie rozdziału V Twoje imię nazwisko) i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę wykonaj do 18 marca, godz. 18)
Ponadto poćwicz programowanie na stronie Code.org (w odpowiednim czasie poproszę Cię o informacje o Twoich postępach)
„Podsumowanie rozdziału V - ćwiczenia” – podręcznik str. 182. Wykonaj zadania 4, 5, 6, 7 i zapisz w zeszycie. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …) zapisz plik (np. Podsumowanie rozdziału V Twoje imię nazwisko) i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę wykonaj do 20 marca, godz. 18)
Ponadto poćwicz programowanie na stronie Code.org (w odpowiednim czasie poproszę Cię o informacje o Twoich postępach)
Tydzień drugi
„Rewolucja francuska” – podręcznik str. 184-187. Po przeczytaniu tekstu sporządź notatkę (streszczenie w postaci punktów) i zapisz w zeszycie. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …) zapisz plik (np. Rewolucja francuska Twoje imię nazwisko) i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę wykonaj do 25 marca, godz. 18.30)
proszę przepisać do zeszytu Przyczyny, przebieg i skutki sprowadzenia Krzyżaków do Polski (podręcznik str. 193)
Ponadto poćwicz programowanie na stronie Code.org (w odpowiednim czasie poproszę Cię o informacje o Twoich postępach)
26 marca
„Rewolucja francuska”
proszę przepisać do zeszytu Przyczyny, przebieg i skutki rewolucji francuskiej (podręcznik str. 188) i wykonać w zeszycie ćwiczenie (Sprawdź się) nr 3 str. 189
Biologia
Temat: Przegląd i znaczenie płazów. (16.03.2020)
Po przeczytaniu tekstu z podręcznika str.97- 102 należy uzupełnić zadania dotyczące tych treści w zeszycie ćwiczeń str. 82-84.
Temat: Gady – kręgowce, które opanowały ląd. (23.03.2020)
Po przeczytaniu tekstu z podręcznika str. 103-106 należy uzupełnić zadania dotyczące tych treści w zeszycie ćwiczeń str. 85-88.
Geografia
Zadanie 1. Po przeczytaniu rozdziału pt. „Wielkie miasta Europy: Paryż i Londyn, podręcznik, str.85 – 90, wykonaj w zeszycie pisemnie zadania z podręcznika str.90, zad. 2 i 3
Zadanie 2. Na YouTube oglądnij film pt. „ Londyn - przewodnik dla dzieci - część 1, 2,3” oraz „Niezwykly Swiat – Paryż”.
Po powrocie do szkoły zadania zostaną ocenione.
Matematyka
Klasa VI
Równania
Ułamki zwykłe i dziesiętne
Figury geometryczne i ich pola
https://gwo.pl/strony/2117/seo_link:klasa-5-ulamki-zwykle
https://gwo.pl/strony/2120/seo_link:klasa-5-ulamki-dziesietne
http://www.math.edu.pl/testy,sp,ulamek-danej-liczby
http://www.math.edu.pl/testy,sp,dzialania-na-ulamkach
http://www.math.edu.pl/testy,sp,dzialania-ulamki-dziesietne
http://www.math.edu.pl/testy,sp,rownania
https://gwo.pl/strony/2121/seo_link:klasa-5-pola-figur
https://gwo.pl/strony/2127/seo_link:klasa-6-figury-na-plaszczyznie
https://gwo.pl/strony/2130/seo_link:klasa-6-pola-wielokatow
https://gwo.pl/strony/2517/seo_link:klasa-6-wyrazenia-algebraiczne-i-rownania
Dodano 23 marca
Bryły i ich objętości
Zamiana jednostek
Religia
1. Zapoznać się z treścią Ewangelii według Św. Mateusza /tylko rozdział 13/ i streścić w zeszycie jedną z przypowieści zawartych w tym rozdziale.
2. Zapoznać się z treścią Ewangelii według Św. Łukasza /tylko rozdział 15/ i streścić w zeszycie jedną z przypowieści zawartych w tym rozdziale.
3. Apostolski zapał buduje wspólnotę Kościoła.
4. Chrzest Polski włączeniem narodu do wspólnoty Kościoła.
Zadanie: zapoznać się z treścią podręcznika str. 131-133 oraz napisać
w zeszycie w punktach skutki chrztu Polski.
Zadanie: zapoznać się z treścią podręcznika str. 127-130 oraz napisać w zeszycie życiorys Apostołów Europy Cyryla i Metodego.
Muzyka
Kujawiak z oberkiem (przeczytać str. 24)
Technika
Sprawdź co jesz (karta pracy)
Plastyka
Jak narysować portret, narysuj portret Jana Pawła II na konkurs (załącznik)
Wychowanie fizyczne
Oglądnąć dowolny mecz na dostępnych kanałach video i wypisać jaka jest budowa danego meczu - z czego składa się mecz – jakie występują zdarzenia i sytuacje (ile części, jak się nazywają, czy są jakieś zmiany w poszczególnych częściach, jak długo trwają części i cały mecz, co może zrobić w czasie meczu trener, zawodnik i sędzia). Po uruchomieniu e-dziennika przesłać do mnie – lub sprawdzę po powrocie do szkoły (na ocenę).
Wykonać samodzielnie w domu co najmniej 3 razy w tygodniu dowolną serię 4 ćwiczeń (po 10 powtórzeń) spośród podanych:
a) przysiady na całych stopach (bez podnoszenia pięt), przysiady w rozkroku na szerokość bioder, przysiady w szerokim rozkroku raz na PR, raz na L NN
b) skłony w przód o NN prostych i stopach złączonych, skłony w przód w szerokim rozkroku z pogłębieniem, skłony w rozkroku raz do prawej raz do lewej nogi, skrętoskłony (PR RR do L NN, L RR do PR NN)
c) w siadzie prostym (oparcie na RR z tyłu): unoszenie NN złączonych jak najwyżej w górę, wykonanie NN „nożyc” w poziomie, uginanie złączonych razem kolan do klatki piersiowej, uginanie kolan na przemian raz prawe raz lewe do klatki piersiowej,
d) w rozkroku: skręty tułowia, skłony boczne, krążenia bioder, skrętoskłony w tył (PR RR do L pięty)
Wypisać jak najwięcej nazw przyborów, które można wykorzystać w czasie ćwiczeń na rozgrzewce (przybory to małe sprzęty pomagające rozwijać sprawność w czasie ćwiczeń