Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech

Klasa VI

Zdalne nauczanie.

Szkoła Podstawowa w Roztoce

 

Od dzisiaj materiały z poszczególnych przedmiotów umieszczane są na osobnych podstronach, wybierz żądany przedmiot:

Język polski

Język angielski

Matematyka

Historia

Biologia

Geografia

Religia

Muzyka

Plastyka

Technika

Informatyka

Wychowanie fizyczne

 

 

 

Język polski

  1. Co już wiemy o częściach zdania? – (podr. s. 161-165 + zeszyt ćw.).
  2. Co już wiemy o wypowiedzeniach? – (podr. s. 227-228 + zeszyt ćw.).
  3. Jak łączą się wyrazy w zdaniu? – ( podr. s. 229-231 + zeszyt ćw.).

Na podstawie zagadnień z podręcznika (s. 208-215)  przygotować się do omawiania lektury pt. Hobbit, czyli tam i z powrotem J.R.R Tolkiena. 

T: Jak zobaczyć dźwięki i zrozumieć język muzyki? (podr. s. 193-196)

Wyjaśnij znaczenie słowa maestro.

Przeczytaj fr. Tekstu A. Klonowa Tam, gdzie mieszka Muzyka.

Ułóż pytania do tekstu, które zaczynają się słowami: Kto…?, Gdzie…?, Z kim…?, O czym…?, Dlaczego…?

(pisemnie w zeszycie)

Odmień przez przypadki rzeczownik maestro.

Przypomnij sobie co to jest uosobienie (s. 349), znajdź w tekście przykład uosobienia.

Przepisz do zeszytu i naucz się co to są wyrazy dźwiękonaśladowcze, podaj przykłady takich wyrazów.

T: Ech, muzyka, muzyka… (s. 198-200)

Zapoznaj się z informacjami na temat „ludzi muzyki”.

Wykonaj ćw. 1.s. 200 (pisemnie w zeszycie)

Poszukaj w Internecie informacji o jednej z osób wymienionych w ćw. 4.s. 200 i napisz o niej krótką notatkę.

T: Czy łatwo wzbudzić w ludziach zachwyt? (podr. s. 201-203)

Przeczytaj fr. Pana Tadeusza , wykonaj ćw. 1,2. s. 203 (ustnie).

Wskaż w utworze wyrazy dźwiękonaśladowcze.

Odszukaj w tekście co najmniej trzy porównania oraz trzy epitety, których użył poeta

Wyjaśnij co znaczą słowa wirtuoz, improwizacja i ułóż z każdym z tych wyrazów zdanie.

T: Jak mówimy, jak piszemy? Trudne głoski nosowe. (podr. s. 204-207)

Przeczytaj wszystkie informacje, dotyczące zasad pisowni „ą” oraz „ę” i wykonaj w zeszycie ćwiczenia:

Ćw.1. s. 204;     ćw. 4 s. 205;    ćw.11 s. 207

T: Jak zobaczyć dźwięki i zrozumieć język muzyki? (podr. s. 193-196)

Wyjaśnij znaczenie słowa maestro.

Przeczytaj fr. Tekstu A. Klonowa Tam, gdzie mieszka Muzyka.

Ułóż pytania do tekstu, które zaczynają się słowami: Kto…?, Gdzie…?, Z kim…?, O czym…?, Dlaczego…?

(pisemnie w zeszycie)

Odmień przez przypadki rzeczownik maestro.

Przypomnij sobie co to jest uosobienie (s. 349), znajdź w tekście przykład uosobienia.

Przepisz do zeszytu i naucz się co to są wyrazy dźwiękonaśladowcze, podaj przykłady takich wyrazów.

T: Ech, muzyka, muzyka… (s. 198-200)

Zapoznaj się z informacjami na temat „ludzi muzyki”.

Wykonaj ćw. 1.s. 200 (pisemnie w zeszycie)

Poszukaj w Internecie informacji o jednej z osób wymienionych w ćw. 4.s. 200 i napisz o niej krótką notatkę.

T: Czy łatwo wzbudzić w ludziach zachwyt? (podr. s. 201-203)

Przeczytaj fr. Pana Tadeusza , wykonaj ćw. 1,2. s. 203 (ustnie).

Wskaż w utworze wyrazy dźwiękonaśladowcze.

Odszukaj w tekście co najmniej trzy porównania oraz trzy epitety, których użył poeta

Wyjaśnij co znaczą słowa wirtuoz, improwizacja i ułóż z każdym z tych wyrazów zdanie.

T: Jak mówimy, jak piszemy? Trudne głoski nosowe. (podr. s. 204-207)

Przeczytaj wszystkie informacje, dotyczące zasad pisowni „ą” oraz „ę” i wykonaj w zeszycie ćwiczenia:

Ćw.1. s. 204;     ćw. 4 s. 205;    ćw.11 s. 207

T: Jak zobaczyć dźwięki i zrozumieć język muzyki? (podr. s. 193-196)

Wyjaśnij znaczenie słowa maestro.

Przeczytaj fr. Tekstu A. Klonowa Tam, gdzie mieszka Muzyka.

Ułóż pytania do tekstu, które zaczynają się słowami: Kto…?, Gdzie…?, Z kim…?, O czym…?, Dlaczego…?

(pisemnie w zeszycie)

Odmień przez przypadki rzeczownik maestro.

Przypomnij sobie co to jest uosobienie (s. 349), znajdź w tekście przykład uosobienia.

Przepisz do zeszytu i naucz się co to są wyrazy dźwiękonaśladowcze, podaj przykłady takich wyrazów.

T: Ech, muzyka, muzyka… (s. 198-200)

Zapoznaj się z informacjami na temat „ludzi muzyki”.

Wykonaj ćw. 1.s. 200 (pisemnie w zeszycie)

Poszukaj w Internecie informacji o jednej z osób wymienionych w ćw. 4.s. 200 i napisz o niej krótką notatkę.

T: Czy łatwo wzbudzić w ludziach zachwyt? (podr. s. 201-203)

Przeczytaj fr. Pana Tadeusza , wykonaj ćw. 1,2. s. 203 (ustnie).

Wskaż w utworze wyrazy dźwiękonaśladowcze.

Odszukaj w tekście co najmniej trzy porównania oraz trzy epitety, których użył poeta

Wyjaśnij co znaczą słowa wirtuoz, improwizacja i ułóż z każdym z tych wyrazów zdanie.

T: Jak mówimy, jak piszemy? Trudne głoski nosowe. (podr. s. 204-207)

Przeczytaj wszystkie informacje, dotyczące zasad pisowni „ą” oraz „ę” i wykonaj w zeszycie ćwiczenia:

Ćw.1. s. 204;     ćw. 4 s. 205;    ćw.11 s. 207

Język angielski

Przepisz do zeszytu ćwiczenia 5, 6, 8 ze strony 69 i ćwiczenia 2, 3, 4, ze strony 70-71 (podręcznik)

Ponadto codziennie (przynajmniej) jedna sesja na Instaling (sprawdzam)

Załóż konto na stronie  www.duolingo.com  lub https://www.memrise.com/pl/ i ćwicz codziennie po powrocie do szkoły zostanie oceniona systematyczność.

Tematyka 23. 03 – 27. 03. 2020r.

The sky at night – niebo nocą

Przeczytajcie tekst ze strony 76 i odpowiedzcie na pytanie zawarte w temacie polecenia:

Who knows something interesting about the Moon?

Nowe słownictwo jest już na Insta.Ling.

Wykonajcie ćwiczenie 2 i 3 ze strony 76 . Ćwiczenie 3 przepiszcie do zeszytu.

Obejrzyjcie film:

https://www.youtube.com/watch?v=yNvnZEO3qEE

Szczegółowe polecenia znajdziecie na swoich mailach w e-dzienniku.

Skontaktować się ze mną możecie w godzinach o 900 do 1100 na Skype: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (głosowo lub na czacie)

 

Klasa VI 27. 03. 2020r.

  1. Przeczytajcie dialog:

Adam: I’m sure we’ll have a great time at Joan’s party tomorrow night.

(Jestem pewien, że jutro wieczór spędzimy wspaniale czas na przyjęciu Joan)

Tom: Yes, I agree. All our friends will be there.

(Zgadzam się. Wszyscy nasi przyjaciele tam będą)

Adam: Will your father let you take the car?

(Czy twój tata pozwoli ci wziąć samochód?)

Tom: No, I’m afraid he won’t.

(Obawiam się, że nie pozwoli)

  1. Obejrzyjcie filmik https://www.youtube.com/watch?v=RZa8vlO-kW4
  2. Przeczytajcie dokładnie i nauczcie się.

                                                                                        Forma skrócona

I will phone –                   ja zadzwonię                    I’ll phone

you will phone –              ty zadzwonisz                   you’ll phone

he will phone  -                on zadzwoni                     he’ll phone

she will phone –              ona zadzwoni                   she’ll phone

it will phone –                  ono zadzwoni                   it’ll phone

we will phone –               my zadzwonimy              we’ll phone

you will phone –              wy zadzwonicie                you’ll phone

they will phone –            oni zadzwonią                  they’ll phone

PYTANIE:                                                                                      PRZECZENIE

Will I phone?                                                                 I will not phone                I won’t phone

Will you phone?                                                           You will not phone          You won’t phone

Will he phone?                                                             He will not phone            He won’t phone

Will she phone?                                                           She will not phone          She won’t phone

Will it phone?                                                               It will not phone              It won’t phone

Will we phone?                                                            We will not phone           We won’t phone

Will you phone?                                                           You will not phone          We won’t phone              

Will they phone?                                                         They will not phone        They won’t phone

  1. Wejdźcie na dziennik elektroniczny, będzie zadanie, które musicie zrobić i przysłać mi na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

 Historia i informatyka

Praca będzie oceniana! (oceny z historii i informatyki)

Tydzień pierwszy

Podsumowanie rozdziału V” – podręcznik str. 182. Wykonaj zadania 1, 2, 3 i zapisz w zeszycie. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …) zapisz plik (np. Podsumowanie rozdziału V Twoje imię nazwisko)   i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę wykonaj do 18 marca, godz. 18)

Ponadto poćwicz programowanie na stronie Code.org (w odpowiednim czasie poproszę Cię o informacje o Twoich postępach)

Podsumowanie rozdziału V - ćwiczenia” – podręcznik str. 182. Wykonaj zadania 4, 5, 6, 7 i zapisz w zeszycie. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …) zapisz plik (np. Podsumowanie rozdziału V  Twoje imię nazwisko)   i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę wykonaj do 20 marca, godz. 18)

Ponadto poćwicz programowanie na stronie Code.org (w odpowiednim czasie poproszę Cię o informacje o Twoich postępach)

Tydzień drugi

Rewolucja francuska” – podręcznik str. 184-187. Po przeczytaniu tekstu sporządź notatkę (streszczenie w postaci punktów) i zapisz w zeszycie. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …) zapisz plik (np. Rewolucja francuska Twoje imię nazwisko)   i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę wykonaj do 25 marca, godz. 18.30)

 

proszę przepisać do zeszytu Przyczyny, przebieg i skutki sprowadzenia Krzyżaków do Polski (podręcznik str. 193)

Ponadto poćwicz programowanie na stronie Code.org (w odpowiednim czasie poproszę Cię o informacje o Twoich postępach)

26 marca

Rewolucja francuska

proszę przepisać do zeszytu Przyczyny, przebieg i skutki rewolucji francuskiej (podręcznik str. 188) i wykonać w zeszycie ćwiczenie (Sprawdź się) nr 3 str. 189 

Biologia

Temat: Przegląd i znaczenie płazów. (16.03.2020)

Po przeczytaniu tekstu z podręcznika str.97- 102 należy uzupełnić zadania dotyczące tych treści w zeszycie ćwiczeń str. 82-84.

Temat: Gady – kręgowce, które opanowały ląd. (23.03.2020)

Po przeczytaniu tekstu z podręcznika str. 103-106 należy uzupełnić zadania dotyczące tych treści w zeszycie ćwiczeń str. 85-88.

 Geografia

Zadanie 1. Po przeczytaniu rozdziału pt. „Wielkie miasta Europy: Paryż i Londyn, podręcznik, str.85 – 90, wykonaj w zeszycie pisemnie zadania z podręcznika str.90, zad. 2 i 3

Zadanie 2. Na  YouTube oglądnij film pt. „ Londyn - przewodnik dla dzieci - część 1, 2,3” oraz „Niezwykly Swiat – Paryż”.

Po powrocie do szkoły zadania zostaną ocenione.

Matematyka

Klasa VI

Równania

Ułamki zwykłe i dziesiętne

Figury geometryczne i ich pola

https://gwo.pl/strony/2117/seo_link:klasa-5-ulamki-zwykle

https://gwo.pl/strony/2120/seo_link:klasa-5-ulamki-dziesietne

http://www.math.edu.pl/testy,sp,ulamek-danej-liczby

http://www.math.edu.pl/testy,sp,dzialania-na-ulamkach

http://www.math.edu.pl/testy,sp,dzialania-ulamki-dziesietne

http://www.math.edu.pl/testy,sp,rownania

https://gwo.pl/strony/2121/seo_link:klasa-5-pola-figur

https://gwo.pl/strony/2127/seo_link:klasa-6-figury-na-plaszczyznie

https://gwo.pl/strony/2130/seo_link:klasa-6-pola-wielokatow

https://gwo.pl/strony/2517/seo_link:klasa-6-wyrazenia-algebraiczne-i-rownania

Dodano 23 marca

Bryły i ich objętości

Zamiana jednostek

Religia 

1. Zapoznać się z treścią Ewangelii według Św. Mateusza /tylko rozdział  13/ i streścić w zeszycie jedną z przypowieści zawartych w tym rozdziale.

2. Zapoznać się z treścią Ewangelii według Św. Łukasza /tylko rozdział  15/ i streścić w zeszycie jedną z przypowieści zawartych w tym rozdziale.

3. Apostolski zapał buduje wspólnotę Kościoła.

4. Chrzest Polski włączeniem narodu do wspólnoty Kościoła.

Zadanie: zapoznać się z treścią podręcznika str. 131-133 oraz napisać
w zeszycie w punktach skutki chrztu Polski.

Zadanie: zapoznać się z treścią podręcznika str. 127-130 oraz napisać w zeszycie życiorys Apostołów Europy Cyryla i Metodego.

Muzyka 

Kujawiak z oberkiem (przeczytać str. 24)

Technika

Sprawdź co jesz (karta pracy)

Plastyka

Jak narysować portret, narysuj portret Jana Pawła II na konkurs (załącznik)

Wychowanie fizyczne

Oglądnąć dowolny mecz na dostępnych kanałach video i wypisać jaka jest budowa danego meczu - z czego składa się mecz – jakie występują zdarzenia i sytuacje (ile części, jak się nazywają, czy są jakieś zmiany w poszczególnych częściach, jak długo trwają części i cały mecz, co może zrobić w czasie meczu trener, zawodnik i sędzia). Po uruchomieniu e-dziennika przesłać do mnie – lub sprawdzę po powrocie do szkoły (na ocenę).

Wykonać samodzielnie w domu co najmniej 3 razy w tygodniu dowolną serię 4 ćwiczeń (po 10 powtórzeń) spośród podanych:

a) przysiady na całych stopach (bez podnoszenia pięt), przysiady w rozkroku na szerokość bioder, przysiady w szerokim rozkroku raz na PR, raz na L NN

b) skłony w przód o NN prostych i stopach złączonych, skłony w przód w szerokim rozkroku z pogłębieniem, skłony w rozkroku raz do prawej raz do lewej nogi, skrętoskłony (PR RR do L NN, L RR do PR NN)

c) w siadzie prostym (oparcie na RR z tyłu):   unoszenie NN złączonych jak najwyżej w górę,  wykonanie NN „nożyc” w poziomie, uginanie złączonych razem kolan do klatki piersiowej, uginanie kolan na przemian raz prawe raz lewe do klatki piersiowej,

d) w rozkroku: skręty tułowia, skłony boczne, krążenia bioder, skrętoskłony w tył (PR RR do L pięty)

Wypisać jak najwięcej nazw przyborów, które można wykorzystać w czasie ćwiczeń na rozgrzewce (przybory to małe sprzęty pomagające rozwijać sprawność w czasie ćwiczeń

 

 

Edukacyjne

Nadzór oświatowy

Lokalne

Kodowanie

Code

O nas

Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech