Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech

Klasa IV

Zdalne nauczanie.

Szkoła Podstawowa w Roztoce

  

Od dzisiaj materiały z poszczególnych przedmiotów umieszczane są na osobnych podstronach, wybierz żądany przedmiot:

 

Język polski

Język angielski

Matematyka

Historia

Przyroda

Religia

Muzyka

Plastyka

Technika

Informatyka

Wychowanie fizyczne

 

 

 

Język polski

 1. Temat: Wysyłam do Was serdeczne zaproszenia, byście dzielili ze mną chwile wzruszenia

ćw. 3,4 str. 210

Przesłać ćw. 3 na e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 2. Temat: Kogo można spotkać w baśniowej krainie?

Zapoznaj się z informacjami na temat autorów baśni str. 212

Przeczytaj w Internecie wiadomości na temat życia i twórczości wybranego autora baśni, przeczytaj baśń tego autora. Narysuj plakat nt. fantastycznego bohatera tej baśni. Na plakacie powinny się znaleźć: tytuł baśni, autor baśni, hasło zachęcające do przeczytania utworu

 3. Temat: Pokonanie zła wymaga wysiłku i współpracy.

ćw. 1,2,7 str. 217

Odpowiedź na ćw. 1 przesłać na e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 Historia i informatyka

Praca będzie oceniana! (oceny z historii i informatyki)

Tydzień pierwszy

Romuald Traugutt i powstanie styczniowe” – podręcznik str. 99-103. Po przeczytaniu tekstu sporządź notatkę (streszczenie w postaci punktów) i zapisz w zeszycie. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …), zapisz plik (np. Powstanie Styczniowe Twoje imię nazwisko)   i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę wykonaj do 17 marca, godz. 18)

Ponadto poćwicz programowanie na stronie Code.org (w odpowiednim czasie poproszę Cię o informacje o Twoich postępach)

Tydzień drugi

Maria Skłodowska-Curie – polska noblistka” – podręcznik str. 104-107. Po przeczytaniu tekstu sporządź  notatkę (streszczenie w postaci punktów) i zapisz w zeszycie. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …), zapisz plik (np. Maria Skłodowska Twoje imię nazwisko)   i wyślij go jako załącznik  za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę wykonaj do 23 marca godz. 18)

Dodatkowo wyszukaj w Internecie lista laureatów Nagrody Nobla związanych z Polską i przepisz nazwiska noblistów do zeszytu.

Ponadto poćwicz programowanie na stronie Code.org (w odpowiednim czasie poproszę Cię o informacje o Twoich postępach)

 

Przyroda

Zadanie 1. Po przeczytaniu rozdziału p.t. „Choroby, którymi można się zarazić” – podręcznik, str.119 – 123, wykonaj w zeszycie ćwiczeń zad. 1, 3,4, 5, str.76-77

Zadanie 2. Na  YouTube oglądnij film pt. „Bakterie i wirusy oczami Justyny Litwin” oraz „Bakterie i wirusy film edukacyjny dla dzieci”.

Zadanie 3. Po przeczytaniu rozdziału pt. „Jak sobie radzić w niebezpiecznych sytuacjach” – podręcznik, str. 124 – 129, wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania 1, 2, 3, 4, 5,6,7, str.78-80

Po powrocie do szkoły zadania zostaną ocenione.

Zadanie 1. Czytamy jeszcze raz  rozdział p.t. „Choroby, którymi można się zarazić” – podręcznik, str.119 – 123.

Zadanie 2. Uzupełniamy kartę pracy wg załącznika nr1. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …) zapisz plik (np. Choroby zakaźne Twoje imię nazwisko)   i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę wykonaj do 28 marca, godz. 18)

Karta pracy będzie oceniona do 30 marca.

 Język angielski

 Proszę wypełnić ćwiczenia, które zadałam w ostatnim dniu nauki.

 Ponadto proszę codziennie robić przynajmniej jedną sesję Instaling (sprawdzam)

Tematyka 23. 03 – 27. 03. 2020r.

I can’t walk anymore

Przeczytajcie historyjkę ze strony 72 w podręczniku

Zróbcie ćwiczenie 2 i 4  (do zeszytu) zapiszcie z dzisiejszą datą i sprawdzimy po powrocie do szkoły.

Nowe słownictwo jest już na Insta.Ling.

Nauczcie się na pamięć podanych wyrazów i zwrotów:

Can – móc, potrafić, umieć

Can’t =cannot – nie móc nie potrafić, nie umieć

I can walk

 Ja mogę chodzić

You can walk

Ty możesz chodzić

He can walk

On może chodzić

She can walk

Ona może chodzić

It can walk

Ono może chodzić

We can walk

My możemy chodzić

You can walk

Wy możecie chodzić

They can walk

Oni mogą chodzić

 

I can’t swim

Ja nie umiem pływać

You can’t swim

Ty nie umiesz pływać

He can’t swim

On nie umie pływać

She can’t swim

Ona nie umie pływać

It can’t swim

Ono nie umie pływać

We can’t swim

My nie umiemy pływać

You can’t swim

Wy nie umiecie pływać

They can’t swim

Oni nie umieją pływać

 

Can you jump?

Czy umiesz skakać?

Yes, I can.  // No, I can’t

Can she run?

Czy ona może biegać?

Yes, she can. // No she can’t

Can we  fly?

Czy umiemy latać?

Yes, we can. // No we can’t

Can they climb.

Czyo ni umieją się wspnać?

Yes, they can. // No they can’t

 

Obejrzyj filmik:        https://www.youtube.com/watch?v=jANerjPKC9E

 

Szczegółowe zadania znajdziecie na swoich mailach w e dzienniku.

Skontaktować się ze mną możecie w godzinach o 900 do 1100 na Skype: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (głosowo lub na czacie)

Matematyka

Klasa IV

Ułamek jako część całości

Skala na mapach i planach

Działania pisemne

https://gwo.pl/strony/2108/seo_link:dzialania-pisemne

https://gwo.pl/strony/2109/seo_link:szkola-podstawowa-klasa4-figury-geometryczne

https://www.matzoo.pl/klasa4/ulamki_21_417

https://www.matzoo.pl/klasa4/mnozenie-pisemne-przez-liczbe-dwucyfrowa_60_132

https://www.matzoo.pl/klasa4/dzielenie-pisemne-poziom-a_60_568

http://www.math.edu.pl/testy,sp,jaki-to-ulamek

http://www.math.edu.pl/testy,sp,prostokat

Wstawione 23 marca

Ułamek jako część całości

Porównywanie niektórych ułamków

Skracanie i rozszerzanie ułamków

Liczby mieszane

Religia 

1. Zapoznać się z treścią Ewangelii według Św. Łukasza /tylko rozdział  15/ i streścić w zeszycie jedną z przypowieści zawartych w tym rozdziale.

2. Zapoznać się z treścią Ewangelii według Św. Mateusza /tylko rozdział  13/ i streścić w zeszycie jedną z przypowieści zawartych w tym rozdziale.

3. Błogosławiony ks. Jan Balicki zbliża mnie do sakramentów św.

Zadanie: zapoznać się z treścią podręcznika str. 107-109 oraz napisać
w zeszycie w punktach krótki życiorys ks. Jana Balickiego.

4. Okazuję miłość Bogu zachowując Jego przykazania.

Zadanie: zapoznać się z treścią podręcznika str. 115-117 oraz narysować
w zeszycie w formie krótkiego komiksu jak zachowuje jedno z trzech pierwszych przykazań Bożych. (wybieram sobie I lub II lub III przykazanie
i rysuje w formie komiksu)

Muzyka

Ludowa zabawa (przeczytać lekcję 21, zał. karta pracy)

Technika

(karta pracy aby rower służył dłużej)

Plastyka 

Jak wykonać plakat, narysuj plakat (załącznik)

 

Wychowanie fizyczne

Rozegrać w tygodniu co najmniej 2 partie szachowe z członkiem rodziny lub w sieci.

Oglądać na dostępnych kanałach video dowolny mecz siatkówki, koszykówki lub piłki ręcznej i wypisać jakie były popełniane  przez zawodników w czasie meczu błędy (słuchać komentarza). Po uruchomieniu e-dziennika przesłać do mnie – lub sprawdzę po powrocie do szkoły (na ocenę).

Wykonać samodzielnie w domu co najmniej 3 razy w tygodniu dowolną serię 3 ćwiczeń (po 10 powtórzeń) spośród podanych:

a) przysiady na całych stopach (bez podnoszenia pięt), przysiady w rozkroku na szerokość bioder, przysiady w szerokim rozkroku raz na PR, raz na L NN

b) skłony w przód o NN prostych i stopach złączonych, skłony w przód w szerokim rozkroku z pogłębieniem, skłony w rozkroku raz do prawej raz do lewej nogi, skrętoskłony (PR RR do L NN, L RR do PR NN)

c) w siadzie prostym (oparcie na RR z tyłu):   unoszenie NN złączonych jak najwyżej w górę,  wykonanie NN „nożyc” w poziomie, uginanie złączonych razem kolan do klatki piersiowej, uginanie kolan na przemian raz prawe raz lewe do klatki piersiowej,

d) w rozkroku: skręty tułowia, skłony boczne, krążenia bioder, skrętoskłony w tył (PR RR do L pięty)

 

Informatyka

27.03

Temat: Niech wygra najlepszy. Jak policzyć punkty w programie Scratch?

Tym razem pracujemy z podręcznikiem (str. 88) Dokładnie czytajcie tekst i wykonujcie polecenia z książki. W szkole pracowaliśmy na wersji offline, więc przypominam, że wersja internetowa znajduje się tutaj. Szczególną uwagę zwróćcie na tzw zmienne i ich tworzenie. Prace (trzeba być zalogowanym) należy zapisywać, bo w odpowiednim czasie wspólnie zrobimy zrzuty ekranu i otrzymacie oceny. (Tę pracę należy wykonać w ciągu dwóch lekcji)

 

 

 

 

Edukacyjne

Nadzór oświatowy

Lokalne

Kodowanie

Code

O nas

Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech