Klasa IV
- Super User
Zdalne nauczanie.
Szkoła Podstawowa w Roztoce
Od dzisiaj materiały z poszczególnych przedmiotów umieszczane są na osobnych podstronach, wybierz żądany przedmiot:
Język polski
Język angielski
Matematyka
Historia
Przyroda
Religia
Muzyka
Plastyka
Technika
Informatyka
Wychowanie fizyczne
Język polski
1. Temat: Wysyłam do Was serdeczne zaproszenia, byście dzielili ze mną chwile wzruszenia
ćw. 3,4 str. 210
Przesłać ćw. 3 na e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
2. Temat: Kogo można spotkać w baśniowej krainie?
Zapoznaj się z informacjami na temat autorów baśni str. 212
Przeczytaj w Internecie wiadomości na temat życia i twórczości wybranego autora baśni, przeczytaj baśń tego autora. Narysuj plakat nt. fantastycznego bohatera tej baśni. Na plakacie powinny się znaleźć: tytuł baśni, autor baśni, hasło zachęcające do przeczytania utworu
3. Temat: Pokonanie zła wymaga wysiłku i współpracy.
ćw. 1,2,7 str. 217
Odpowiedź na ćw. 1 przesłać na e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Historia i informatyka
Praca będzie oceniana! (oceny z historii i informatyki)
Tydzień pierwszy
„Romuald Traugutt i powstanie styczniowe” – podręcznik str. 99-103. Po przeczytaniu tekstu sporządź notatkę (streszczenie w postaci punktów) i zapisz w zeszycie. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …), zapisz plik (np. Powstanie Styczniowe Twoje imię nazwisko) i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę wykonaj do 17 marca, godz. 18)
Ponadto poćwicz programowanie na stronie Code.org (w odpowiednim czasie poproszę Cię o informacje o Twoich postępach)
Tydzień drugi
„Maria Skłodowska-Curie – polska noblistka” – podręcznik str. 104-107. Po przeczytaniu tekstu sporządź notatkę (streszczenie w postaci punktów) i zapisz w zeszycie. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …), zapisz plik (np. Maria Skłodowska Twoje imię nazwisko) i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę wykonaj do 23 marca godz. 18)
Dodatkowo wyszukaj w Internecie lista laureatów Nagrody Nobla związanych z Polską i przepisz nazwiska noblistów do zeszytu.
Ponadto poćwicz programowanie na stronie Code.org (w odpowiednim czasie poproszę Cię o informacje o Twoich postępach)
Przyroda
Zadanie 1. Po przeczytaniu rozdziału p.t. „Choroby, którymi można się zarazić” – podręcznik, str.119 – 123, wykonaj w zeszycie ćwiczeń zad. 1, 3,4, 5, str.76-77
Zadanie 2. Na YouTube oglądnij film pt. „Bakterie i wirusy oczami Justyny Litwin” oraz „Bakterie i wirusy film edukacyjny dla dzieci”.
Zadanie 3. Po przeczytaniu rozdziału pt. „Jak sobie radzić w niebezpiecznych sytuacjach” – podręcznik, str. 124 – 129, wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania 1, 2, 3, 4, 5,6,7, str.78-80
Po powrocie do szkoły zadania zostaną ocenione.
Zadanie 1. Czytamy jeszcze raz rozdział p.t. „Choroby, którymi można się zarazić” – podręcznik, str.119 – 123.
Zadanie 2. Uzupełniamy kartę pracy wg załącznika nr1. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …) zapisz plik (np. Choroby zakaźne Twoje imię nazwisko) i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę wykonaj do 28 marca, godz. 18)
Karta pracy będzie oceniona do 30 marca.
Język angielski
Proszę wypełnić ćwiczenia, które zadałam w ostatnim dniu nauki.
Ponadto proszę codziennie robić przynajmniej jedną sesję Instaling (sprawdzam)
Tematyka 23. 03 – 27. 03. 2020r.
I can’t walk anymore
Przeczytajcie historyjkę ze strony 72 w podręczniku
Zróbcie ćwiczenie 2 i 4 (do zeszytu) zapiszcie z dzisiejszą datą i sprawdzimy po powrocie do szkoły.
Nowe słownictwo jest już na Insta.Ling.
Nauczcie się na pamięć podanych wyrazów i zwrotów:
Can – móc, potrafić, umieć
Can’t =cannot – nie móc nie potrafić, nie umieć
I can walk |
Ja mogę chodzić |
You can walk |
Ty możesz chodzić |
He can walk |
On może chodzić |
She can walk |
Ona może chodzić |
It can walk |
Ono może chodzić |
We can walk |
My możemy chodzić |
You can walk |
Wy możecie chodzić |
They can walk |
Oni mogą chodzić |
I can’t swim |
Ja nie umiem pływać |
You can’t swim |
Ty nie umiesz pływać |
He can’t swim |
On nie umie pływać |
She can’t swim |
Ona nie umie pływać |
It can’t swim |
Ono nie umie pływać |
We can’t swim |
My nie umiemy pływać |
You can’t swim |
Wy nie umiecie pływać |
They can’t swim |
Oni nie umieją pływać |
Can you jump? |
Czy umiesz skakać? |
Yes, I can. // No, I can’t |
Can she run? |
Czy ona może biegać? |
Yes, she can. // No she can’t |
Can we fly? |
Czy umiemy latać? |
Yes, we can. // No we can’t |
Can they climb. |
Czyo ni umieją się wspnać? |
Yes, they can. // No they can’t |
Obejrzyj filmik: https://www.youtube.com/watch?v=jANerjPKC9E
Szczegółowe zadania znajdziecie na swoich mailach w e dzienniku.
Skontaktować się ze mną możecie w godzinach o 900 do 1100 na Skype: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (głosowo lub na czacie)
Matematyka
Klasa IV
Ułamek jako część całości
Skala na mapach i planach
Działania pisemne
https://gwo.pl/strony/2108/seo_link:dzialania-pisemne
https://gwo.pl/strony/2109/seo_link:szkola-podstawowa-klasa4-figury-geometryczne
https://www.matzoo.pl/klasa4/ulamki_21_417
https://www.matzoo.pl/klasa4/mnozenie-pisemne-przez-liczbe-dwucyfrowa_60_132
https://www.matzoo.pl/klasa4/dzielenie-pisemne-poziom-a_60_568
http://www.math.edu.pl/testy,sp,jaki-to-ulamek
http://www.math.edu.pl/testy,sp,prostokat
Wstawione 23 marca
Ułamek jako część całości
Porównywanie niektórych ułamków
Skracanie i rozszerzanie ułamków
Liczby mieszane
Religia
1. Zapoznać się z treścią Ewangelii według Św. Łukasza /tylko rozdział 15/ i streścić w zeszycie jedną z przypowieści zawartych w tym rozdziale.
2. Zapoznać się z treścią Ewangelii według Św. Mateusza /tylko rozdział 13/ i streścić w zeszycie jedną z przypowieści zawartych w tym rozdziale.
3. Błogosławiony ks. Jan Balicki zbliża mnie do sakramentów św.
Zadanie: zapoznać się z treścią podręcznika str. 107-109 oraz napisać
w zeszycie w punktach krótki życiorys ks. Jana Balickiego.
4. Okazuję miłość Bogu zachowując Jego przykazania.
Zadanie: zapoznać się z treścią podręcznika str. 115-117 oraz narysować
w zeszycie w formie krótkiego komiksu jak zachowuje jedno z trzech pierwszych przykazań Bożych. (wybieram sobie I lub II lub III przykazanie
i rysuje w formie komiksu)
Muzyka
Ludowa zabawa (przeczytać lekcję 21, zał. karta pracy)
Technika
(karta pracy aby rower służył dłużej)
Plastyka
Jak wykonać plakat, narysuj plakat (załącznik)
Wychowanie fizyczne
Rozegrać w tygodniu co najmniej 2 partie szachowe z członkiem rodziny lub w sieci.
Oglądać na dostępnych kanałach video dowolny mecz siatkówki, koszykówki lub piłki ręcznej i wypisać jakie były popełniane przez zawodników w czasie meczu błędy (słuchać komentarza). Po uruchomieniu e-dziennika przesłać do mnie – lub sprawdzę po powrocie do szkoły (na ocenę).
Wykonać samodzielnie w domu co najmniej 3 razy w tygodniu dowolną serię 3 ćwiczeń (po 10 powtórzeń) spośród podanych:
a) przysiady na całych stopach (bez podnoszenia pięt), przysiady w rozkroku na szerokość bioder, przysiady w szerokim rozkroku raz na PR, raz na L NN
b) skłony w przód o NN prostych i stopach złączonych, skłony w przód w szerokim rozkroku z pogłębieniem, skłony w rozkroku raz do prawej raz do lewej nogi, skrętoskłony (PR RR do L NN, L RR do PR NN)
c) w siadzie prostym (oparcie na RR z tyłu): unoszenie NN złączonych jak najwyżej w górę, wykonanie NN „nożyc” w poziomie, uginanie złączonych razem kolan do klatki piersiowej, uginanie kolan na przemian raz prawe raz lewe do klatki piersiowej,
d) w rozkroku: skręty tułowia, skłony boczne, krążenia bioder, skrętoskłony w tył (PR RR do L pięty)
Informatyka
27.03
Temat: Niech wygra najlepszy. Jak policzyć punkty w programie Scratch?
Tym razem pracujemy z podręcznikiem (str. 88) Dokładnie czytajcie tekst i wykonujcie polecenia z książki. W szkole pracowaliśmy na wersji offline, więc przypominam, że wersja internetowa znajduje się tutaj. Szczególną uwagę zwróćcie na tzw zmienne i ich tworzenie. Prace (trzeba być zalogowanym) należy zapisywać, bo w odpowiednim czasie wspólnie zrobimy zrzuty ekranu i otrzymacie oceny. (Tę pracę należy wykonać w ciągu dwóch lekcji)