Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech

Wiedza o społeczeństwie VIII

  • Super User
  • Kategoria: Nauka zdalna
  • Odsłony: 2749

Materiały do nauki zdalnej

wiedza o społeczeństwie - klasa VIII

Uwaga, najnowsze materiały umieszczane są zawsze zawsze u góry strony. Wykonaj wszystkie polecenia i prześlij zadanie nauczycielowi.

Ostatnio dodane materiały:


 

 

17 kwietnia

 

Temat: Podsumowanie rozdziału 5

 

 Wykonaj w zeszycie test (str. 165) podsumowujący rozdział V

 Zrób zdjęcie lub przepisz e edytorze tekstu i wyślij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pracę prześlij do wtorku (godz. 20)

 

15 kwietnia

 

Temat: Media i opinia publiczna - ćwiczenia

 

 

  • Pod poprzednim tematem lekcji wykonaj następujące ćwiczenia:

Ćwiczenie: 1, 4, 6, 7, 8

Fakultatywnie: ćwiczenie 9 

Zrób zdjęcie lub przepisz e edytorze tekstu i wyślij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

8 kwietnia

 

Temat: Media i opinia publiczna

 

  • Na podstawie tekstu z podręcznika (str. 158 - 161) wyjaśnij znaczenie (zapisz do zeszytu) pojęć:

- opinia publiczna

- mass media

- media społecznościowe

- sondaże

  • Ze strony 159 przeanalizuj i przepisz do zeszytu funkcje mediów.

Zrób zdjęcie lub przepisz e edytorze tekstu i wyślij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Bardzo proszę i zachęcam, obejrzyj poniższy film i "włącz myślenie"

  

 

 

 

Temat: Organizacje pozarządowe c.d.

 

Do notatki z poprzedniej lekcji dodaj znaczenia pojęć i przykłady: wolontariat, związki zawodowe oraz wymień najbardziej znane ogólnopolskie organizacje młodzieżowe. Wystarczy notatka w zeszycie, tym razem nie trzeba nic wysyłać pocztą elektroniczną. W zaoszczędzonym czasie obejrzyj ten film:

 

 

Historia VIII

  • Super User
  • Kategoria: Nauka zdalna
  • Odsłony: 2456

Materiały do nauki zdalnej

historia - klasa VIII

Uwaga, najnowsze materiały umieszczane są zawsze zawsze u góry strony. Wykonaj wszystkie polecenia i prześlij zadanie nauczycielowi.

Ostatnio dodane materiały:


 

 

16 kwietnia

 

Temat: Konflikty na świecie po 1989 roku - ćwiczenia

  • Pod poprzednim tematem lekcji (w zeszycie) wykonaj następujące ćwiczenia:

- Ćwiczenia  1, 2, 3 str. 247. Zrób zdjęcie lub przepisz e edytorze tekstu i wyślij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

- Ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń - pobierz (Tego ćwiczenia proszę nie wysyłać)

 

 

 

15 kwietnia

 

Temat: Konflikty na świecie po 1989 roku

 

– podręcznik od str. 242. Po przeczytaniu tekstu sporządź notatkę (streszczenie w postaci punktów) i zapisz w zeszycie. Zrób czytelne zdjęcie lub przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …) zapisz plik (np. Europa po rozpadzie ZSRS Twoje imię nazwisko)   i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę prześlij do końca tygodnia)

Film: 10 wojen, które toczą się TERAZ

 

 

8 kwietnia

 

Przepisz do zeszytu i przeanalizuj przyczyny, wydarzenie, skutki (str. 237)

Wykonaj ćwiczenia 1 i 2 str. 239 

 Zrób czytelne zdjęcie lub przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …) zapisz plik (np. Rozpad ZSRR Twoje imię nazwisko)   i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę prześlij do końca tygodnia)

 

 

 

2 kwietnia

 

Temat: Europa po rozpadzie ZSRS.

 

– podręcznik od str. 234. Po przeczytaniu tekstu sporządź notatkę (streszczenie w postaci punktów) i zapisz w zeszycie. Zrób czytelne zdjęcie lub przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …) zapisz plik (np. Europa po rozpadzie ZSRS Twoje imię nazwisko)   i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę prześlij do końca tygodnia)

Dla chętnych (wiem, że macie dużo pracy) ciekawy film nawiązujący do upadku ZSRR, polecam:

 

 

Fizyka VIII

  • Super User
  • Kategoria: Nauka zdalna
  • Odsłony: 3265

Materiały do nauki zdalnej

fizyka - klasa VIII

Uwaga, najnowsze materiały umieszczane są zawsze zawsze u góry strony. Wykonaj wszystkie polecenia i prześlij zadanie nauczycielowi.

Ostatnio dodane materiały:


Temat: Obrazy pozorne tworzone przez zwierciadła sferyczne.

Przerysuj starannie do zeszytu rysunek z podręcznika str. 242 (jeżeli x<f) napisz cechy tego obrazu. Następnie przerysuj rysunek ze str. 243 (konstrukcja obrazu pozornego otrzymanego za pomocą zwierciadła wypukłego). Napisz, gdzie stosuje się zwierciadła wypukłe.

Zdjęcia notatek (nie większe niż 1MB) proszę przesłać na adres :   Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Nie zapomnij się podpisać swoim imieniem i nazwiskiem i podać szkołę oraz klasę.

 

Temat: Zastosowanie zwierciadeł wklęsłych.

Na podstawie infografiki, którą przesyłam w załączniku, rozwiąż w zeszycie zadanie 4a,b,c.

Zdjęcia notatek (nie większe niż 1MB) proszę przesłać na adres :   Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Nie zapomnij się podpisać swoim imieniem i nazwiskiem i podać szkołę oraz klasę.

 

 

Fizyka kl. 8

Dopisz do tematu Obrazy tworzone przez zwierciadła sferyczne dzisiejszą datę.

Przeczytaj w podręczniku ze str. 240 rozdział „Opis otrzymanego obrazu”. Zapisz w zeszycie: Co to jest powiększenie obrazu. Przepisz 2 wzory na powiększenie obrazu.

Kliknij link  https://docwiczenia.pl/kod/F8LKW7 , lub go skopiuj i wklej w pasku adresu przeglądarki. Przerysuj do zeszytu pierwszy rysunek w skali 1:1 z zadania 1. Pamiętaj, że promień równoległy do osi optycznej po odbiciu od zwierciadła przechodzi przez ognisko (punkt F).  Rysunek podpisz: Konstrukcja obrazu dla (f<x>r). Podaj cechy otrzymanego obrazu. Jeśli masz wątpliwości jak wykonać zadanie posłuż się rysunkiem ze str. 241 z podręcznika.

  1. Ponieważ doszło do mnie, że nie wszyscy mają w domu podręcznik, w załączniku przesyłam zdjęcie stron 240 i 241.

Proszę przysłać  na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. zdjęcia wykonanych notatek. Format JPG nie więcej niż 1MB opisane według wzoru:

Miejscowość_ klasa_ Nazwisko_ Imię_Temat.

Np. Łukowica_klasa7b_Kowalski_Jan_Podsumowanie

Zdjęcia notatek wysyłamy w dniu, kiedy fizyka jest w planie lekcji. (Bardzo proszę skompresować zdjęcia)

 

 

Zapisz w zeszycie przedmiotowym temat: Obrazy tworzone przez zwierciadła sferyczne.

Przeczytaj w podręczniku szkolnym tekst str. 238-239

Przerysuj starannie do zeszytu przedmiotowego rysunek ze str. 239. Do pracy użyj ołówka, linijki i cyrkla .

Zapisz w zeszycie przedmiotowym jakie cechy ma obraz, gdy odległość strzałki (X) jest większa od promienia krzywizny (r) .

Wskazówka:

Podaję w krokach jak dobrze wykonać rysunek:

  1. Wbij ostrze cyrkla w punkcie O i narysuj łuk.(sugeruję, aby zrobić to tak jak w podręczniku str.239. Promień o długości 7 cm.)
  2. Narysuj przerywaną linią oś optyczną (czyli linię przechodzącą przez środek łuku S i punkt O)
  3. Podziel odległość pomiędzy po między punktami S i O na pół i zaznacz punkt F (jest to ognisko. Odległość ogniska od zwierciadła to ogniskowa f. W naszym przypadku 3,5cm)
  4. Narysuj nasz przedmiot, którego obraz będziemy wyznaczać w odległości 9cm od punktu S. Jak w podręczniku strzałka o wysokości np.1,5 cm.
  5. Zaznacz dwa punkty po obu stronach strzałki A i B
  6. Z punktu A narysuj promień światła równoległy do osi optycznej (tej przerywanej linii)
  7. Wiedząc, że promień równoległy do osi optycznej po odbiciu przechodzi przez ognisko, narysuj odcinek przechodzący od miejsca padania zielonego promienia (w podręczniku) na zwierciadło i poprowadź przez punkt F.
  8. Potrzebny jest co najmniej jeszcze jeden promień. Wybieramy teraz drugi promień(czerwony w podręczniku). Rysujemy odcinek z punktu A przechodzący przez punkt F. Po odbiciu od zwierciadła jest on równoległy do osi optycznej (też tej przerywanej linii) … nie denerwuj się, przecież wiem, że rozumiesz już co to oś optyczna. To żart.
  9. Niebieski promień pomijamy.
  10. W miejscu przecięcia się promieni(zielonego i czerwonego) powstaje punkt A’ , jest to obraz punktu A. Jeśli starannie wykonany jest rysunek to ten punkt A’ powinien powstać w odległości ok. 6,5 cm od zwierciadła.
  11. Rysujemy obraz całej strzałki. Na ekranie, który umieścimy w tym miejscu powstaje obraz

Podałem te punkty, bo we wcześniejszych rysunkach robiliście dużo błędów. Są co prawda filmy na YT, ale ich nie polecam, bo albo słabe merytorycznie, albo są używane w nich wulgaryzmy.

Proszę przysłać  na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. zdjęcia wykonanych notatek. Format JPG nie więcej niż 1MB opisane według wzoru:

Miejscowość_ klasa_ Nazwisko_ Imię_Temat.

Np. Łukowica_klasa7b_Kowalski_Jan_Podsumowanie

Zdjęcia notatek wysyłamy w dniu, kiedy fizyka jest w planie lekcji. (Bardzo proszę skompresować zdjęcia)

Chemia VIII

  • Super User
  • Kategoria: Nauka zdalna
  • Odsłony: 3109

Materiały do nauki zdalnej

chemia - klasa VIII

Uwaga, najnowsze materiały umieszczane są zawsze zawsze u góry strony. Wykonaj wszystkie polecenia i prześlij zadanie nauczycielowi.

Ostatnio dodane materiały:


 

23.04.2020

 

Napisz temat w zeszycie: Kwas metanowy. Następnie przeczytaj temat w podręczniku str.161-163.

Napisz notatkę w zeszycie:

  1. Kwas metanowy – napisz jego wzór sumaryczny i strukturalny.
  2. Właściwości fizyczne i chemiczne (tu napisz reakcje spalania i reakcje dysocjacji kwasu metanowego - podręcznik str.162)
  3. Zastosowanie kwasu metanowego.

 

Zadanie domowe: str.163- zad.1-zad.4., rozwiązania zadań proszę po zrobieniu przesłać do mnie na pocztę: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę również przesłać rozwiązania zadań ze str.160, zad.1-zad 6

 

 

20.04.2020

Napisz temat w zeszycie: Szereg homologiczny kwasów karboksylowych. Przeczytaj i przeanalizuj temat w podręczniku str.157-160

Napisz notatkę w zeszycie:

  1. Podział kwasów
  • Kwasy nieorganiczne np. Chlorowodorowy, siarkowy (VI)
  • Kwasy organiczne – pochodne węglowodorów np. Kwas szczawiowy, kwas cytrynowy
  1. Pojęcie kwasy karboksylowe.
  2. Pojęcie szereg homologiczny kwasów karboksylowych.
  3. Szereg homologiczny kwasów karboksylowych tabela 13
  4. Wzór ogólny kwasów karboksylowych.

Zadania domowe: podręcznik str. 160, zad. 1-zad.6

16.04.2020 

Napisz temat w zeszycie: Porównanie właściwości alkoholi. Przeczytaj temat w podręczniku str. 154-156. Następnie napisz notatkę w zeszycie.

  1. Jaka jest zależność między właściwościami alkoholi a liczbą atomów węgla w cząsteczce?
  2. Przerysuj tabelkę12 do zeszytu: zależność między stanem skupienia alkoholi a liczbą atomów węgla w cząsteczce.
  3. Reakcje spalania butanolu

Zadanie domowe: str.156, zad.1, zad.2, zad.3, zad.4 (proszę po zrobieniu zadań w zeszycie zrobić zdjęcie rozwiązań i przysłać na moją pocztę: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)

6 kwietnia

 

Napisz temat lekcji: Glicerol- alkohol polihydroksylowy. Przeczytaj i przeanalizuj temat z podręcznika str. 150-153. Wejdź na link https://epodreczniki.pl/a/alkohole-wielowodorotlenowe/DwL8CL7TH, który pomoże zrozumieć temat.

Następnie napisz notatkę w zeszycie:

  1. Co to jest glicerol (wzór sumaryczny i strukturalny, półstrukturalny)
  2. Właściwości fizyczne i chemiczne glicerolu
  3. Reakcja spalania niecałkowitego glicerolu.
  4. Zastosowanie glicerolu.

Zrób zadania z podręcznika str. 153, zad1, zad.2, zad.3

 

W razie jakichkolwiek pytań dotyczących wiadomości, które przesyłam proszę o kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., lub rozmowę na skype.

 

 

2 kwietnia

 

Pod tematem ostatniej lekcji napisz w zeszycie o zastosowaniu metanolu i etanolu. Skorzystaj z podręcznika str. 148.

Zrób w zeszytach ćwiczeń zadania w temacie: Metanol i etanol – alkohole monohydroksylowe- zadania będą oceniane.

 

 

Data?

Napisz temat w zeszycie: Metanol i etanol – alkohole monohydroksylowe.

Przeczytaj z podręcznika temat i przeanalizuj. Następnie pod tematem lekcji napisz wzór sumaryczny i strukturalny metanolu i przepisz z podręcznika str.144 -właściwości fizyczne i chemiczne metanolu. Przy właściwościach chemicznych napisz reakcje spalania metanolu.

Później napisz wzór sumaryczny i strukturalny etanolu, właściwości fizyczne i chemiczne oraz napisz reakcje spalania  etanolu we właściwościach chemicznych.

Zadanie domowe:

Napisz na czym polega zjawisko kontrakcji oraz zrób zadania str.149 zad. 1 i 2. Dla chętnych zadania dodatkowe: 3,4,5,6

Matematyka VIII

  • Super User
  • Kategoria: Nauka zdalna
  • Odsłony: 3334

Materiały do nauki zdalnej

matematyka - klasa VIII

Uwaga, najnowsze materiały umieszczane są zawsze zawsze u góry strony. Wykonaj wszystkie polecenia i prześlij zadanie nauczycielowi.

Ostatnio dodane materiały:


a b c d

Statystyka i prawdopodobieństwem 

Strony do poćwiczenia

https://szaloneliczby.pl/diagramy-wykresy-i-tabele-sprawdzian-klasa-8

https://szaloneliczby.pl/prawdopodobienstwo-sprawdzian-klasa-8

https://szaloneliczby.pl/statystyka-sprawdzian-klasa-8

https://gwo.pl/strony/3090/seo_link:rachunek-prawdopodobienstwa-kl-8

Wielościany

https://gwo.pl/strony/3039/seo_link:strefa-ucznia-graniastoslupy

https://gwo.pl/strony/2131/seo_link:klasa-6-figury-przestrzenne

https://gwo.pl/strony/3085/seo_link:figury-geometryczne-na-plaszczyznie-kl-8

Strony na sprawdzenie się. Wykonajcie z podręcznika zadania ze str.250 i 251 (test wyboru)

Figury płaskie, powtórzenie wiadomości

Proszę wykonać zestaw powtórzeniowy z podręcznika str. 249

06.04.2020r. Zestawy powtórzeniowe z zeszytu ćwiczeń. 

https://szaloneliczby.pl/proporcje-sprawdzian-klasa-8/

03.04.2020r. Proporcjonalność prosta

https://epodreczniki.pl/a/proporcjonalnosc-prosta/D152ECUTn

02.04.2020r. Wyrażenia algebraiczne

zadania z podręcznika str. 239 oraz proszę zagrać w quizizz wpisując swoje imię.

31.03.2020 r. (wtorek) około godziny 9:00 będzie próbny egzamin ósmoklasisty. Arkusz z zadaniami zostanie umieszczony na stronie internetowej Centralnej Komisji Egzaminacyjnej: https://www.cke.gov.pl/

Proszę ćwiczyć materiał przed egzaminem ze strony: https://szaloneliczby.pl/matematyka/egzamin-osmoklasisty/

Ponadto w podręczniku na stronach 234-237 proszę utrwalać wiadomości z potęg i pierwiastków.

Edukacyjne

Nadzór oświatowy

Lokalne

Kodowanie

Code

O nas

Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech