Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech

Klasa III

  • Super User
  • Kategoria: Nauka zdalna
  • Odsłony: 3310

Materiały do nauki zdalnej

klasa III

 

Uwaga, najnowsze materiały umieszczane są zawsze zawsze u góry strony

 

Religia 22. 04

Środa - temat: Jezus jest obecny pod postacią chleba i wina.

Zadanie: uzupełnić ćwiczenia str. 138-139.

 

Piątek – temat: Eucharystia uczy nas miłości.

Zadanie: uzupełnić ćwiczenia str. 140-143.

 

20 kwietnia

 

Język angielski

(uwaga dwie lekcje)

Data: 20.04.2020

Temat: Pogoda na wiosnę.

Zadania do wykonania:

  • przypomnij sobie miesiące roku : https://www.youtube.com/watch?v=Fe9bnYRzFvk
  • naucz się nowych słówek , które są w podręczniku na stronie 68: month- miesiąc/ plant- roślina/ seed- nasiono/ spring- wiosna/ sunflower- słonecznik/ next year- w następnym roku. Przepisz je do zeszytu.
  • Włącz nagranie 2/29 i powtarzaj słówka http://roztoka.edu.pl/zdalne/ang/nagrania/kl3/
  • Włącz nagranie 2/30, popatrz na historyjkę z ćw. 1, śledź wydarzenia z tego opowiadania. Pisemnie wykonaj ćwiczenie 2 ze str.69

 

 

 

Data: 24.04.2020

Temat: Opisywanie pogody na wiosnę.

Zadania do wykonania:

  • przypomnij sobie słówka ze strony 68: month- miesiąc/ plant- roślina/ seed- nasiono/ spring- wiosna/ sunflower- słonecznik/ next year- w następnym roku.
  • Napisz następujące wyrażenia:
  • Animals wake up after the winter- zwierzęta budzą się po zimie
  • There are lots of flowers- jest dużo kwiatów
  • The birds sing- ptaki śpiewają
  • The weather is nice- pogoda jest ładna
  • I can wear dresses- mogę nosić sukienki
  • I can ride my skateboard- mogę jeździć na deskorolce
  • The spring vegetables are yummy- wiosenne warzywa są smaczne
  • Lettuce- sałata

 

 

 

 

 

 

 

15 - 17 kwietnia

 

Język angielski

Temat: Poznajemy określenia zjawisk przyrody

Data: 17.04.2020

Temat: Miesiące i pory roku.

Zadania do wykonania: napisz w zeszycie nazwy miesięcy: January-styczeń, February- luty, March- marzec, April- kwiecień, May- maj, June- czerwiec, July- lipiec, August- sierpień, September- wrzesień, October- październik, November- listopad, December- grudzień.

Przypomnij sobie pory roku: spring- wiosna/ summer- lato/ autumn- jesień/ winter- zima

Włącz piosenkę i naucz się z jej pomocą nazw miesięcy roku: https://www.youtube.com/watch?v=Fe9bnYRzFvk

 

Religia

Środa - temat: Eucharystia ofiarą Chrystusa i Kościoła.

Zadanie: uzupełnić ćwiczenia str. 132-134.

Piątek – temat: Przygotowanie i przyniesienie darów.

Zadanie: uzupełnić ćwiczenia str. 135-137.

 

 

8 kwietnia

Środa - temat: Wielki Tydzień

Zadanie: zapisać ten temat w zeszycie /nie w ćwiczeniach/ oraz narysować pusty grób Jezusa Chrystusa.

 

 

6 kwietnia

 

Edukacja infomatyczna

Przy pomocy osoby dorosłej uruchom program Ms Paint (znajduje się w akcesoriach systemu) i wykonaj rysunek o tematyce wielkanocnej. Po zakończonej pracy zapisz plik (przykładowa nazwa - rysunek wielkanocny (np.) Zosi)

 

Język angielski

Temat: Nauka piosenki- Would you like?

Otwórz podręcznik na stronie 61, popatrz na zadanie 2, włącz nagranie 2/24

Poniżej znajduje się tekst piosenki: http://roztoka.edu.pl/zdalne/ang/nagrania/kl3/

Would you like to wake up early in the morning, in the morning?

No, I wouldn’t. No, I wouldn’t.

 

Would you like to go to school in the morning, in the morning?

No I wouldn’t. No, I wouldn’t.

 

Would you like to sleep late in the morning, in the morning?

Yes, I would. Yes, I always would.

 

Would you like to go to bed early in the evening?, in the evening?

No, I wouldn’t. No, I wouldn’t.

 

Would you like to stay up late in the evening, in the evening?

Yes, I would. Yes, I always would.

 

 

Wychowanie fizyczne

Wykonuj co najmniej 6 ćwiczeń wybranych losowo codziennie.

Zajęcia WF

Po wykonaniu ćwiczenia można je usunąć z ruletki, żeby się nie powtórzyło.

 

 

Religia

01; 03 IV 2020

Środa - temat: Ustanowienie Eucharystii.

Zadanie: uzupełnić ćwiczenia str. 128-131.

Piątek – temat: Błogosławieństwo pokarmów w Wielką Sobotę.

Zadanie: narysować w zeszycie koszyk z pokarmami na stół wielkanocny.

  

30 marca

Edukacja informatyczna

 W tym tygodniu Twoim zadaniem jest (pod opieką osoby dorosłej) przećwiczyć uruchamianie przeglądarki internetowej i samodzielne wpisywanie w polu adresowym (góra przeglądarki) adresu szkolnej strony internetowej oraz wyszukiwanie w Google dowolnych treści związanych z innymi przedmiotami.

(W razie problemów natury technicznej, kontakt ze mną możliwy jest za pomocą komunikatora Skype (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. – tj. nick adminsp) lub podanego maila).

Edukacja wczesnoszkolna

Tematyka lekcji od 30 III 2020 r. do 3 IV 2020 r. kl. III

Poniedziałek 30 III - "W poszukiwaniu Wiosny "
Wtorek 31 III - "Wiosna w nas "
Środa 1 IV -"Po śladach wiosny "
Czwartek 2 IV - "Na wiosnę wszystko się budzi"
Piątek 3 IV - "Pobudka "

Tematyka lekcji od 6 IV 2020 r. do 8 IV 2020 r. kl. III
Poniedziałek 6 IV - "Co nas czeka w kwietniu ?"
Wtorek 7 IV - " Wędrówki z kompasem "
Środa 8 IV - " Nadchodzi Wielkanoc" 

 

Edukacja wczesnoszkolna

Zakres materiału do przerobienia od 12 III-25 III 2020 r.

Ćwiczenie j. polski od str. 34 - 57,

Ćwiczenie matematyka od str. 13 - 29.

Kontakt z wychowawczynią za pomocą aplikacji Messenger.

Język angielski

30.03/poniedz

Czynności poranne

Otwórz podręcznik na stronie 60, popatrz na słówka, przepisz do zeszytu i naucz się ich( nagranie 2/22)

- evening- wieczór/ morning- rano/ brush my teeth- szczotkować zęby/ have breakfast- jeść śniadanie/ have dinner- jeść obiad/ get dressed- ubierać się/ wash- myć się/ wake up- budzić się/ bored- znudzony/ early- wcześnie/ I’d like to sleep late- chciałbym spać do późna( pospać dłużej) / I’d like to stay up late- chciałbym późno chodzić spać

Posłuchaj i przeczytaj opowiadanie o 2 dzieci: Ben i Monica.( nagranie 2/23)

Odpowiedz na pytania w zeszycie:

1.    What do Ben and Monica do every morning?

2.    What does Ben want to do in the morning?

3.    What does Ben want to do in the evening?

4.    What is Ben’s favourite day?

03.04/piątek

Wyrażenie ‘would  like’ (chciałbym)

Przepisz do zeszytu:

Would you like to sleep late in the morning?- czy chciałbyś pospać dłużej rano”

Yes, I would( tak chciałbym), No, I wouldn’t( nie nie chciałbym)

Posłuchaj piosenki i naucz się jej na pamięć( nagranie 2/24)

Słownictwo dotyczące żywności: https://www.youtube.com/watch?v=elZ9q7tbXJA

Dni tygodnia: https://www.youtube.com/watch?v=mXMofxtDPUQ

Religia

1. Powtórzyć wiadomości o Przykazaniach Bożych (od 1 do 5 Przykazania).

2. Powtórzyć wiadomości o Przykazaniach Bożych (od 6 do 10 Przykazania).

 3. Stół łączy rodzinę.

Zadanie: uzupełnić ćwiczenia str. 146-149

4. Stół Eucharystii.

Zadanie: uzupełnić ćwiczenia str. 150-152.

Klasa IV

  • Super User
  • Kategoria: Nauka zdalna
  • Odsłony: 4588

Zdalne nauczanie.

Szkoła Podstawowa w Roztoce

  

Od dzisiaj materiały z poszczególnych przedmiotów umieszczane są na osobnych podstronach, wybierz żądany przedmiot:

 

Język polski

Język angielski

Matematyka

Historia

Przyroda

Religia

Muzyka

Plastyka

Technika

Informatyka

Wychowanie fizyczne

 

 

 

Język polski

 1. Temat: Wysyłam do Was serdeczne zaproszenia, byście dzielili ze mną chwile wzruszenia

ćw. 3,4 str. 210

Przesłać ćw. 3 na e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 2. Temat: Kogo można spotkać w baśniowej krainie?

Zapoznaj się z informacjami na temat autorów baśni str. 212

Przeczytaj w Internecie wiadomości na temat życia i twórczości wybranego autora baśni, przeczytaj baśń tego autora. Narysuj plakat nt. fantastycznego bohatera tej baśni. Na plakacie powinny się znaleźć: tytuł baśni, autor baśni, hasło zachęcające do przeczytania utworu

 3. Temat: Pokonanie zła wymaga wysiłku i współpracy.

ćw. 1,2,7 str. 217

Odpowiedź na ćw. 1 przesłać na e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 Historia i informatyka

Praca będzie oceniana! (oceny z historii i informatyki)

Tydzień pierwszy

Romuald Traugutt i powstanie styczniowe” – podręcznik str. 99-103. Po przeczytaniu tekstu sporządź notatkę (streszczenie w postaci punktów) i zapisz w zeszycie. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …), zapisz plik (np. Powstanie Styczniowe Twoje imię nazwisko)   i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę wykonaj do 17 marca, godz. 18)

Ponadto poćwicz programowanie na stronie Code.org (w odpowiednim czasie poproszę Cię o informacje o Twoich postępach)

Tydzień drugi

Maria Skłodowska-Curie – polska noblistka” – podręcznik str. 104-107. Po przeczytaniu tekstu sporządź  notatkę (streszczenie w postaci punktów) i zapisz w zeszycie. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …), zapisz plik (np. Maria Skłodowska Twoje imię nazwisko)   i wyślij go jako załącznik  za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę wykonaj do 23 marca godz. 18)

Dodatkowo wyszukaj w Internecie lista laureatów Nagrody Nobla związanych z Polską i przepisz nazwiska noblistów do zeszytu.

Ponadto poćwicz programowanie na stronie Code.org (w odpowiednim czasie poproszę Cię o informacje o Twoich postępach)

 

Przyroda

Zadanie 1. Po przeczytaniu rozdziału p.t. „Choroby, którymi można się zarazić” – podręcznik, str.119 – 123, wykonaj w zeszycie ćwiczeń zad. 1, 3,4, 5, str.76-77

Zadanie 2. Na  YouTube oglądnij film pt. „Bakterie i wirusy oczami Justyny Litwin” oraz „Bakterie i wirusy film edukacyjny dla dzieci”.

Zadanie 3. Po przeczytaniu rozdziału pt. „Jak sobie radzić w niebezpiecznych sytuacjach” – podręcznik, str. 124 – 129, wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania 1, 2, 3, 4, 5,6,7, str.78-80

Po powrocie do szkoły zadania zostaną ocenione.

Zadanie 1. Czytamy jeszcze raz  rozdział p.t. „Choroby, którymi można się zarazić” – podręcznik, str.119 – 123.

Zadanie 2. Uzupełniamy kartę pracy wg załącznika nr1. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …) zapisz plik (np. Choroby zakaźne Twoje imię nazwisko)   i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę wykonaj do 28 marca, godz. 18)

Karta pracy będzie oceniona do 30 marca.

 Język angielski

 Proszę wypełnić ćwiczenia, które zadałam w ostatnim dniu nauki.

 Ponadto proszę codziennie robić przynajmniej jedną sesję Instaling (sprawdzam)

Tematyka 23. 03 – 27. 03. 2020r.

I can’t walk anymore

Przeczytajcie historyjkę ze strony 72 w podręczniku

Zróbcie ćwiczenie 2 i 4  (do zeszytu) zapiszcie z dzisiejszą datą i sprawdzimy po powrocie do szkoły.

Nowe słownictwo jest już na Insta.Ling.

Nauczcie się na pamięć podanych wyrazów i zwrotów:

Can – móc, potrafić, umieć

Can’t =cannot – nie móc nie potrafić, nie umieć

I can walk

 Ja mogę chodzić

You can walk

Ty możesz chodzić

He can walk

On może chodzić

She can walk

Ona może chodzić

It can walk

Ono może chodzić

We can walk

My możemy chodzić

You can walk

Wy możecie chodzić

They can walk

Oni mogą chodzić

 

I can’t swim

Ja nie umiem pływać

You can’t swim

Ty nie umiesz pływać

He can’t swim

On nie umie pływać

She can’t swim

Ona nie umie pływać

It can’t swim

Ono nie umie pływać

We can’t swim

My nie umiemy pływać

You can’t swim

Wy nie umiecie pływać

They can’t swim

Oni nie umieją pływać

 

Can you jump?

Czy umiesz skakać?

Yes, I can.  // No, I can’t

Can she run?

Czy ona może biegać?

Yes, she can. // No she can’t

Can we  fly?

Czy umiemy latać?

Yes, we can. // No we can’t

Can they climb.

Czyo ni umieją się wspnać?

Yes, they can. // No they can’t

 

Obejrzyj filmik:        https://www.youtube.com/watch?v=jANerjPKC9E

 

Szczegółowe zadania znajdziecie na swoich mailach w e dzienniku.

Skontaktować się ze mną możecie w godzinach o 900 do 1100 na Skype: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (głosowo lub na czacie)

Matematyka

Klasa IV

Ułamek jako część całości

Skala na mapach i planach

Działania pisemne

https://gwo.pl/strony/2108/seo_link:dzialania-pisemne

https://gwo.pl/strony/2109/seo_link:szkola-podstawowa-klasa4-figury-geometryczne

https://www.matzoo.pl/klasa4/ulamki_21_417

https://www.matzoo.pl/klasa4/mnozenie-pisemne-przez-liczbe-dwucyfrowa_60_132

https://www.matzoo.pl/klasa4/dzielenie-pisemne-poziom-a_60_568

http://www.math.edu.pl/testy,sp,jaki-to-ulamek

http://www.math.edu.pl/testy,sp,prostokat

Wstawione 23 marca

Ułamek jako część całości

Porównywanie niektórych ułamków

Skracanie i rozszerzanie ułamków

Liczby mieszane

Religia 

1. Zapoznać się z treścią Ewangelii według Św. Łukasza /tylko rozdział  15/ i streścić w zeszycie jedną z przypowieści zawartych w tym rozdziale.

2. Zapoznać się z treścią Ewangelii według Św. Mateusza /tylko rozdział  13/ i streścić w zeszycie jedną z przypowieści zawartych w tym rozdziale.

3. Błogosławiony ks. Jan Balicki zbliża mnie do sakramentów św.

Zadanie: zapoznać się z treścią podręcznika str. 107-109 oraz napisać
w zeszycie w punktach krótki życiorys ks. Jana Balickiego.

4. Okazuję miłość Bogu zachowując Jego przykazania.

Zadanie: zapoznać się z treścią podręcznika str. 115-117 oraz narysować
w zeszycie w formie krótkiego komiksu jak zachowuje jedno z trzech pierwszych przykazań Bożych. (wybieram sobie I lub II lub III przykazanie
i rysuje w formie komiksu)

Muzyka

Ludowa zabawa (przeczytać lekcję 21, zał. karta pracy)

Technika

(karta pracy aby rower służył dłużej)

Plastyka 

Jak wykonać plakat, narysuj plakat (załącznik)

 

Wychowanie fizyczne

Rozegrać w tygodniu co najmniej 2 partie szachowe z członkiem rodziny lub w sieci.

Oglądać na dostępnych kanałach video dowolny mecz siatkówki, koszykówki lub piłki ręcznej i wypisać jakie były popełniane  przez zawodników w czasie meczu błędy (słuchać komentarza). Po uruchomieniu e-dziennika przesłać do mnie – lub sprawdzę po powrocie do szkoły (na ocenę).

Wykonać samodzielnie w domu co najmniej 3 razy w tygodniu dowolną serię 3 ćwiczeń (po 10 powtórzeń) spośród podanych:

a) przysiady na całych stopach (bez podnoszenia pięt), przysiady w rozkroku na szerokość bioder, przysiady w szerokim rozkroku raz na PR, raz na L NN

b) skłony w przód o NN prostych i stopach złączonych, skłony w przód w szerokim rozkroku z pogłębieniem, skłony w rozkroku raz do prawej raz do lewej nogi, skrętoskłony (PR RR do L NN, L RR do PR NN)

c) w siadzie prostym (oparcie na RR z tyłu):   unoszenie NN złączonych jak najwyżej w górę,  wykonanie NN „nożyc” w poziomie, uginanie złączonych razem kolan do klatki piersiowej, uginanie kolan na przemian raz prawe raz lewe do klatki piersiowej,

d) w rozkroku: skręty tułowia, skłony boczne, krążenia bioder, skrętoskłony w tył (PR RR do L pięty)

 

Informatyka

27.03

Temat: Niech wygra najlepszy. Jak policzyć punkty w programie Scratch?

Tym razem pracujemy z podręcznikiem (str. 88) Dokładnie czytajcie tekst i wykonujcie polecenia z książki. W szkole pracowaliśmy na wersji offline, więc przypominam, że wersja internetowa znajduje się tutaj. Szczególną uwagę zwróćcie na tzw zmienne i ich tworzenie. Prace (trzeba być zalogowanym) należy zapisywać, bo w odpowiednim czasie wspólnie zrobimy zrzuty ekranu i otrzymacie oceny. (Tę pracę należy wykonać w ciągu dwóch lekcji)

 

 

 

 

Klasa VI

  • Super User
  • Kategoria: Nauka zdalna
  • Odsłony: 5801

Zdalne nauczanie.

Szkoła Podstawowa w Roztoce

 

Od dzisiaj materiały z poszczególnych przedmiotów umieszczane są na osobnych podstronach, wybierz żądany przedmiot:

Język polski

Język angielski

Matematyka

Historia

Biologia

Geografia

Religia

Muzyka

Plastyka

Technika

Informatyka

Wychowanie fizyczne

 

 

 

Język polski

  1. Co już wiemy o częściach zdania? – (podr. s. 161-165 + zeszyt ćw.).
  2. Co już wiemy o wypowiedzeniach? – (podr. s. 227-228 + zeszyt ćw.).
  3. Jak łączą się wyrazy w zdaniu? – ( podr. s. 229-231 + zeszyt ćw.).

Na podstawie zagadnień z podręcznika (s. 208-215)  przygotować się do omawiania lektury pt. Hobbit, czyli tam i z powrotem J.R.R Tolkiena. 

T: Jak zobaczyć dźwięki i zrozumieć język muzyki? (podr. s. 193-196)

Wyjaśnij znaczenie słowa maestro.

Przeczytaj fr. Tekstu A. Klonowa Tam, gdzie mieszka Muzyka.

Ułóż pytania do tekstu, które zaczynają się słowami: Kto…?, Gdzie…?, Z kim…?, O czym…?, Dlaczego…?

(pisemnie w zeszycie)

Odmień przez przypadki rzeczownik maestro.

Przypomnij sobie co to jest uosobienie (s. 349), znajdź w tekście przykład uosobienia.

Przepisz do zeszytu i naucz się co to są wyrazy dźwiękonaśladowcze, podaj przykłady takich wyrazów.

T: Ech, muzyka, muzyka… (s. 198-200)

Zapoznaj się z informacjami na temat „ludzi muzyki”.

Wykonaj ćw. 1.s. 200 (pisemnie w zeszycie)

Poszukaj w Internecie informacji o jednej z osób wymienionych w ćw. 4.s. 200 i napisz o niej krótką notatkę.

T: Czy łatwo wzbudzić w ludziach zachwyt? (podr. s. 201-203)

Przeczytaj fr. Pana Tadeusza , wykonaj ćw. 1,2. s. 203 (ustnie).

Wskaż w utworze wyrazy dźwiękonaśladowcze.

Odszukaj w tekście co najmniej trzy porównania oraz trzy epitety, których użył poeta

Wyjaśnij co znaczą słowa wirtuoz, improwizacja i ułóż z każdym z tych wyrazów zdanie.

T: Jak mówimy, jak piszemy? Trudne głoski nosowe. (podr. s. 204-207)

Przeczytaj wszystkie informacje, dotyczące zasad pisowni „ą” oraz „ę” i wykonaj w zeszycie ćwiczenia:

Ćw.1. s. 204;     ćw. 4 s. 205;    ćw.11 s. 207

T: Jak zobaczyć dźwięki i zrozumieć język muzyki? (podr. s. 193-196)

Wyjaśnij znaczenie słowa maestro.

Przeczytaj fr. Tekstu A. Klonowa Tam, gdzie mieszka Muzyka.

Ułóż pytania do tekstu, które zaczynają się słowami: Kto…?, Gdzie…?, Z kim…?, O czym…?, Dlaczego…?

(pisemnie w zeszycie)

Odmień przez przypadki rzeczownik maestro.

Przypomnij sobie co to jest uosobienie (s. 349), znajdź w tekście przykład uosobienia.

Przepisz do zeszytu i naucz się co to są wyrazy dźwiękonaśladowcze, podaj przykłady takich wyrazów.

T: Ech, muzyka, muzyka… (s. 198-200)

Zapoznaj się z informacjami na temat „ludzi muzyki”.

Wykonaj ćw. 1.s. 200 (pisemnie w zeszycie)

Poszukaj w Internecie informacji o jednej z osób wymienionych w ćw. 4.s. 200 i napisz o niej krótką notatkę.

T: Czy łatwo wzbudzić w ludziach zachwyt? (podr. s. 201-203)

Przeczytaj fr. Pana Tadeusza , wykonaj ćw. 1,2. s. 203 (ustnie).

Wskaż w utworze wyrazy dźwiękonaśladowcze.

Odszukaj w tekście co najmniej trzy porównania oraz trzy epitety, których użył poeta

Wyjaśnij co znaczą słowa wirtuoz, improwizacja i ułóż z każdym z tych wyrazów zdanie.

T: Jak mówimy, jak piszemy? Trudne głoski nosowe. (podr. s. 204-207)

Przeczytaj wszystkie informacje, dotyczące zasad pisowni „ą” oraz „ę” i wykonaj w zeszycie ćwiczenia:

Ćw.1. s. 204;     ćw. 4 s. 205;    ćw.11 s. 207

T: Jak zobaczyć dźwięki i zrozumieć język muzyki? (podr. s. 193-196)

Wyjaśnij znaczenie słowa maestro.

Przeczytaj fr. Tekstu A. Klonowa Tam, gdzie mieszka Muzyka.

Ułóż pytania do tekstu, które zaczynają się słowami: Kto…?, Gdzie…?, Z kim…?, O czym…?, Dlaczego…?

(pisemnie w zeszycie)

Odmień przez przypadki rzeczownik maestro.

Przypomnij sobie co to jest uosobienie (s. 349), znajdź w tekście przykład uosobienia.

Przepisz do zeszytu i naucz się co to są wyrazy dźwiękonaśladowcze, podaj przykłady takich wyrazów.

T: Ech, muzyka, muzyka… (s. 198-200)

Zapoznaj się z informacjami na temat „ludzi muzyki”.

Wykonaj ćw. 1.s. 200 (pisemnie w zeszycie)

Poszukaj w Internecie informacji o jednej z osób wymienionych w ćw. 4.s. 200 i napisz o niej krótką notatkę.

T: Czy łatwo wzbudzić w ludziach zachwyt? (podr. s. 201-203)

Przeczytaj fr. Pana Tadeusza , wykonaj ćw. 1,2. s. 203 (ustnie).

Wskaż w utworze wyrazy dźwiękonaśladowcze.

Odszukaj w tekście co najmniej trzy porównania oraz trzy epitety, których użył poeta

Wyjaśnij co znaczą słowa wirtuoz, improwizacja i ułóż z każdym z tych wyrazów zdanie.

T: Jak mówimy, jak piszemy? Trudne głoski nosowe. (podr. s. 204-207)

Przeczytaj wszystkie informacje, dotyczące zasad pisowni „ą” oraz „ę” i wykonaj w zeszycie ćwiczenia:

Ćw.1. s. 204;     ćw. 4 s. 205;    ćw.11 s. 207

Język angielski

Przepisz do zeszytu ćwiczenia 5, 6, 8 ze strony 69 i ćwiczenia 2, 3, 4, ze strony 70-71 (podręcznik)

Ponadto codziennie (przynajmniej) jedna sesja na Instaling (sprawdzam)

Załóż konto na stronie  www.duolingo.com  lub https://www.memrise.com/pl/ i ćwicz codziennie po powrocie do szkoły zostanie oceniona systematyczność.

Tematyka 23. 03 – 27. 03. 2020r.

The sky at night – niebo nocą

Przeczytajcie tekst ze strony 76 i odpowiedzcie na pytanie zawarte w temacie polecenia:

Who knows something interesting about the Moon?

Nowe słownictwo jest już na Insta.Ling.

Wykonajcie ćwiczenie 2 i 3 ze strony 76 . Ćwiczenie 3 przepiszcie do zeszytu.

Obejrzyjcie film:

https://www.youtube.com/watch?v=yNvnZEO3qEE

Szczegółowe polecenia znajdziecie na swoich mailach w e-dzienniku.

Skontaktować się ze mną możecie w godzinach o 900 do 1100 na Skype: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (głosowo lub na czacie)

 

Klasa VI 27. 03. 2020r.

  1. Przeczytajcie dialog:

Adam: I’m sure we’ll have a great time at Joan’s party tomorrow night.

(Jestem pewien, że jutro wieczór spędzimy wspaniale czas na przyjęciu Joan)

Tom: Yes, I agree. All our friends will be there.

(Zgadzam się. Wszyscy nasi przyjaciele tam będą)

Adam: Will your father let you take the car?

(Czy twój tata pozwoli ci wziąć samochód?)

Tom: No, I’m afraid he won’t.

(Obawiam się, że nie pozwoli)

  1. Obejrzyjcie filmik https://www.youtube.com/watch?v=RZa8vlO-kW4
  2. Przeczytajcie dokładnie i nauczcie się.

                                                                                        Forma skrócona

I will phone –                   ja zadzwonię                    I’ll phone

you will phone –              ty zadzwonisz                   you’ll phone

he will phone  -                on zadzwoni                     he’ll phone

she will phone –              ona zadzwoni                   she’ll phone

it will phone –                  ono zadzwoni                   it’ll phone

we will phone –               my zadzwonimy              we’ll phone

you will phone –              wy zadzwonicie                you’ll phone

they will phone –            oni zadzwonią                  they’ll phone

PYTANIE:                                                                                      PRZECZENIE

Will I phone?                                                                 I will not phone                I won’t phone

Will you phone?                                                           You will not phone          You won’t phone

Will he phone?                                                             He will not phone            He won’t phone

Will she phone?                                                           She will not phone          She won’t phone

Will it phone?                                                               It will not phone              It won’t phone

Will we phone?                                                            We will not phone           We won’t phone

Will you phone?                                                           You will not phone          We won’t phone              

Will they phone?                                                         They will not phone        They won’t phone

  1. Wejdźcie na dziennik elektroniczny, będzie zadanie, które musicie zrobić i przysłać mi na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

 Historia i informatyka

Praca będzie oceniana! (oceny z historii i informatyki)

Tydzień pierwszy

Podsumowanie rozdziału V” – podręcznik str. 182. Wykonaj zadania 1, 2, 3 i zapisz w zeszycie. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …) zapisz plik (np. Podsumowanie rozdziału V Twoje imię nazwisko)   i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę wykonaj do 18 marca, godz. 18)

Ponadto poćwicz programowanie na stronie Code.org (w odpowiednim czasie poproszę Cię o informacje o Twoich postępach)

Podsumowanie rozdziału V - ćwiczenia” – podręcznik str. 182. Wykonaj zadania 4, 5, 6, 7 i zapisz w zeszycie. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …) zapisz plik (np. Podsumowanie rozdziału V  Twoje imię nazwisko)   i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę wykonaj do 20 marca, godz. 18)

Ponadto poćwicz programowanie na stronie Code.org (w odpowiednim czasie poproszę Cię o informacje o Twoich postępach)

Tydzień drugi

Rewolucja francuska” – podręcznik str. 184-187. Po przeczytaniu tekstu sporządź notatkę (streszczenie w postaci punktów) i zapisz w zeszycie. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …) zapisz plik (np. Rewolucja francuska Twoje imię nazwisko)   i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę wykonaj do 25 marca, godz. 18.30)

 

proszę przepisać do zeszytu Przyczyny, przebieg i skutki sprowadzenia Krzyżaków do Polski (podręcznik str. 193)

Ponadto poćwicz programowanie na stronie Code.org (w odpowiednim czasie poproszę Cię o informacje o Twoich postępach)

26 marca

Rewolucja francuska

proszę przepisać do zeszytu Przyczyny, przebieg i skutki rewolucji francuskiej (podręcznik str. 188) i wykonać w zeszycie ćwiczenie (Sprawdź się) nr 3 str. 189 

Biologia

Temat: Przegląd i znaczenie płazów. (16.03.2020)

Po przeczytaniu tekstu z podręcznika str.97- 102 należy uzupełnić zadania dotyczące tych treści w zeszycie ćwiczeń str. 82-84.

Temat: Gady – kręgowce, które opanowały ląd. (23.03.2020)

Po przeczytaniu tekstu z podręcznika str. 103-106 należy uzupełnić zadania dotyczące tych treści w zeszycie ćwiczeń str. 85-88.

 Geografia

Zadanie 1. Po przeczytaniu rozdziału pt. „Wielkie miasta Europy: Paryż i Londyn, podręcznik, str.85 – 90, wykonaj w zeszycie pisemnie zadania z podręcznika str.90, zad. 2 i 3

Zadanie 2. Na  YouTube oglądnij film pt. „ Londyn - przewodnik dla dzieci - część 1, 2,3” oraz „Niezwykly Swiat – Paryż”.

Po powrocie do szkoły zadania zostaną ocenione.

Matematyka

Klasa VI

Równania

Ułamki zwykłe i dziesiętne

Figury geometryczne i ich pola

https://gwo.pl/strony/2117/seo_link:klasa-5-ulamki-zwykle

https://gwo.pl/strony/2120/seo_link:klasa-5-ulamki-dziesietne

http://www.math.edu.pl/testy,sp,ulamek-danej-liczby

http://www.math.edu.pl/testy,sp,dzialania-na-ulamkach

http://www.math.edu.pl/testy,sp,dzialania-ulamki-dziesietne

http://www.math.edu.pl/testy,sp,rownania

https://gwo.pl/strony/2121/seo_link:klasa-5-pola-figur

https://gwo.pl/strony/2127/seo_link:klasa-6-figury-na-plaszczyznie

https://gwo.pl/strony/2130/seo_link:klasa-6-pola-wielokatow

https://gwo.pl/strony/2517/seo_link:klasa-6-wyrazenia-algebraiczne-i-rownania

Dodano 23 marca

Bryły i ich objętości

Zamiana jednostek

Religia 

1. Zapoznać się z treścią Ewangelii według Św. Mateusza /tylko rozdział  13/ i streścić w zeszycie jedną z przypowieści zawartych w tym rozdziale.

2. Zapoznać się z treścią Ewangelii według Św. Łukasza /tylko rozdział  15/ i streścić w zeszycie jedną z przypowieści zawartych w tym rozdziale.

3. Apostolski zapał buduje wspólnotę Kościoła.

4. Chrzest Polski włączeniem narodu do wspólnoty Kościoła.

Zadanie: zapoznać się z treścią podręcznika str. 131-133 oraz napisać
w zeszycie w punktach skutki chrztu Polski.

Zadanie: zapoznać się z treścią podręcznika str. 127-130 oraz napisać w zeszycie życiorys Apostołów Europy Cyryla i Metodego.

Muzyka 

Kujawiak z oberkiem (przeczytać str. 24)

Technika

Sprawdź co jesz (karta pracy)

Plastyka

Jak narysować portret, narysuj portret Jana Pawła II na konkurs (załącznik)

Wychowanie fizyczne

Oglądnąć dowolny mecz na dostępnych kanałach video i wypisać jaka jest budowa danego meczu - z czego składa się mecz – jakie występują zdarzenia i sytuacje (ile części, jak się nazywają, czy są jakieś zmiany w poszczególnych częściach, jak długo trwają części i cały mecz, co może zrobić w czasie meczu trener, zawodnik i sędzia). Po uruchomieniu e-dziennika przesłać do mnie – lub sprawdzę po powrocie do szkoły (na ocenę).

Wykonać samodzielnie w domu co najmniej 3 razy w tygodniu dowolną serię 4 ćwiczeń (po 10 powtórzeń) spośród podanych:

a) przysiady na całych stopach (bez podnoszenia pięt), przysiady w rozkroku na szerokość bioder, przysiady w szerokim rozkroku raz na PR, raz na L NN

b) skłony w przód o NN prostych i stopach złączonych, skłony w przód w szerokim rozkroku z pogłębieniem, skłony w rozkroku raz do prawej raz do lewej nogi, skrętoskłony (PR RR do L NN, L RR do PR NN)

c) w siadzie prostym (oparcie na RR z tyłu):   unoszenie NN złączonych jak najwyżej w górę,  wykonanie NN „nożyc” w poziomie, uginanie złączonych razem kolan do klatki piersiowej, uginanie kolan na przemian raz prawe raz lewe do klatki piersiowej,

d) w rozkroku: skręty tułowia, skłony boczne, krążenia bioder, skrętoskłony w tył (PR RR do L pięty)

Wypisać jak najwięcej nazw przyborów, które można wykorzystać w czasie ćwiczeń na rozgrzewce (przybory to małe sprzęty pomagające rozwijać sprawność w czasie ćwiczeń

 

 

Klasa V

  • Super User
  • Kategoria: Nauka zdalna
  • Odsłony: 4191

Zdalne nauczanie.

Szkoła Podstawowa w Roztoce

  

Od dzisiaj materiały z poszczególnych przedmiotów umieszczane są na osobnych podstronach, wybierz żądany przedmiot:

Język polski

Język angielski

Matematyka

Historia

Biologia

Geografia

Religia

Muzyka

Plastyka

Technika

Informatyka

Wychowanie fizyczne

 

 

 

 

Biologia

Temat: Tkanki roślinne. (16.03.2020)

Po przeczytaniu tekstu z podręcznika str. 93- 97 należy dokończyć uzupełnianie zadań z tego tematu w zeszycie ćwiczeń nie dokończonych na poprzedniej lekcji.

Temat: Korzeń- organ podziemny rośliny. (23.03.2020)

Należy przeczytać tekst z podręcznika str.98-101 i następnie uzupełnić zadania dotyczące tych treści w zeszycie ćwiczeń str.66-68.

 Historia i informatyka

Praca będzie oceniana! (oceny z historii i informatyki)

Tydzień pierwszy

Społeczeństwo w czasach pierwszych Piastów – podręcznik str. 183-187. Po przeczytaniu tekstu sporządź notatkę (streszczenie w postaci punktów) i zapisz w zeszycie. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …), zapisz plik (np. Czasy Piastów  Twoje imię nazwisko)   i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę wykonaj do 17 marca, godz. 18.30)

Ponadto poćwicz programowanie na stronie Code.org (w odpowiednim czasie poproszę Cię o informacje o Twoich postępach)

Podsumowanie z działu VI – podręcznik str. 190. Wykonaj zadania i zapisz w zeszycie. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …) zapisz plik (np. Podsumowanie z działu VI Twoje imię nazwisko )   i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę wykonaj do 19 marca, godz. 18.30)

Ponadto poćwicz programowanie na stronie Code.org (w odpowiednim czasie poproszę Cię o informacje o Twoich postępach)

 Tydzień drugi

 

 „Rozbicie dzielnicowe” – podręcznik str. 192-197. Po przeczytaniu tekstu sporządź notatkę (streszczenie w postaci punktów) i zapisz w zeszycie. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …), zapisz plik (np. Rozbicie dzielnicowe Twoje imię nazwisko)   i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

26 marca

 „Rozbicie dzielnicowe” - proszę przepisać do zeszytu Przyczyny, przebieg i skutki sprowadzenia Krzyżaków do Polski (podręcznik str. 193) i przeanalizować ikonografikę ze strony 195.

 

Ponadto poćwicz programowanie na stronie Code.org (w odpowiednim czasie poproszę Cię o informacje o Twoich postępach)

 

Język angielski

Przepisz do zeszytu ćwiczenie 4 i 8 ze strony 65 (podręcznik).

Codziennie przynajmniej jedna sesja Instaling (sprawdzam).

Załóż konto na stronie: https://pl.duolingo.com/   lub https://www.memrise.com/pl/ i ćwicz codziennie, po powrocie do szkoły zostanie oceniona systematyczność.

Tematyka 23. 03 – 27. 03. 2020r.

At the doctor’s.     (U lekarza)

  Przeczytajcie jeszcze raz wszystkie dialogi ze strony 64, przetłumaczcie je sobie.

Nauczcie się na pamięć podanych wyrazów i zwrotów.

Must – musieć

Mustn’t (must not) – nie wolno (całkowity zakaz)

You must drink your milk – musisz wypić swoje mleko.

You mustn’t eat lots of sweets – nie wolno ci jeść dużo słodyczy.

Szczegółowe zadania znajdziecie na swoich mailach w e dzienniku.

 

Skontaktować się ze mną możecie w godzinach o 900 do 1100 na Skype: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (głosowo lub na czacie)

 26.03

Przeczytajcie dialog:

Mother: You must be carreful, Rick. You mustn’t play with knives.

              - Rick, musisz być ostrożny. Nie wolno ci bawić się nożami.

Rick: Must we go to the doctor, mum?

               - Czy musimy iść do lekarza mamo?

I must – ja muszę                           I mustn’t – Ja nie mogę/nie wolno mi                                   Must I? – czy ja muszę?

You must – ty musisz                     You mustn’t – Ty nie możesz/nie wolno ci                          Must you? – czy ty musisz?

He must – on musi                         He mustn’t – on nie może/nie wolno mu                            Must he? – czy on musi?

She must – ona musi                     She mustn’t – ona nie może/ nie wolno jej                         Must she? – czy ona musi?

It must – ono musi                         It mustn’t – ono nie może/nie wolno mu                            Must ist? – czy ono musi?

We must – my musimy                 We mustn’t – my nie możemy/ nie wolno nam                 Must we? – czy my musimy?

You must – wy musicie                 You mustn’t – wy nie możecie/nie wolno wam                 Must you? – czy wy musicie?

They must – oni muszą                 They mustn’t – oni nie mogą/ nie wolno im                       Must they? – czy oni muszą?

  1. Obejrzyjcie filmiki:

https://www.youtube.com/watch?v=ZaSLI9yzX8I

 https://www.youtube.com/watch?v=eitaIAgQ0hA

Wejdźcie na e-dziennik i wykonajcie polecenie, które tam znajdziecie

 

 

 Język polski

  1. Co już wiemy o wypowiedzeniach? – (podr. s. 188-190 + zeszyt ćw.).
  2. Wykrzyknik – znak pełen emocji – (podr. s. 191-192 + zeszyt ćwiczeń).
  3. Ortograficzne przygody z „rz” i „ż”- (podr. s. 191-195 + zeszyt ćwiczeń).

Zgodnie z umową głośno czytamy pięć razy w tygodniu po 30 minut. W ramach czytanych tekstów bardzo proszę o zapoznanie się z mitami:

  1. Mit o powstaniu świata – podr. s. 202-205.
  2. Mit o Demeter i Persefonie – podr. s. 208-210.
  3. Mit o Syzyfie – podr. s. 211-214.
  4. Mit o Heraklesie – podr. s. 222-225.
  5. Mit o Tezeuszu i Ariadnie – podr. s. 228-229.
  6. Mit o Dedalu i Ikarze – podr. s. 232-235.

T: Początki świata według Greków. (zapisz w zeszycie przedmiotowym); podr. s. 202-205

Wyjaśnij co to jest politeizm (pisemnie).

Przeczytaj „Mit o powstaniu świata” i odpowiedz na pytania (pisemnie w zeszycie).

  1. Kto w greckim micie był uosobieniem Nieba, a kto Ziemi?.
  2. Dlaczego Uranos zrzucił cyklopów do Tartaru?
  3. Komu Gaja wręczyła kamienny sierp do walki z Uranosem?
  4. Dlaczego Kronos pożerał swoje dzieci?
  5. W jaki sposób Rea uratowała Zeusa?
  6. Kogo ocalił Zeus?

Napisz plan wydarzeń mitu.

T: Z wizytą na Olimpie – poznajemy greckich bogów. ; podr. s. 206-207

Zapoznaj się z informacjami dotyczącymi greckich bogów.

atrybut – przedmiot lub symbol, który czyni danego bohatera łatwiej rozpoznawalnym. (zapisz w zeszycie)

Uzupełnij tabelkę według wzoru. Pamiętaj, że w tabelce muszą znaleźć się wszyscy bogowie przedstawieni w podręczniku (13)

     BÓG

DZIEDZINA, KTÓRĄ SIĘ ZAJMUJE

           ATRYBUT

Zeus

władca bogów oraz ludzi

piorun, orzeł, tarcza

Hera

 

 

Posejdon

 

 

,

Które z bóstw najbardziej cię intryguje (zadziwia)? Dlaczego? – napisz

T: Po stracie córki – porozmawiajmy o uczuciach matki. (podr. s. 208-210)

Przeczytaj Mit o Demeter i Persefonie, i odpowiedz na pytania (pisemnie):

Kto jest główną postacią w micie?

W jakim momencie poznajemy Demeter?

Kto był sprawcą tragedii matki?

Gdzie zniknęła Persefona?

Co stało się na ziemi, kiedy bogini urodzaju wpadła rozpacz?

  1. Nazwij uczucia Demeter po stracie córki.
  2. Wyjaśnij jak mit tłumaczy następowanie po sobie pór roku.
  3. Odmień przez przypadki w liczbie poj. i mn. rzeczownik: Hades (w zeszycie)

W dalszym ciągu codziennie czytamy!

 Geografia

Zadanie 1. Po przeczytaniu rozdziału pt. „Krajobraz Wyżyny Krakowsko– Częstochowskiej, podręcznik, str.68 – 73, wykonaj w zeszycie ćwiczeń zad. 1, 3,4, 5, str.43-45.

Zadanie 2. Na  YouTube oglądnij film pt. „ Geografia klasa 5, cz.2.10. Wyżyna Krakowsko-Częstochowska. Czytamy podręczniki”

Zadanie 3. Po przeczytaniu rozdziału pt. „Krajobraz wysokogórski Tatr” – podręcznik, str. 74 –81, wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania 1, 2, 3, 4 str.46-47

Po powrocie do szkoły zadania zostaną ocenione.

Matematyka

Pola

Ułamki zwykłe i dziesiętne

Figury na płaszczyźnie

https://gwo.pl/strony/2109/seo_link:szkola-podstawowa-klasa4-figury-geometryczne

https://gwo.pl/strony/2112/seo_link:szkola-podstawowa-klasa4-pola-figur

https://gwo.pl/strony/2117/seo_link:klasa-5-ulamki-zwykle

https://gwo.pl/strony/2120/seo_link:klasa-5-ulamki-dziesietne

http://www.math.edu.pl/testy,sp,ulamek-danej-liczby

http://www.math.edu.pl/testy,sp,dzialania-na-ulamkach

http://www.math.edu.pl/testy,sp,dzialania-ulamki-dziesietne

http://www.math.edu.pl/testy,sp,prostokat

24.03

 

Dodano 23 marca

Pole równoległoboku  i rombu

Pole trójkąta

Pole trapezu

 

 Religia 

1. Zapoznać się z treścią Ewangelii według Św. Łukasza /tylko rozdział  15/ i streścić w zeszycie jedną z przypowieści zawartych w tym rozdziale.

2. Zapoznać się z treścią Ewangelii według Św. Mateusza /tylko rozdział  13/ i streścić w zeszycie jedną z przypowieści zawartych w tym rozdziale.

3. Błogosławiony ks. Jan Balicki zbliża mnie do sakramentów św.

Zadanie: zapoznać się z treścią podręcznika str. 107-109 oraz napisać
w zeszycie w punktach krótki życiorys ks. Jana Balickiego.

4. Okazuję miłość Bogu zachowując Jego przykazania.

Zadanie: zapoznać się z treścią podręcznika str. 115-117 oraz narysować
w zeszycie w formie krótkiego komiksu jak zachowuje jedno z trzech pierwszych przykazań Bożych. (wybieram sobie I lub II lub III przykazanie
i rysuje w formie komiksu)

 

Muzyka

Folklor naszych sąsiadów (przeczytać lekcję, zał. karta pracy)

Technika

Sprawdź co jesz (karta pracy)

Plastyka

Jak narysować portret, narysuj portret Jana Pawła II na konkurs (załącznik)

 

 Wychowanie fizyczne

Rozegrać w tygodniu co najmniej 2 partie szachowe z członkiem rodziny lub w sieci.

Oglądać na dostępnych kanałach video dowolny mecz siatkówki, koszykówki lub piłki ręcznej i wypisać jakie były popełniane  przez zawodników w czasie meczu błędy (słuchać komentarza). Po uruchomieniu e-dziennika przesłać do mnie – lub sprawdzę po powrocie do szkoły (na ocenę).

Wykonać samodzielnie w domu co najmniej 3 razy w tygodniu dowolną serię 3 ćwiczeń (po 10 powtórzeń) spośród podanych:

a) przysiady na całych stopach (bez podnoszenia pięt), przysiady w rozkroku na szerokość bioder, przysiady w szerokim rozkroku raz na PR, raz na L NN

b) skłony w przód o NN prostych i stopach złączonych, skłony w przód w szerokim rozkroku z pogłębieniem, skłony w rozkroku raz do prawej raz do lewej nogi, skrętoskłony (PR RR do L NN, L RR do PR NN)

c) w siadzie prostym (oparcie na RR z tyłu):   unoszenie NN złączonych jak najwyżej w górę,  wykonanie NN „nożyc” w poziomie, uginanie złączonych razem kolan do klatki piersiowej, uginanie kolan na przemian raz prawe raz lewe do klatki piersiowej,

d) w rozkroku: skręty tułowia, skłony boczne, krążenia bioder, skrętoskłony w tył (PR RR do L pięty)

 

 

 

 

Klasa VII

  • Super User
  • Kategoria: Nauka zdalna
  • Odsłony: 3816

Zdalne nauczanie.

Szkoła Podstawowa w Roztoce

 

Od dzisiaj materiały z poszczególnych przedmiotów umieszczane są na osobnych podstronach, wybierz żądany przedmiot:

 

Język polski

Język angielski

Język niemiecki

Matematyka

Fizyka

Chemia

Historia

Biologia

Geografia

Religia

Muzyka

Plastyka

Informatyka

Wychowanie fizyczne

 

 

 

 

Język polski

  1. Zdania złożone współrzędnie i podrzędnie – powtórzenie (podr. s. 195-198 + zeszyt ćw.).
  2. Zdania wielokrotnie złożone. (podr. s. 232-234 + zeszyt ćwiczeń).
  3. Przecinek w zdaniu złożonym (podr. s. 199-200 + zeszyt ćw.).

Przeczytać „Dziady cz. II” (tekst dostępny w Internecie) – przygotować się do omawiania lektury – podr. s. 256-260

Przeczytać nowelę H. Sienkiewicza pt. Latarnik.

T: Twórcze inspiracje Adama Mickiewicza.

Przeczytaj informacje dotyczące A. Mickiewicza, podr. s. 254-255.

Zredaguj notatkę, w której uwzględnisz następujące informacje: biografia A. Mickiewicza, romantyczny sposób postrzegania świata, specyfika obrzędu „dziadów”.

T: Motyw winy i kary w Dziadach cz. II.

Przeczytaj fr. Dziadów cz. II (podr. s. 256-259), scharakteryzuj kategorię duchów, do której należy Widmo.

Określ rolę ptactwa towarzyszącego Widmu.

Określ cechy charakteru złego pana i każdą z nich poprzyj przykładami z wypowiedzi ptaków (pisemnie).

Wypisz z tekstu przykłady wyrazów, które wyszły z użycia i zastąp je współczesnymi odpowiednikami. Jak nazywają się te wyrazy?

Opracuj kodeks postępowania – ćw. 9. S. 260 (w zeszycie).

T: Redagujemy opowiadanie na podstawie II cz. Dziadów.

Napisz opowiadanie z elementami opisu przeżyć wewn., w którym przedstawisz w trzeciej osobie historię jednego z ptaków (kruka lub sowy) – ćw.12. s.260.

T: „Kto nie był ni razu człowiekiem”…

Uzupełnij tabelkę według wzoru:

Duchy

         Opis winy i kary

    Przestroga i nauka moralna

Józio i Rózia

(duchy lekkie)

wina: dzieci były kochane i rozpieszczane, wiodły życie pozbawione smutku i troski,

kara: nie mogą dostać się do nieba, bo w życiu nie zaznały cierpienia.

przestroga: „Kto nie doznał goryczy ni razu,

Ten nie dozna słodyczy w niebie”

 

 

 

 

 

 

Czy nauki zawarte w utworze mają charakter uniwersalny?

Język angielski

  1. Miejsca w mieście. What do you do in a town? – nauczyć się co robi się w poszczególnych miejscach w mieście

https://www.youtube.com/watch?v=yzfMUrpN-Go

  1. Pisanie maila formalnego- zapoznaj się ze zwrotami listu formalnego oraz charakterystycznymi wyrażeniami str. 98-99. Według wzoru podanego w podręczniku napisz w zeszycie list na następujący temat:

Napisz zażalenie (list formalny) do sklepu, gdzie kupiłeś wadliwy telefon komórkowy:

  • Napisz kiedy go kupiłeś i jaki to model
  • Jaki jest problem z telefonem?

Zarządaj zwrotu pieniędzy lub nowego telefonu

Historia i informatyka

Praca będzie oceniana! (oceny z historii i informatyki)

Tydzień pierwszy

Narodziny faszyzmu” – podręcznik str. 192-197. Po przeczytaniu tekstu sporządź notatkę (streszczenie w postaci punktów) i zapisz w zeszycie. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …) zapisz plik (np. Narodziny faszyzmu Twoje imię nazwisko)   i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę wykonaj do 17 marca, godz. 18)

Ponadto poćwicz programowanie na stronie Code.org (w odpowiednim czasie poproszę Cię o informacje o Twoich postępach)

ZSRS – imperium komunistyczne” – podręcznik str. 200-204. Po przeczytaniu tekstu sporządź notatkę (streszczenie w postaci punktów) i zapisz w zeszycie. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …) zapisz plik (np. ZSRS – imperium komunistyczne Twoje imię nazwisko )   i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę wykonaj do 19 marca, godz. 18)

Ponadto poćwicz programowanie na stronie Code.org (w odpowiednim czasie poproszę Cię o informacje o Twoich postępach) (Natalia Koza - C++)

Tydzień drugi

Kultura i zmiany społeczne w okresie międzywojennym” – podręcznik str. 205-209. Po przeczytaniu tekstu sporządź notatkę (streszczenie w postaci punktów) i zapisz w zeszycie. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …) zapisz plik (np. ZSRS – imperium komunistyczne Twoje imię nazwisko)   i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę wykonaj do 23 marca, godz. 18)

Ponadto poćwicz programowanie na stronie Code.org (w odpowiednim czasie poproszę Cię o informacje o Twoich postępach) (Natalia Koza - C++)

Świat na drodze ku II wojnie światowej” – podręcznik str. 210-213. Po przeczytaniu tekstu sporządź notatkę (streszczenie w postaci punktów) i zapisz w zeszycie. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …) zapisz plik (np. Świat na drodze ku II wojnie światowej Twoje imię nazwisko)   i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę wykonaj do 23 marca, godz. 18)

Ponadto poćwicz programowanie na stronie Code.org (w odpowiednim czasie poproszę Cię o informacje o Twoich postępach) (Natalia Koza - C++)

30.03

Podsumowanie rozdziału 6 -  podręcznik str. 216. Wykonaj zadania „Sprawdź się” i zapisz w zeszycie. Następnie zrób zdjęcie pracy lub przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …) zapisz plik (np. Podsumowanie rozdziału V Twoje imię nazwisko)   i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .

 

Biologia

Temat: Budowa i działanie układu wydalniczego. (16.03.2020)

Należy przeczytać tekst z podręcznika str.153-156 i następnie uzupełnić zadania dotyczące tych treści w zeszycie ćwiczeń str.76-78.

Temat: Higiena i choroby układu wydalniczego.(19.03.2020)

Po przeczytaniu tekstu z podręcznika str. 157-160 należy uzupełnić zadania dotyczące tych treści w zeszycie ćwiczeń str. 79-81.

Temat: Powtórzenie wiadomości o układzie wydalniczym. (23.03.2020)

Po przeczytaniu tekstu podsumowania z podręcznika str. 161 należy uzupełnić zadania utrwalające w zeszycie ćwiczeń str. 82-83 oraz w podręczniku str.161-162.

26.03.

 

Temat: Budowa i funkcjonowanie układu dokrewnego (hormonalnego).

Po przeczytaniu tekstu w podręczniku dotyczącego budowy i funkcjonowania układu dokrewnego str.165 - 169 i analizie zawartych tam ilustracji i tabeli wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania 1 – 4 ze str. 84 – 85. Postaraj się znać odpowiedź na poniższe pytania:

  1. Z jakich gruczołów dokrewnych składa się układ dokrewny oraz jakie hormony one wydzielają i jak wpływają na organizm człowieka ( ilustracja w zeszycie ćwiczeń i podręczniku i tabela )?
  2. Wyjaśnij antagonistyczne działanie hormonów na przykładzie insuliny i glukagonu.
  3. Wyjaśnij na odpowiednim przykładzie wpływ hormonów na rytm dobowy.

Zachęcam do skorzystania z platformy internetowej - link:

https://epodreczniki.pl/a/uklad-hormonalny/DtphNy1cH

oraz wykonanie zawartych tam zadań w celu utrwalenia zdobytych wiadomości i umiejętności.

 

 

 

 

Fizyka

Proszę o systematyczną naukę. Najlepiej uczyć się w tym samym czasie w jakim przedmiot jest
 w planie nauczania.

Przypomnij sobie drugą zasadę dynamiki Newtona (podręcznik szkolny strona 171 oraz zeszyt przedmiotowy lekcja o temacie: Druga zasada dynamiki).

Obejrzyj film, który znajdziesz pod adresem: https://epodreczniki.pl/a/film/D14fyxwMS

Po obejrzeniu filmu kliknij na „Interaktywne ćwiczenia multimedialne”. Po odczytaniu instrukcji kliknij  na przycisk „przejdź do ćwiczeń” na dole ekranu.

Rozwiąż zadanie (pamiętaj, że masa początkowa układu składa się z trzech elementów: wózka
i dwóch odważników. Klikając na  możesz sprawdzić poprawność odpowiedzi.

Następnie przejdź do podsumowania i rozwiąż ćwiczenie podsumowujące.

Przeanalizuj przykład zamieszczony na stronie 173 w podręczniku szkolnym.

Rozwiąż zadanie, pamiętaj o danych, szukanych i odpowiedzi. Nie zapomnij zamienić 72 km/h na m/s.

Rozwiązanie zapisz w zeszycie przedmiotowym.

Zadanie:

Oblicz wartość siły wypadkowej, jaka musi działać na samochód o masie 1500 kg, aby w ciągu 20 sekund rozpędzić o od 0 do 72 km/h

27.03

Temat: Opory ruchu.

Zapisz w zeszycie temat: Opory ruchu.

Przeczytaj tekst z podręcznika szkolnego str. 183-188.

Napisz w zeszycie odpowiedzi do pytań:

  1. Co to są siły oporu?
  2. Co to siła tarcia statycznego?
  3. Co to siła tarcia kinetycznego?
  4. Od czego zależy siła tarcia?

W razie trudności posłuż się informacjami zawartymi w  podręczniku na str. 188 .

Wykonaj w zeszycie przedmiotowym zadania 1 i 2 str. 188.

Dla dociekliwych.

Kliknij na podany poniżej link do strony epodręczniki  https://epodreczniki.pl/a/wplyw-oporow-ruchu-na-poruszajace-sie-ciala/Dk02onGEM , lub skopiuj link i wklej w pasku adresu  przeglądarki internetowej.  Przeczytaj tekst i oglądnij zamieszczone tam filmy.

Proszę przysłać  na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. zdjęcia wykonanych notatek. Format JPG nie więcej niż 1MB opisane według wzoru:

Miejscowość_ klasa_ Nazwisko_ Imię_Temat.

Np. Łukowica_klasa7_Kowalski_Jan_OporyRuchu.jpg

Zdjęcia notatek wysyłamy w dniu, kiedy fizyka jest w planie lekcji. (proszę przesyłać skompresowane zdjęcia)

 

 

 

Geografia

Zadanie 1. Po przeczytaniu rozdziału pt. „Struktura płci i wieku”, podręcznik, str.92 – 94, wykonaj w zeszycie pisemnie zadania z podr. str.94, zad.1, 2, 3

Zadanie 2. Czytamy rozdział w podręczniku „Rozmieszczenie ludności” str.95-96. Wykonaj w zeszycie pisemnie zadania z podr. str.96, zad.1, 2, 3

Zadanie 2. Na  YouTube oglądnij film pt. „10 NAJGĘŚCIEJ ZALUDNIONYCH MIEJSC NA ŚWIECIE”

Po powrocie do szkoły zadania zostaną ocenione.

24.03

Zadanie 1. Po przeczytaniu rozdziału pt. „Migracje”, podręcznik, str.97 – 100, wykonaj kartę pracy. Załącznik nr 1.

Zadanie 2. Uzupełniamy kartę pracy wg załącznika nr1. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …) zapisz plik (np. Migracje Twoje imię nazwisko)   i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę wykonaj do 28 marca, godz. 18)

Karta pracy będzie oceniona do 30 marca.

 Chemia

Proszę o zrobienie zadań z masy cząsteczkowej: podręcznik str.108, zad.2, a także zadań na prawo stałości związku chemicznego: podręcznik str.141, zad.1, zad.2, zad.3, zad4

Przeczytać z podręcznika i zanalizować temat: Równania reakcji chemicznych i próbować robić zadania str.147 zad.1, zad.2, zad.3

 

26.03

Napisz temat w zeszycie: Obliczenia stechiometryczne. Przeczytaj temat z podręcznika i przeanalizuj. Pod tematem przepisz pojęcie z podręcznika str.151.- obliczenia stechiometryczne  i kiedy korzysta się z takich obliczeń.

Następnie przepisz przykłady podanych reakcji chemicznych wraz z zamieszczonymi informacjami. Później przeanalizuj w podręczniku str. 152: przykład 39, przykład 40, przykład 41.  i przepisz.

 

 

Matematyka

Procenty

Wyrażenia algebraiczne i równania

Potęgi i pierwiastki

https://gwo.pl/strony/2517/seo_link:klasa-6-wyrazenia-algebraiczne-i-rownania

https://gwo.pl/strony/3034/seo_link:procenty

https://gwo.pl/strony/3036/seo_link:strefa-ucznia-wyrazenia-algebraiczne

https://gwo.pl/strony/3037/seo_link:strefa-ucznia-rownania

https://gwo.pl/strony/3038/seo_link:potegi-i-pierwiastki

25.03

Przeczytaj i zanalizuj temat z podręcznika(str.148-150): Prawo zachowania masy. Napisz temat w zeszycie: Prawo zachowania masy, a pod tematem lekcji przepisz na kolorowo treść tego prawa. Przepisz do zeszytu przykłady zadań z podręcznika str.149-150, przykład 36,37,38. Próbuj robić zadania str150, zad.1-5

Dodano 23 marca

Rozwiązywanie równań

Zadania tekstowe

 

Język niemiecki

Ćwiczenia powtórkowe - pobierz w formacie MsWord link

Religia

1. Powtórzyć wiadomości z 1 części katechizmu bierzmowanych.

2. Powtórzyć wiadomości z 2 części katechizmu bierzmowanych.

3. Powtórzyć wiadomości z 3 części katechizmu bierzmowanych.

4. Powtórzyć wiadomości z 4 części katechizmu bierzmowanych.

26.03 

Thema: Powtórzenie wiadomości z rozdziału 4 - pobierz załącznik

 

Muzyka

Opracowanie artystyczne muzyki ludowej (przeczytać lekcję 21, nauczyć się na pamięć refrenu piosenki "Pamięć w nas")

 Wychowanie fizyczne

Oglądnąć dowolny mecz na dostępnych kanałach video i wypisać jaka jest budowa danego meczu - z czego składa się mecz – jakie występują zdarzenia i sytuacje (ile części, jak się nazywają, czy są jakieś zmiany w poszczególnych częściach, jak długo trwają części i cały mecz, co może zrobić w czasie meczu trener, zawodnik i sędzia). Po uruchomieniu e-dziennika przesłać do mnie – lub sprawdzę po powrocie do szkoły (na ocenę).

Wykonać samodzielnie w domu co najmniej 3 razy w tygodniu dowolną serię 4 ćwiczeń (po 10 powtórzeń) spośród podanych:

a) przysiady na całych stopach (bez podnoszenia pięt), przysiady w rozkroku na szerokość bioder, przysiady w szerokim rozkroku raz na PR, raz na L NN

b) skłony w przód o NN prostych i stopach złączonych, skłony w przód w szerokim rozkroku z pogłębieniem, skłony w rozkroku raz do prawej raz do lewej nogi, skrętoskłony (PR RR do L NN, L RR do PR NN)

c) w siadzie prostym (oparcie na RR z tyłu):   unoszenie NN złączonych jak najwyżej w górę,  wykonanie NN „nożyc” w poziomie, uginanie złączonych razem kolan do klatki piersiowej, uginanie kolan na przemian raz prawe raz lewe do klatki piersiowej,

d) w rozkroku: skręty tułowia, skłony boczne, krążenia bioder, skrętoskłony w tył (PR RR do L pięty)

Wypisać jak najwięcej nazw przyborów, które można wykorzystać w czasie ćwiczeń na rozgrzewce (przybory to małe sprzęty pomagające rozwijać sprawność w czasie ćwiczeń

 Informatyka

26.03, 2.04

Temat: Programowanie w języku Scratch 

 Podręcznik str. 136 - 137

czas pracy: dwie lekcje
Bardzo proste zadania można pominąć, zapisujcie wykonane prace. (W odpowiednim czasie wspólnie wykonamy zrzuty ekranu i wyślecie je do mnie mailem)
Praca będzie oceniana!

 

Więcej artykułów…

  1. Klasa VIII

Edukacyjne

Nadzór oświatowy

Lokalne

Kodowanie

Code

O nas

Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech