Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech

Geografia V

  • Super User
  • Kategoria: Nauka zdalna
  • Odsłony: 2497

Materiały do nauki zdalnej

geografia - klasa V

Uwaga, najnowsze materiały umieszczane są zawsze zawsze u góry strony. Wykonaj wszystkie polecenia i prześlij zadanie nauczycielowi.

Ostatnio dodane materiały:


a b c d

Biologia V

  • Super User
  • Kategoria: Nauka zdalna
  • Odsłony: 2459

Materiały do nauki zdalnej

biologia - klasa V

Uwaga, najnowsze materiały umieszczane są zawsze zawsze u góry strony. Wykonaj wszystkie polecenia i prześlij zadanie nauczycielowi.

Ostatnio dodane materiały:


 20.04.2020  

 

Temat: : Powtórzenie wiadomości z działu: Tkanki i organy roślinne.

 Przeczytajcie uważnie w podręczniku podsumowanie działu IV – Tkanki i organy roślinne na str.110 – 111 i przeanalizujcie zawarte tam tabele, a następnie wykonajcie dokładnie zadania w zeszycie ćwiczeń – Sprawdź czy potrafisz ze str. 77 – 78 ponieważ otrzymacie za to ocenę.    Po wykonaniu tych  zadań  zróbcie  zdjęcie lub skan i wyślijcie  na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  do 24.04.2020  w celu poprawy i ocenienia. Wykonajcie to bardzo solidnie ponieważ na pewno chcecie zdobyć wysokie oceny.

 

 

06.04.2020 

 

Temat: Liść jako wytwórnia pokarmu.

Proszę o przeczytanie tekstu w podręczniku dotyczącego budowy i funkcji liści u roślin str.106 – 109 i analizę zawartych tam ilustracji, a następnie o  wykonanie zadań 1 – 6  w zeszycie ćwiczeń str.72- 75. Proszę postarać się chociaż zapamiętać te treści, które znajdują się w zeszycie ćwiczeń str. 76 w ramce: Zapamiętaj.

Uczniów chcących poszerzyć swoja wiedzę i umiejętności proszę o wykonanie doświadczenia biologicznego opisanego w zeszycie ćwiczeń na str. 73 a następnie zrobienia zdjęcia i uzupełnienie opisu z ćwicz. oraz  wysłanie na adres: m.pietrzak.biol@ gmail.com

 

 

30.03.2020

Temat: Pęd. Budowa i funkcje łodygi.

Proszę  przeczytać  tekst w podręczniku str.102 – 105 i przeanalizować zawarte tam ilustracje, a następnie  wykonać zadania w zeszycie ćwiczeń str. 69 – 71.

 Zachęcam również do skorzystania z platformy internetowej - link:

https://epodreczniki.pl/a/lodyga/DDyUpE14m

w celu poszerzenia i utrwalenia swoich wiadomości o budowie funkcjach i modyfikacjach łodyg u roślin.

Uczniowie, którzy chcą zdobyć ocenę za wykonanie doświadczenia mogą:

wykonać doświadczenie zgodnie z instrukcją w zeszycie ćwiczeń str.70, a następnie wysłać  (do 03.04.2020) robiąc zdjęcie lub skan wykonanego doświadczenia (nie zeszytu ćwiczeń) na adres : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Matematyka V

  • Super User
  • Kategoria: Nauka zdalna
  • Odsłony: 2871

Materiały do nauki zdalnej

matematyka - klasa V

Uwaga, najnowsze materiały umieszczane są zawsze zawsze u góry strony. Wykonaj wszystkie polecenia i prześlij zadanie nauczycielowi.

Ostatnio dodane materiały:


a b c d

Miary, wagi i pieniądze 

Proszę ćwiczyć na podanych stronach internetowych

 

quizizz.com/join?gc=225907

http://www.math.edu.pl/testy,sp,jednostki-dlugosci

http://www.math.edu.pl/testy,sp,jednostki-masy

http://www.math.edu.pl/testy,sp,obliczenia-pieniezne

http://www.math.edu.pl/testy,sp,obliczenia-wagowe

Kalendarz i zegar

https://szaloneliczby.pl/kalendarz-i-zegarek/

 

Podsumowanie działu pola figur płaskich

https://gwo.pl/strony/2121/seo_link:klasa-5-pola-figur

https://szaloneliczby.pl/pola-figur-sprawdzian-klasa-6/

http://www.math.edu.pl/test,sp,pola-figur

W obecnym tygodniu (30.03.20-03.04.20) będziemy realizować tematy:

Pole trójkąta

Pole trapezu

Różne jednostki pola

Wysłuchajcie tłumaczeń na stronach:

https://www.youtube.com/watch?v=YGDlvFFJS7Y

https://www.youtube.com/watch?v=xrDR9jyUv3E 

Poćwiczcie na zadaniach ze strony :https://www.matzoo.pl/klasa5/jednostki-pola_33_425 

Szczegółowe informacje i zadania będą przesyłane przed każdą lekcją emailem.

Historia V

  • Super User
  • Kategoria: Nauka zdalna
  • Odsłony: 2638

Materiały do nauki zdalnej

historia - klasa V

Uwaga, najnowsze materiały umieszczane są zawsze zawsze u góry strony. Wykonaj wszystkie polecenia i prześlij zadanie nauczycielowi.

Ostatnio dodane materiały:


 
15 kwietnia

 

Temat: Czasy Kazimierza Wielkiego

O Kazimierzu Wielkim będziemy się uczyć na trzech lekcjach

Dzisiaj obejrzyj z uwagą ten (dwie części) film:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
Podręcznik str. 203 - 207. Po przeczytaniu tekstu sporządź notatkę (streszczenie w postaci punktów) i zapisz w zeszycie. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …), zapisz plik (np. Zjednoczenie Polski Twoje imię nazwisko)   i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 



8 kwietnia

 

Przepisz do zeszytu przyczyny, wydarzenie i skutki Koronacji Władysława Łokietka (str. 200)

Wykonaj ćwiczenia (sprawdź się) 1, 2, 3 str 202 i zapisz w zeszycie. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …), zapisz plik (np. Łokietek Twoje imię nazwisko)   i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 






6 kwietnia
 
Temat: Zjednoczenie Polski.
 (Lekcja 1 z 2)
 
Obejrzyj film: 
 
  
Podręcznik str. 198-202. Po przeczytaniu tekstu sporządź notatkę (streszczenie w postaci punktów) i zapisz w zeszycie. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …), zapisz plik (np. Zjednoczenie Polski Twoje imię nazwisko)   i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 


Lekcje: 30 marca,  1 kwietnia

Temat: „Rozbicie dzielnicowe" - projekt multimediany. 

  • Obejrzyj film:

  • Na podstawie treści podręcznika (str. 192-197) i informacji wyszukanych w Internecie wykonaj prezentację multimedialną w programie Power Point lub w Impres. (Co najmniej 12 slajdów, ok 70% grafiki, ok 30 % tekstu na każdym ze slajdów) W przypadku problemów kontaktujcie się ze mną o dowolnej porze dnia za pomocą komunikatora Skype. Prace należy wysłać do 3 kwietnia, do godz. 18 na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Język angielski V

  • Super User
  • Kategoria: Nauka zdalna
  • Odsłony: 2821

Materiały do  nauki zdalnej

język angielski - klasa V

Uwaga, najnowsze materiały umieszczane są zawsze zawsze u góry strony. Wykonaj wszystkie polecenia i prześlij zadanie nauczycielowi.

Ostatnio dodane materiały:


Friday April 24th

Subject: Review 6 - vocabulary

 1. Przepiszcie do zeszytu temat z dzisiejszą datą

2. Zróbcie ćwiczenie 1, 2 i 3  ze strony 79 (podręcznik)

nagranie do ćwiczenia 1: http://roztoka.edu.pl/zdalne/ang/nagrania/kl5/26_JUNIOR_EXPLORER_5_CD2.mp3

 

 

Wednesday April 22nd

Subject: Making Suggestions and giving opinions

1. Przepiszcie do zeszytu temat z dzisiejszą datą

2. Nauczcie się zwrotów:

How about ......? - Co powiesz na .......?

I think that's a good idea. - myślę, że to dobry pomysł.

I agree - zgadzam się.

Let's go - chodźmy

That's not a good idea - to nie jest dobry pomysł

Why don't we ...... - A dlaczego nie .........

I think that's better idea - Myślę, że to lepszy pomysł

I think so - też tak myślę

 Zadanie: Zróbcie ćwiczenie 5 ze strony 77 (podręcznik)

przykład: 7 - c

 

 

Monday April 20th

 

Subject: Hobbies and interests.

1. Przepiszcie do zeszytu temat z dzisiejszą datą

2. Przeczytajcie i posłuchajcie dialogu ze strony 76

http://roztoka.edu.pl/zdalne/ang/nagrania/kl5/20_JUNIOR_EXPLORER_5_CD2.mp3

Zadanie:

Zróbcie ćwiczenie 2 ze strony 76 i przyślijcie na mój adres.

Uwaga! 

Pamiętajcie, żeby napisać swoje imię i datę.

 

 

 


Friday April 17th

 Subject: Past Simple - negative.

1. Przepiszcie do zeszytu temat z dzisiejszą datą.

2. Zróbcie ćwiczenie 6 ze strony 75 (podręcznik)

3. Przeanalizujcie tworzenie przeczenia w czasie przeszłym prostym

Aby utworzyć zdanie przeczące należy umieścić "did not (didn't)" przed czasownikiem, który zaprzeczamy. Czasownik ma formę podstawową.

I didn't (did not) watch the film. - Ja nie oglądałem filmu.

You didn't (did not) tell the truth. - Ty nie powiedziałeś prawdy.

He didn't (did not) open the window. - On nie otworzył okna.

She didn't (did not) come late. - Ona nie przyszła późno.

It didn't (did not) work - To nie działało.

We didn't (did not) go to the park. - My nie poszliśmy do parku.

You didn't (did not) eat dinner. - Wy nie jedliście obiadu.

They didn't (did not) play the computer - Oni nie grali na komputerze.

4. Zróbcie ćwiczenie 7 ze strony 75 (podręcznik) - należy utworzyć przeczenie podanych w ćwiczeniu zdań.

Obydwa ćwiczenia napiszcie w edytorze tekstu i prześlijcie na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zadanie powinno wyglądać tak:

Imię    data


Ex. 6

1 I watched ....................

2 .........................

Ex 7 

1. We didn't watch TV all evening.

2..........................................

 

 

Wednesday April 15th

 Subject: Past Simple - questions.

1. Przepiszcie do zeszytu temat z dzisiejszą datą.

2. Zróbcie ćwiczenie 5 ze strony 75 (podręcznik)

3. Przeanalizujcie jak się tworzy pytania w czasie przeszłym prostym:

W języku polskim pytania, na które odpowiadamy "tak" lub "nie" zaczynają się od słowa "czy". W języku angielskim to słowo nie występuje.

Tworząc pytanie na początku zdania umieszczamy "did" po nim imię lub zaimek (I, you, he, she, it, we, they), a następnie czasownik w formie podstawowej (bez końcówki -ed

Did I play football? - czy ja grałem w piłkę?

Did you clean your room? - czy ty posprzątałeś swój pokój?

Did he eat vegetabes? - czy on jadł warzywa?

Did she live in Cracow? - czy ona mieszkała w Krakowie?

Did it (the cat) drink milk? - czy on (kot) wypił mleko?

Did we buy a car? - czy my kupiliśmy samochód?

Did you see Tom?  - czy wy widzieliście Toma?

Did they watch TV? - czy oni oglądali telewizję?

4. Zróbcie ćwiczenie 8 ze strony 75 (podręcznik)

Obydwa ćwiczenia napiszcie w edytorze tekstu i przyślijcie na mój adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zadanie powinno wyglądać tak:

(imię), data dzisiejsza

Ex. 5

A- 6 science fiction film

B - .....................

Ex. 8

1. Did dad watch TV last night?

2. .....................................

 

 

 

 

Wednesday April 8th

 

Subject: Who was Walt Disney?

1. Przepiszcie do zeszytu temat z dzisiejszą datą.

 2. Przeczytajcie tekst ze strony 74 odpowiedzcie na pytanie: What was Walt Disney's dream? 

3. Zróbcie ćwiczenie 2 ze strony 74. 

- Najpierw przeczytajcie jeszcze raz tekst

-Potem przeczytajcie zdania z ćwiczenia i upewnijcie się, że rozumiecie.

- Następnie dopasujcie zdania do luk w tekście.

- Na koniec posłuchajcie nagrania i sprawdźcie, czy dobrze uzupełniliście.

http://roztoka.edu.pl/zdalne/ang/nagrania/kl5/18_JUNIOR_EXPLORER_5_CD2.mp3

4. Zróbcie ćwiczenie 3 ze strony 74.

Zadania przyślijcie na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 wysłany tekst powinien wyglądać tak:

(Zosia) 08.04.


ex2. p. 74

Walt Disney was.......

1 -c

2-......



ex.3. 

1 - character

2 - ...

 

 Monday April 6th

 

Subject: Past Simple regular verbs.

  1. Przepiszcie do zeszytów temat z dzisiejszą datą.
  2. Obejrzyjcie filmik    

3. Zróbcie zadanie, które zadałam pierwszego kwietnia i trzeciego kwietnia. Przyślijcie na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

 

 

Friday April 3rd

Subject: Past Simple, regular verbs.    (Czas przeszły prosty czasowników regularnych)

- Przepiszcie do zeszytu temat z dzisiejszą datą.

1. Otwórzcie podręczniki na stronie 73 i przeczytajcie ramkę z gramatyką.

2. Zróbcie ćwiczenie 4 i 5 ze strony 73.

(Nie przepisujcie ćwiczeń do zeszytów tylko do edytora tekstu i wyślijcie na mój adres. Koniecznie obydwa ćwiczenia w jednym pliku i z dzisiejszą datą.

 

 

Wednesday April 1st

Subject: Past Simple, regular verbs.    (Czas przeszły prosty czasowników regularnych)

- Przepiszcie do zeszytu temat z dzisiejszą datą.

  1. Przeczytajcie zdania i zwróćcie uwagę na wyróżniony czasownik.

Yesterday my father worked at home.

I learned English in the morning.

In the afternoon we played board games.

  1. Przeanalizujcie odmianę czasownika w czasie przeszłym

I played – ja grałem                                   We played – my graliśmy

You played – ty grałeś                               You played – wy graliście

He played – on grał                                    Thet played – oni grali/one grały

She played – ona grała

It played  - ono grało

  1. Zadanie: Utwórz czas przeszły następujących czasowników:

play …………………….         start ……………….              like …………………              wash ………………….

finish …………………           rain ………………..              clean ………………              open …………………..

want ………………..            close ………………              paint ………………              listen ………………….

 

 

 

Monday March 30th

Temat: We aren’t thieves. (temat wpiszcie do zeszytu z dzisiejszą datą)

Przeczytajcie historyjkę ze strony 72 (nowe słownictwo jest już na Insta.Ling)

  1. Odpowiedzcie na pytanie: Who can fly a helicopter?
  2. Zróbcie ćwiczenie 2 to znaczy przepiszcie i przyślijcie do mnie tylko zdania prawdziwe. (2)
  3. Zróbcie ćwiczenie 3 :

- najpierw przetłumaczcie (lista na końcu rozdziału i słowniki internetowe)

Rafting

Fly

Kidnapped

Keep

Followed

- potem przepiszcie zdania uzupełniając luki.

Wszystkie 3 zadania napiszcie w dowolnym edytorze tekstu i prześlijcie pocztą elektroniczną na adres, który już znacie:    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Uwaga!   Dzisiaj do godziny 17

Edukacyjne

Nadzór oświatowy

Lokalne

Kodowanie

Code

O nas

Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech