Klasa VIII
- Super User
Zdalne nauczanie.
Szkoła Podstawowa w Roztoce
Od dzisiaj materiały z poszczególnych przedmiotów umieszczane są na osobnych podstronach, wybierz żądany przedmiot:
Język polski
Język angielski
Język niemiecki
Matematyka
Fizyka
Chemia
Historia
Wiedza o społeczeństwie
Biologia
Geografia
Religia
Informatyka
Edukacja dla bezpieczeństwa
Doradztwo zawodowe
Wychowanie fizyczne
Uwaga na stronie CKE codziennie rano umieszczane będą specjalnie dla Was próbne arkusze egzaminacyjne a po południu (około godz. 15) rozwiązania. Skorzystajcie, naprawdę warto! link
administrator
Język polski
- Nieodmienne części mowy – powtórzenie (podr. s. 175-176 ; zeszyt ćw. s. 40-43).
- Wypowiedzenia i jego części – powtórzenie (podr. s. 208-211 ; zeszyt ćw. 44-47).
- Zdania złożone i wielokrotnie złożone – powtórzenie (podr. s. 212-216 ; ćw. 48-50).
Powtórzyć wszystkie lektury obowiązkowe z kl. VII (spis dostępny w podstawie programowej, na stronie CKE).
Bardzo proszę o rozwiązywanie przykładowych testów dostępnych w Internecie.
Osoby, które nie oddały podania, cv, listu motywacyjnego oraz życiorysu bohatera literackiego proszone są o uzupełnienie zaległości.
23.03
T: Sprawozdanie z filmu i spektaklu – powtórzenie.
Zapoznaj się z informacjami na temat sprawozdania – podr. s. 112-115.
Ćw. 2,3. s. 114 i 115 (pisemnie).
T: Recenzja – powtórzenie.
Przeczytaj informacje na temat recenzji z podręcznika (s. 116-119), a następnie wykonaj ćw. 2, 6. s. 117 i 118.
Napisz recenzję filmu pt. „Syzyfowe prace”.
T: W komiksowym świecie.
Zapoznaj się z historią komiksu (podr. s. 166-169).
Zredaguj notatkę, w której uwzględnisz:
- pierwotne znaczenie słowa komiks,
- język komiksu,
- komiks europejski, amerykański, polski i manga.
Opisz krótko wybranego przez siebie superbohatera komiksowego.
T: Pisownia nie z różnymi częściami mowy.
Przypomnij sobie zasady pisowni łącznej i rozdzielnej nie z różnymi częściami mowy. (podr. s.177-178).
Zapoznaj się z wiadomościami o pisowni nie z przeciwstawieniami.
Ćw. 3.s.177 (pisemnie) ; ćw. 4,7. s. 178 (pisemnie).
Język angielski
- Proszę przerobić raz jeszcze materiał z handout-ów, który już zrobiliśmy z gramatyki oraz zrobić te zdania, które były zadane, czyli: konstrukcje czasownikowe –ing, czas z to( ostatni temat), tenses, conditionals, so/such, comparisons(than, as…as, too, enough, time clauses,
Zrobić testy przykładowe załączone na stronie( do pobrania w pdf oraz słuchanie w formacie mp3). Tu jest 6 testów z grup A i B – zrobić obydwie grupy, chociaż w niektórych zadaniach ( czytanie czy opisywanie obrazków) grupy te są takie same więc zróbcie oczywiście na 1 teście. Najlepiej sobie wydrukować i robić na kartkach. W szkole wszystko sprawdzimy. Oczywiście wszystkie wypracowania napisać SAMODZIELNIE. Wszystkie zadania są OBOWIĄZKOWE!!!!!!!!!!!!!!
Historia i informatyka
Praca będzie oceniana! (oceny z historii i informatyki)
Tydzień pierwszy
„Stan wojenny i schyłek PRL” – podręcznik od str. 212. Po przeczytaniu tekstu sporządź notatkę (streszczenie w postaci punktów) i zapisz w zeszycie. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …) zapisz plik (np. Stan wojenny i schyłek PRL Twoje imię nazwisko ) i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę wykonaj do 19 marca, godz. 18)
Ponadto poćwicz programowanie na stronie Code.org (w odpowiednim czasie poproszę Cię o informacje o Twoich postępach)
„Rozpad bloku wschodniego” – podręcznik od str. 220. Po przeczytaniu tekstu sporządź notatkę (streszczenie w postaci punktów) i zapisz w zeszycie. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …) zapisz plik (np. Rozpad bloku wschodniego Twoje imię nazwisko ) i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę wykonaj do 20 marca, godz. 18)
Ponadto poćwicz programowanie na stronie Code.org (w odpowiednim czasie poproszę Cię o informacje o Twoich postępach)
Programowanie – podstawy
oglądnij filmy
Dowiedz się, czym jest programowanie. Napisz pierwszy projekt w C++.
- Film z YouTube 1 - pierwszy tydzień
- Film z YouTube 2 - drugi tydzień
Tydzień drugi
„Początek III Rzeczypospolitej” – podręcznik od str. 226. Po przeczytaniu tekstu sporządź notatkę (streszczenie w postaci punktów) i zapisz w zeszycie. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …) zapisz plik (np. Początek III Rzeczypospolitej Twoje imię nazwisko ) i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę wykonaj do 23 marca, godz. 18)
Ponadto poćwicz programowanie na stronie Code.org (w odpowiednim czasie poproszę Cię o informacje o Twoich postępach)
„Podsumowanie rozdziału V” – podręcznik str. 232. Wykonaj zadania „Sprawdź się” i zapisz w zeszycie. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …) zapisz plik (np. Podsumowanie rozdziału V Twoje imię nazwisko ) i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę wykonaj do 25 marca, godz. 18)
Ponadto poćwicz programowanie na stronie Code.org (w odpowiednim czasie poproszę Cię o informacje o Twoich postępach)
Biologia
Temat: Cechy populacji biologicznej. (16.03.2020)
Po przeczytaniu tekstu z podręcznika str. 87-82 należy uzupełnić zadania dotyczące tych treści w zeszycie ćwiczeń str. 50-52.
Temat: Zależności występujące między organizmami w przyrodzie – konkurencja. (23.03.2020)
Po przeczytaniu tekstu z podręcznika str. 93-96 należy uzupełnić zadania dotyczące tych treści w zeszycie ćwiczeń str. 53-55.
Fizyka
Proszę o systematyczną naukę. Najlepiej uczyć się w tym samym czasie w jakim przedmiot jest
w planie nauczania.
Przeczytaj w e-podręczniku temat: Źródła światła i jego prędkość. Zjawisko powstawania cienia i półcienia. Znajdziesz ten temat pod adresem: https://epodreczniki.pl/a/zrodla-swiatla-i-jego-predkosc-zjawisko-powstawania-cienia-i-polcienia/DPLlutABx
Wykonaj ćwiczenie interaktywne nr 1. Klikając „sprawdź” program podpowie Ci gdzie popełniłeś błąd i jak go naprawić.
Po poprawnym wykonaniu ćwiczenia przeczytaj temat: „Źródła światła” i wykonaj
ćwiczenie nr 2.
Obejrzyj film pt. „Prostoliniowe rozchodzenie się światła” i wykonaj doświadczenie 1. Możesz do tego doświadczenia użyć dowolnego pudełka np. po butach.
Znajdź w różnych źródłach co to jest „camera obscura” i gdzie była stosowana.
Przeczytaj podsumowanie i wykonaj polecenia na końcu rozdziału e-podręcznika. Rozwiązania zapisz w zeszycie przedmiotowym.
Wykonaj ćwiczenia interaktywne podsumowujące wiadomości.
27.03
Zapisz w zeszycie przedmiotowym temat: Zwierciadła.
Przeczytaj w podręczniku szkolnym tekst str. 229- 231
Przerysuj do zeszytu przedmiotowego dwa rysunki ze str. 230. Do pracy użyj ołówka, linijki i kątomierza.
Wpisz w pasku adresu przeglądarki lub kliknij na link (https://docwiczenia.pl/kod/F8MQMQ) Wykonaj w zeszycie zadania 1 i 2.
Oglądnij do 5:30 minuty film o adresie https://www.youtube.com/watch?v=imtdDMTS0cQ . Zanotuj w zeszycie jakie cechy ma obraz w zwierciadle płaskim.
Proszę przysłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. zdjęcia wykonanych notatek. Format JPG nie więcej niż 2MB opisane według wzoru:
Miejscowość_ klasa_ Nazwisko_ Imię_Temat.
Np. Łukowica_klasa7_Kowalski_Jan_OporyRuchu.jpg
Zdjęcia notatek wysyłamy w dniu, kiedy fizyka jest w planie lekcji.
Geografia
Zadanie 1. Po przeczytaniu rozdziału pt. „Kenia-turystyczny potencjał”, podręcznik, str.90 – 95, wykonaj w zeszycie pisemnie zadania z podr. str.95, zad.1, 2, 3
Zadanie 2. Na YouTube oglądnij film pt. „Niezwykly Swiat - Kenia cz. 1”
Po powrocie do szkoły zadania zostaną ocenione.
Chemia
Przepisać do zeszytu tabelkę z podręcznik str. 132, podobieństwa i różnice: Alkany, Alkeny i Alkiny a także zrobić zadania str.133 zad. Od zad.1do zad.11
Zrobić zadania: str.107, zad.1-zad.7; str.118, zad.1-za.5; str. 125, zad.1-zad.9; str.130; zad.1-zad.8
25.03
Napisz w zeszycie temat: Podsumowanie wiadomości: Związki węgla z wodorem. Przeczytaj i zanalizuj temat z podręcznika str.134-135.-Podsumowanie, a następnie próbuj robić w zeszycie zadania z podręcznika str.136 zad.1-7
Serdecznie Was Pozdrawiam Drodzy Uczniowie i Życzę Wam Owocnej Nauki!!!!
26.03
Napisz temat w zeszycie: Szereg homologiczny alkoholi. Przeczytaj temat z podręcznika i przeanalizuj. Pod tematem napisz pojęcie alkohole, wzór ogólny i szereg homologiczny alkoholi: str.138-140.Pózniej zrób zadanie domowe: str.141, zad.1, zad.2, zad.3
Wiedza o społeczeństwie
Proszę przygotować prasówkę i wysłać 24 marca na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
27 marca
temat: Organizacje pozarządowe
Podręcznik strona 152 -153. Przeczytaj uważnie tekst i sporządź krótką notatkę (w zeszycie) dotyczącą organizacji obywatelskich, zrób zdjęcie i wyślij na powyższy adres email. Przeanalizuj i odpowiedz (ustnie) na pytanie dotyczące wykresu ze strony 153
Matematyka
Klasa VIII
Powtórki z podręcznika i testy egzaminacyjne
https://szaloneliczby.pl/liczby-i-dzialania-zadania-egzamin-osmoklasisty/
https://szaloneliczby.pl/ulamki-zwykle-i-dziesietne-zadania-egzamin-osmoklasisty/
https://szaloneliczby.pl/procenty-zadania-egzamin-osmoklasisty/
https://szaloneliczby.pl/potegi-zadania-egzamin-osmoklasisty/
https://szaloneliczby.pl/rownania-zadania-egzamin-osmoklasisty/
26.03
Temat: Aktualne wiadomości z kraju i ze świata.
- Śledzić bieżące informacje w różnych mediach.
Dodano 27 marca
Powtórki z podręcznika i testy egzaminacyjne
Język niemiecki
Ćwiczenia powtórkowe - pobierz w formacie MsWord link
26. 03
Thema: Powtórzenie wiadomości z rozdziału 4. pobierz załącznik
Religia
- Pamięciowe opanowanie Hymnu do Ducha Św. (od 1 do 3 zwrotki)
- Pamięciowe opanowanie Hymnu do Ducha Św. (od 4 do 6 zwrotki)
- Św. Jadwiga i chrystianizacja Litwy.
Zadanie: zapoznać się z treścią podręcznika str. 104-106 oraz pisemnie
w zeszycie w punktach przedstawić życie i dzieło św. Jadwigi.
- Chrześcijański wymiar epoki odrodzenia.
Zadanie: zapoznać się z treścią podręcznika str. 108-109 oraz napisać
w zeszycie czym był oraz na czym polegał humanizm chrześcijański.
Wychowanie fizyczne
Napisać dowolną rozgrzewkę – 10 ćwiczeń na wszystkie partie ciała w różnych ustawieniach ciała (na ocenę)
Wykonać samodzielnie w domu co najmniej 3 razy w tygodniu dowolną serię 4 ćwiczeń (po 10 powtórzeń) spośród podanych:
a) przysiady na całych stopach (bez podnoszenia pięt), przysiady w rozkroku na szerokość bioder, przysiady w szerokim rozkroku raz na PR, raz na L NN
b) skłony w przód o NN prostych i stopach złączonych, skłony w przód w szerokim rozkroku z pogłębieniem, skłony w rozkroku raz do prawej raz do lewej nogi, skrętoskłony (PR RR do L NN, L RR do PR NN)
c) w siadzie prostym (oparcie na RR z tyłu): unoszenie NN złączonych jak najwyżej w górę, wykonanie NN „nożyc” w poziomie, uginanie złączonych razem kolan do klatki piersiowej, uginanie kolan na przemian raz prawe raz lewe do klatki piersiowej,
d) w rozkroku: skręty tułowia, skłony boczne, krążenia bioder, skrętoskłony w tył (PR RR do L pięty)
Oglądnąć dowolny mecz na dostępnych kanałach video i na tej podstawie scharakteryzować daną dyscyplinę (czas meczu podział na części, ilość zawodników, obowiązkowe wyposażenie zawodników, ilość sędziów, rodzaj przyboru wykorzystanego w meczu, miejsce rozgrywania meczu ITP.) Po uruchomieniu e-dziennika przesłać do mnie – lub sprawdzę po powrocie do szkoły (na ocenę).
Doradztwo zawodowe
25.03
Temat: Poznajemy ścieżki kształcenia ośmioklasisty. Co dalej po szkole podstawowej?
Aby poznać ofertę edukacyjną szkół średnich z powiatu limanowskiego i nowosądeckiego na rok szkol.2020/2021 proszę (tak jak robiliśmy to na lekcji) wpisać w wyszukiwarce Google : Szkoły średnie Limanowej lub Nowego Sącza lub konkretną nazwę szkoły i w zakładce: Dla kandydatów - Rekrutacja w roku szkol. 2020/2021- sprawdzić ofertę aktualną edukacyjną danej szkoły. Zachęcam do przeglądania ofert edukacyjnych szkół średnich. Ułatwi Wam to dokonanie właściwego wyboru.
Edukacja dla bezpieczeństwa
Praca będzie oceniana!
Zagadnienie pierwsze
Temat: Jak zachowywać się w trakcie pandemii koronawirusa?
Na podstawie kwerendy Internetu oraz filmu obejrzanego na lekcji w Szkole na temat walki z epidemią w Chinach, sporządź notatkę do zeszytu zawierającą zasady postępowania w czasie epidemii. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …) zapisz plik (np. Epidemia koronawirusa Świdnik Twoje imię nazwisko ) /uwaga może być czytelne zdjęcie/ i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Informatyka
26 marca do 2 kwietnia
temat: Dokumentacja imprezy sportowej – projekt
Podręcznik do informatyki strona 182-183
Czas opracowania i wykonania zadań dwie lekcje - prace wysłać mailem
Jeżeli będą jakieś problemy z formułami arkusza kalkulacyjnego to w miarę możliwości pomogę online.
Praca będzie oceniana!