Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech

Klasa VIII

Zdalne nauczanie.

Szkoła Podstawowa w Roztoce

 

Od dzisiaj materiały z poszczególnych przedmiotów umieszczane są na osobnych podstronach, wybierz  żądany przedmiot:

 

Język polski

Język angielski

Język niemiecki

Matematyka

Fizyka

Chemia

Historia

Wiedza o społeczeństwie

Biologia

Geografia

Religia

Informatyka

Edukacja dla bezpieczeństwa

Doradztwo zawodowe

Wychowanie fizyczne

  




Uwaga na stronie CKE codziennie rano umieszczane będą specjalnie dla Was próbne arkusze egzaminacyjne a po południu (około godz. 15) rozwiązania. Skorzystajcie, naprawdę warto! link

administrator

 

Język polski

  1. Nieodmienne części mowy – powtórzenie (podr. s. 175-176 ; zeszyt ćw. s. 40-43).
  2. Wypowiedzenia i jego części – powtórzenie (podr. s. 208-211 ; zeszyt ćw. 44-47).
  3. Zdania złożone i wielokrotnie złożone – powtórzenie (podr. s. 212-216 ; ćw. 48-50).

Powtórzyć wszystkie lektury obowiązkowe z kl. VII (spis dostępny w podstawie programowej, na stronie CKE).

Bardzo proszę o rozwiązywanie przykładowych testów dostępnych w Internecie.

Osoby, które nie oddały podania, cv, listu motywacyjnego oraz życiorysu bohatera literackiego proszone są o uzupełnienie zaległości.

23.03

T: Sprawozdanie z filmu i spektaklu – powtórzenie.

Zapoznaj się z informacjami na temat sprawozdania – podr. s. 112-115.

Ćw. 2,3. s. 114 i 115 (pisemnie).

T: Recenzja – powtórzenie.

Przeczytaj informacje na temat recenzji z podręcznika (s. 116-119), a następnie wykonaj ćw. 2, 6. s. 117 i 118.

Napisz recenzję filmu pt. „Syzyfowe prace”.

T: W komiksowym świecie.             

Zapoznaj się z historią komiksu (podr. s. 166-169).

Zredaguj notatkę, w której uwzględnisz:

- pierwotne znaczenie słowa komiks,

- język komiksu,

- komiks europejski, amerykański, polski i manga.

Opisz krótko wybranego przez siebie superbohatera komiksowego.

T: Pisownia nie z różnymi częściami mowy.

Przypomnij sobie zasady pisowni łącznej i rozdzielnej nie z różnymi częściami mowy. (podr. s.177-178).

Zapoznaj się z wiadomościami o pisowni nie z przeciwstawieniami.

Ćw. 3.s.177 (pisemnie) ;  ćw. 4,7. s. 178 (pisemnie).

Język angielski

  1. Proszę przerobić raz jeszcze materiał z handout-ów, który już zrobiliśmy z gramatyki oraz zrobić te zdania, które były zadane, czyli: konstrukcje czasownikowe –ing, czas z to( ostatni temat), tenses, conditionals, so/such, comparisons(than, as…as, too, enough, time clauses,

Zrobić testy przykładowe załączone na stronie( do pobrania w pdf oraz słuchanie w formacie mp3). Tu jest 6 testów z grup A i B – zrobić obydwie grupy, chociaż w niektórych zadaniach ( czytanie czy opisywanie obrazków) grupy te są takie same więc zróbcie oczywiście na 1 teście. Najlepiej sobie wydrukować i robić na kartkach. W szkole wszystko sprawdzimy. Oczywiście wszystkie wypracowania napisać SAMODZIELNIE. Wszystkie zadania są OBOWIĄZKOWE!!!!!!!!!!!!!!

 

 
Test A Test B Nagranie
Test1grupaA.pdf Test1grupaB.pdf 1_TEST.mp3
Test2grupaA.pdf Test2grupaB.pdf 2_TEST.mp3
Test3grupaA.pdf Test3grupaB.pdf 3_TEST.mp3
Test4grupaA.pdf Test4grupaB.pdf 4_TEST.mp3
Test5grupaA.pdf Test5grupaB.pdf 5_TEST.mp3
Test6grupaA.pdf Test6grupaB.pdf 6_1_TEST   6_4_TEST

 

 

 

Historia i informatyka

Praca będzie oceniana! (oceny z historii i informatyki)

Tydzień pierwszy

Stan wojenny i schyłek PRL” – podręcznik od str. 212. Po przeczytaniu tekstu sporządź notatkę (streszczenie w postaci punktów) i zapisz w zeszycie. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …) zapisz plik (np. Stan wojenny i schyłek PRL Twoje imię nazwisko )   i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę wykonaj do 19 marca, godz. 18)

Ponadto poćwicz programowanie na stronie Code.org (w odpowiednim czasie poproszę Cię o informacje o Twoich postępach)

Rozpad bloku wschodniego” – podręcznik od str. 220. Po przeczytaniu tekstu sporządź notatkę (streszczenie w postaci punktów) i zapisz w zeszycie. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …) zapisz plik (np. Rozpad bloku wschodniego Twoje imię nazwisko )   i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę wykonaj do 20 marca, godz. 18)

Ponadto poćwicz programowanie na stronie Code.org (w odpowiednim czasie poproszę Cię o informacje o Twoich postępach)

Programowanie – podstawy

oglądnij filmy 

Dowiedz się,  czym jest programowanie. Napisz pierwszy projekt w C++. 

Tydzień drugi

Początek III Rzeczypospolitej” – podręcznik od str. 226. Po przeczytaniu tekstu sporządź notatkę (streszczenie w postaci punktów) i zapisz w zeszycie. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …) zapisz plik (np. Początek III Rzeczypospolitej Twoje imię nazwisko )   i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę wykonaj do 23 marca, godz. 18)

Ponadto poćwicz programowanie na stronie Code.org (w odpowiednim czasie poproszę Cię o informacje o Twoich postępach)

Podsumowanie rozdziału V” – podręcznik str. 232. Wykonaj zadania „Sprawdź się” i zapisz w zeszycie. Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …) zapisz plik (np. Podsumowanie rozdziału V Twoje imię nazwisko )   i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (pracę wykonaj do 25 marca, godz. 18)

Ponadto poćwicz programowanie na stronie Code.org (w odpowiednim czasie poproszę Cię o informacje o Twoich postępach)

Biologia

Temat: Cechy populacji biologicznej. (16.03.2020)

Po przeczytaniu tekstu z podręcznika str. 87-82 należy uzupełnić zadania dotyczące tych treści w zeszycie ćwiczeń str. 50-52.

Temat: Zależności  występujące między organizmami w przyrodzie – konkurencja. (23.03.2020)

Po przeczytaniu tekstu z podręcznika str. 93-96 należy uzupełnić zadania dotyczące tych treści w zeszycie ćwiczeń str. 53-55.

Fizyka

Proszę o systematyczną naukę. Najlepiej uczyć się w tym samym czasie w jakim przedmiot jest
w planie nauczania.

Przeczytaj w e-podręczniku temat: Źródła światła i jego prędkość. Zjawisko powstawania cienia i półcienia. Znajdziesz ten temat pod adresem: https://epodreczniki.pl/a/zrodla-swiatla-i-jego-predkosc-zjawisko-powstawania-cienia-i-polcienia/DPLlutABx

Wykonaj ćwiczenie interaktywne nr 1. Klikając „sprawdź” program podpowie Ci gdzie popełniłeś błąd i jak go naprawić.

Po poprawnym wykonaniu ćwiczenia przeczytaj temat: „Źródła światła” i wykonaj
ćwiczenie nr 2.

Obejrzyj film pt. „Prostoliniowe rozchodzenie się światła” i wykonaj doświadczenie 1. Możesz do tego doświadczenia użyć dowolnego pudełka np. po butach.

Znajdź w różnych źródłach co to jest „camera obscura” i gdzie była stosowana.

Przeczytaj podsumowanie i wykonaj polecenia na końcu rozdziału e-podręcznika. Rozwiązania zapisz w zeszycie przedmiotowym.

Wykonaj ćwiczenia interaktywne podsumowujące wiadomości.

 

27.03

Zapisz w zeszycie przedmiotowym temat: Zwierciadła.

Przeczytaj w podręczniku szkolnym tekst str. 229- 231

Przerysuj do zeszytu przedmiotowego dwa rysunki ze str. 230. Do pracy użyj ołówka, linijki i kątomierza.

Wpisz w pasku adresu przeglądarki lub kliknij na link (https://docwiczenia.pl/kod/F8MQMQ) Wykonaj w zeszycie zadania 1 i 2.

Oglądnij do 5:30 minuty film o adresie https://www.youtube.com/watch?v=imtdDMTS0cQ . Zanotuj w zeszycie jakie cechy ma obraz w zwierciadle płaskim.

Proszę przysłać  na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. zdjęcia wykonanych notatek. Format JPG nie więcej niż 2MB opisane według wzoru:

Miejscowość_ klasa_ Nazwisko_ Imię_Temat.

Np. Łukowica_klasa7_Kowalski_Jan_OporyRuchu.jpg

Zdjęcia notatek wysyłamy w dniu, kiedy fizyka jest w planie lekcji.

 

 

Geografia

Zadanie 1. Po przeczytaniu rozdziału pt. „Kenia-turystyczny potencjał”, podręcznik, str.90 – 95, wykonaj w zeszycie pisemnie zadania z podr. str.95, zad.1, 2, 3

Zadanie 2. Na  YouTube oglądnij film pt. „Niezwykly Swiat - Kenia cz. 1”

Po powrocie do szkoły zadania zostaną ocenione.

Chemia

Przepisać do zeszytu tabelkę z podręcznik str. 132, podobieństwa i różnice: Alkany, Alkeny i Alkiny a także zrobić zadania str.133 zad. Od zad.1do zad.11

Zrobić zadania: str.107, zad.1-zad.7; str.118, zad.1-za.5; str. 125, zad.1-zad.9; str.130; zad.1-zad.8

25.03

Napisz w zeszycie temat: Podsumowanie wiadomości: Związki węgla z wodorem. Przeczytaj i zanalizuj temat z podręcznika str.134-135.-Podsumowanie, a następnie próbuj robić w zeszycie zadania z podręcznika str.136 zad.1-7

 Serdecznie Was Pozdrawiam Drodzy Uczniowie i Życzę Wam Owocnej Nauki!!!!

 

26.03

Napisz temat w zeszycie: Szereg homologiczny alkoholi. Przeczytaj temat z podręcznika i przeanalizuj. Pod tematem napisz pojęcie alkohole, wzór ogólny i szereg homologiczny alkoholi: str.138-140.Pózniej zrób zadanie domowe: str.141, zad.1, zad.2, zad.3

 

 

 

Wiedza o społeczeństwie

Proszę przygotować prasówkę i wysłać 24 marca na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

27 marca 

temat: Organizacje pozarządowe

Podręcznik strona 152 -153. Przeczytaj uważnie tekst i sporządź krótką notatkę (w zeszycie) dotyczącą organizacji obywatelskich, zrób zdjęcie i wyślij na powyższy adres  email. Przeanalizuj i odpowiedz (ustnie) na pytanie dotyczące wykresu ze strony  153

 

 

 

Matematyka

Klasa VIII

Powtórki z podręcznika i testy egzaminacyjne

https://szaloneliczby.pl/liczby-i-dzialania-zadania-egzamin-osmoklasisty/

https://szaloneliczby.pl/ulamki-zwykle-i-dziesietne-zadania-egzamin-osmoklasisty/

https://szaloneliczby.pl/procenty-zadania-egzamin-osmoklasisty/

https://szaloneliczby.pl/potegi-zadania-egzamin-osmoklasisty/

https://szaloneliczby.pl/rownania-zadania-egzamin-osmoklasisty/

26.03

Temat: Aktualne wiadomości z kraju i ze świata.

- Śledzić bieżące informacje w różnych mediach.

Dodano 27 marca

Powtórki z podręcznika i testy egzaminacyjne

Język niemiecki 

Ćwiczenia powtórkowe - pobierz w formacie MsWord link

26. 03

Thema: Powtórzenie wiadomości z rozdziału 4. pobierz załącznik

 

 

 

Religia

- Pamięciowe opanowanie Hymnu do Ducha Św. (od 1 do 3 zwrotki)

- Pamięciowe opanowanie Hymnu do Ducha Św. (od 4 do 6 zwrotki)

 - Św. Jadwiga i chrystianizacja Litwy.

Zadanie: zapoznać się z treścią podręcznika str. 104-106 oraz pisemnie
w zeszycie w punktach przedstawić życie i dzieło św. Jadwigi.

- Chrześcijański wymiar epoki odrodzenia.

Zadanie: zapoznać się z treścią podręcznika str. 108-109 oraz napisać
w zeszycie czym był oraz na czym polegał humanizm chrześcijański.

Wychowanie fizyczne 

Napisać dowolną rozgrzewkę – 10 ćwiczeń na wszystkie partie ciała w różnych ustawieniach ciała (na ocenę)

Wykonać samodzielnie w domu co najmniej 3 razy w tygodniu dowolną serię 4 ćwiczeń (po 10 powtórzeń) spośród podanych:

a) przysiady na całych stopach (bez podnoszenia pięt), przysiady w rozkroku na szerokość bioder, przysiady w szerokim rozkroku raz na PR, raz na L NN

b) skłony w przód o NN prostych i stopach złączonych, skłony w przód w szerokim rozkroku z pogłębieniem, skłony w rozkroku raz do prawej raz do lewej nogi, skrętoskłony (PR RR do L NN, L RR do PR NN)

c) w siadzie prostym (oparcie na RR z tyłu):   unoszenie NN złączonych jak najwyżej w górę,  wykonanie NN „nożyc” w poziomie, uginanie złączonych razem kolan do klatki piersiowej, uginanie kolan na przemian raz prawe raz lewe do klatki piersiowej,

d) w rozkroku: skręty tułowia, skłony boczne, krążenia bioder, skrętoskłony w tył (PR RR do L pięty)

Oglądnąć dowolny mecz na dostępnych kanałach video i na tej podstawie scharakteryzować daną dyscyplinę (czas meczu podział na części, ilość zawodników, obowiązkowe wyposażenie zawodników, ilość sędziów, rodzaj przyboru wykorzystanego w meczu, miejsce rozgrywania meczu ITP.) Po uruchomieniu e-dziennika przesłać do mnie – lub sprawdzę po powrocie do szkoły (na ocenę).

Doradztwo zawodowe

25.03

 Temat:  Poznajemy ścieżki kształcenia ośmioklasisty. Co dalej po szkole podstawowej?

Aby poznać ofertę edukacyjną szkół średnich z powiatu limanowskiego i nowosądeckiego na rok szkol.2020/2021 proszę (tak jak robiliśmy to na lekcji) wpisać w wyszukiwarce Google : Szkoły średnie Limanowej lub Nowego Sącza lub konkretną nazwę szkoły i w zakładce: Dla kandydatów -  Rekrutacja w roku szkol. 2020/2021- sprawdzić ofertę aktualną edukacyjną danej szkoły. Zachęcam do przeglądania ofert edukacyjnych szkół średnich. Ułatwi Wam to dokonanie właściwego wyboru.

Edukacja dla bezpieczeństwa 

Praca będzie oceniana! 
Zagadnienie pierwsze

Temat: Jak zachowywać się w trakcie pandemii koronawirusa?

Na podstawie kwerendy Internetu oraz filmu obejrzanego na lekcji w Szkole na temat walki z epidemią w Chinach, sporządź notatkę do zeszytu zawierającą zasady postępowania w czasie epidemii.  Następnie przepisz w dowolnym edytorze tekstu (np. Word, WordPad, Writer …) zapisz plik (np. Epidemia koronawirusa  Świdnik Twoje imię nazwisko )  /uwaga może być czytelne zdjęcie/ i wyślij go jako załącznik za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Informatyka

26 marca do 2 kwietnia

temat: Dokumentacja imprezy sportowej – projekt 

Podręcznik do informatyki strona 182-183 

Czas opracowania i wykonania zadań dwie lekcje - prace wysłać mailem

Jeżeli będą jakieś problemy z formułami arkusza kalkulacyjnego to w miarę możliwości pomogę online.
Praca będzie oceniana!

 

 

 

 

Edukacyjne

Nadzór oświatowy

Lokalne

Kodowanie

Code

O nas

Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech